
Budući Batman, aktualni "marvelovci" Spider-Man i Ratnik zime, bivši John Connor. Robert Pattinson, Tom Holland, Sebastian Stan i Jason Clarke samo su dio zvučne glumačke ekipe upravo objavljena Netflixova filma "The Devil All The Time" u režiji Antonija Camposa ("Afterschool", "Christine"), filmaškog miljenika Cannesa i Sundancea.
Ne zaboravimo Billa Skarsgårda, klauna Pennywisea iz hit-horora "It", kao i poker vrlo dobrih glumica – Mia Wasikowska, Haley Bennett, Riley Keough i mladu nadu Eliza Scanlen ("Oštri predmeti", "Mliječni zub", "Male žene"). "The Devil All The Time" konkurira za naj-casting 2020., ako ne i šire, ali nažalost ne i za film godine, iako smo se nadali da bi mogao.
S takvom glumačkom ekipom, redateljem i predloškom u vidu hvaljenog i nagrađivanog prvog romana Donalda Raya Pollocka, "The Devil All The Time" je na papiru bio ekstra potentan. Odavao je dojam udarnog američkog festivalskog nezavisnjaka jesenske sezone ili možda čitave 2020. godine, samo što, eto, premijeru ima na Netflixu umjesto da se našao na festivalu u Veneciji ili Torontu.
Na kraju to nije postao, no svejedno je jedan od najambicioznijih filmova s Netflixovim logom i mogao bi biti interesantan ljubiteljima "indie" kinematografije "southern gothic" štiha, prije nego "prosječnim" korisnicima popularnog "streaming" servisa. Brojni pretplatnici Netflixa vjerojatno će biti privučeni zviždećim imenima glumaca, ali i odbijeni (d)očekivanjem da se pojave u kadru ili tretmanom njihovih likova.
Pattinson se pojavljuje u približno 55. minuti filma kao mladi "preacher" Preston Teagardin, a liku Arvinu Russellu (Michael Banks Repeta) treba 45 da "izraste" u Hollanda. Dobar dio gorenavednih glumaca neće živi dočekati njihovu pojavu ili će umrijeti/stradati nakon što se pojave.
Campos je milostiv prema likovima kao Alfred Hitchcock ("Psiho") i Wes Craven ("Vrisak") ili autori "Igre prijestolja", no glumci pristaju na "igru smrti" i prihvaćaju redateljevu nemilost zato što im je osigurao redom vraški dobre nastupe, uglavnom sporedne/epizodne "against type" uloge (sazreli Holland, Stan).
Naracija filma je razlomljena i epizodična, bez izrazitog protagonista i lika do kojeg nam može biti istinski stalo (Arvin je najbliže tome). Dojam je kako je Campos zamislio film kao južnjačko-gotičku, "backwoods noir" verziju Tarantinova "Paklenog šunda" snimljena prema romanu Cormaca McCarthyja i u smrtno ozbiljnom stilu, bez crnog humora, citatnosti i zabavnosti.
Zabavljaju se mahom glumci u svojim ulogama (Clarke, Stan), s naglaskom na raspoloženog Pattinsona koji je, nakon blockbusterskog "Teneta", a prije "Batmana", povratio višegodišnji "off-Hollywood" kredibilitet ("Rover", "Izgubljeni grad Z", "Paklena noć", "Svjetionik").
Galerija likova je šarolika u filmu vremenski protegnutom od kraja traumatičnog Drugog svjetskog rata do Vijetnama kako bi Campos iscrtao začarani krug vražjeg generacijskog nasilja u religioznom ruralnom dijelu Amerike iz naslova – "The Devil All The Time".
Nasilje i vjera, kao da filmom cilja Campos, porodili su modernu Ameriku groteskno premreženi kroz likove "propovjednika kakvim se nisam nadala", korumpiranog šerifa, bogobojaznih dušica, para serijskih ubojica i usamljenog mladića sa snažnim moralnim centrom u nemoralnom okruženju.
Međutim, "The Devil All The Time" prebrzo skače s lika na lik, s jedne njihove priče/vinjete na drugu, premda je Campos imao na raspolaganju trajanje od 138 minuta. Likovi jedva udahnu zagađeni južnjački zrak da izgovore ("Pauci su lijegali jaja u mojim noćnim morama!") ili naprave nešto češće loše nego dobro po čemu bi ih mogli upamtiti.
Vrag je u detaljima i Campos pomoću glumaca umješno detaljizira neke osobnosti, s nijansama i potankostima, no rijetki likovi posjeduju puninu i treba im vremena da se uspiju razviti u cijelosti, prodisati punim plućima. Isto vrijedi i za Camposov film: "The Devil All The Time" funkcionira parcijalno, unutar pojedinih uistinu impresivnih segmenata iz domene nezavisnjačke "južnjačke gotike" nego kao cjelina "all the time". Postaje sve bolji tek prema kraju, gotovo izvrstan, ali prebrzo završi da bi takav i ostao.