
Ove srijede u 20 sati u amfiteatru Doma mladih kazalište PlayDrama imat će svoju prvu premijeru. Riječ je o predstavi "Sretna ne bila" redateljice Helene Petković i dramaturginje Ivane Vuković.
Glumice Petra Kovačić Botić, Ana Uršula Najev i Ana Marija Veselčić koje nastupaju u predstavi, također su koautorice projekta. Redateljica i dramaturginja uz to potpisuju scenografiju i kostimografiju, a skladbe glumački ansambl i ravnatelj PlayDrame Matko Botić.
– "Sretna ne bila'' priča je o tri "prije" koje dolaze u teatar pogledati autorski projekt po nekom antičkom komadu sa ženom u naslovu i iz gledališta asocijativno isklizavaju u razne ženske stranputice, na kojima parodiraju i Grkinje i princeze i najbolji look Met Gale, a sve u potrazi za jednom običnom ženom, za našom materom.
Predstava je nastala u ženskom procesu rada žena sa ženama o ženama u ženama i za žene klasificirajući se kao isključivo ženska predstava koju potpuno boli briga, uvo i đon za muški pogled.
Vertikalno nasljeđe
Jedini prihvatljivi muškarac je pristojni doktor Čehov, a svi ostali su samo morbidni umovi koji zapravo ne razumiju ženu, uporno je iskrivljeno reprezentirajući kroz povijest. Ali to je tekst. U podtekstu se naravno razotkrije da nisu "bidni" muški ništa krivi, zapravo su krive žene, da ne kažemo dalmatinske žene, koje patrijarhatu uporno udahnjuju još i još života.
''Sretna ne bila'' odgovara na formativna ženska pitanja, što je čini pravom predstavom za žene, posebno za žene koje su izgubile busulu i za muškarce koji žele znati više, kaže dramaturginja Ivana Vuković.
Matko Botić ističe kako su ovogodišnju sezonu PlayDrame osmislili ženski autorski timovi i predstave će izvoditi glumački ansambli koje sačinjavaju isključivo žene.
Pritom, ženskost PlayDraminih premijera nije tek puki marketinški trik, već logična posljedica tematiziranja obiteljskih odnosa, kojima se PlayDrama bavi već četvrtu godinu.
Prva ovogodišnja premijera, "Sretna ne bila" kreće u istraživanje vertikalnog obiteljskog nasljeđa, proučavajući na koje se sve načine u kulturi i literaturi opjevani dalmatinski patrijarhat s koljena na koljeno prenosi upravo – ženskom linijom.
"Sretna ne bila" duhovita je i lepršava predstava koja imaginacijom i inteligencijom autorskog i glumačkog tima uspijeva publici podvaliti smrtno ozbiljan dijalog o rodnoj nejednakosti, u zavodljivoj mješavini komičnih naglasaka i jasno izraženog političkog stava, najavljuje Botić.