
Komparirana sa starijim australskim kolegom Paulom Hoganom, američka komičarka Melissa McCarthy je u naponu snage, kao što je on bio krajem osamdesetih. Melissa je, za razliku od njega, snimila tucet komedija i poneku dramu zadnjih desetak godina, otkako se proslavila ulogom u "Djeverušama", prvom od dvije za koje je nominirana za Oscara ("Možete li mi ikad oprostiti?").
McCarthy skače iz filma u film, snimajući nekad i po dva-tri godišnje, a često surađuje s partnerom iz stvarnog života, komičarem Benom Falconeom koji režira i piše njihove komedije. Ben i Melissa se čine dobar, skladan, zabavan par, no iskru i kemiju iz stvarnosti baš i ne uspijevaju preseliti na ekran i zapaliti plamen osmijeha.
Filmovi "Tammy", "The Boss" i "Life Of The Party" prilično su neskladne komedije, među slabijima u njezinoj karijeri, a takva je i najnovija humoreska para McCarthy-Falcone "Superinteligencija", premda ipak nešto skladnija. Zapravo, nevjerojatno, ali istinito, Melissa puno bolje funkcionira pod okriljem redatelja Paula Feiga ("Bridesmaids", "The Heat", "Spy"), realno znatno umješnijeg komediografskog filmaša od Falconea.
Feig potencira McCarthyčinu komičnu energiju i bolje je sparuje s glumačkim partneri(ca)ma, kao recimo Sandrom Bullock i Jasonom Stathamom. Naravno, Melissa znade pretjerati dok je puštena s komičarskog lanca, podjednako iritirati i ugodno iznenaditi kad eksplodira u "anger manegement" stilu i(li) posjeti neka dotad neposjećena mjesta za komičarke kojih se libe njezine kolegice.
Svakako, glumičinoj komedijaškoj personi bolje odgovara da je aktivni, ne pasivni vulkan, da je na ovaj ili onaj način ekstraodrinarna, nikako ordinarna. U filmu "Superintelligence" McCarthy je, prva greška u koracima, "najprosječnija osoba na svijetu".
Carol Peters, digitalni strateg, biva odabrana od strane tehnološke superinteligencije s glasom omiljenog joj "celebrityja" Jamesa Cordena da preko nje promatra čovječanstvo, nauči o ljudima i odluči hoće li kao "digitalni nadvladar" tehnološkog svijeta izazvati "terminatorski" Sudnji dan ili nas poštedjeti nuklearnog "ustanka strojeva".
Premisa je zgodna, izvedena u stilu SF komedije osamdesetih ("Električni snovi", "Čudnovata znanost", "Kratki spoj") u paru s mračnijim "sci-fi" trilerom o strahu od "pobune mašina" ("Ratne igre") s obzirom da A.I. entitet s Cordenovim glasom može kontrolirati svaki kompjuter/stroj i stupio je u kontakt s Carol preko televizije, aparata za kavu, čak i kuhala za rižu.
Načelno "Superinteligencija" vrvi filmskim/popkulturnim referencija na osamdesete za početnike, od pitanja "Shall we play a game?" ("WarGames") do pozivanja na "Knight Ridera". Nažalost, film pritom mahom ne uspijeva pronaći pravu inspiraciju i neki osobni dodir u svemu tome na razmeđi komedije i tenzije (prijetnja paljenja nekadašnjih hladnoratovskih iskrica).
Prečesto je i doslovan, odnosno tretira gledatelje kao neznalice kojima treba naglasiti odakle je koja (prilično očita) referencija, najkonkretnije prilikom referiranja na seriju "Law&Order". Bilo je tu štofa za žanrovsku, popkulturnu, društvenu, političku i tehnološku satiru, vidljivo i po tome da Ameriku vodi "hillaryclintonska" predsjednica Monahan (neiskorištena Jean Smart).
"Superintelligence" je teški kupus, ali nekim čudom ne ispada najveći konkurent "Klopi, cugi i luđacima" za najgoru komediju godine, iako je prijetio da bi mogao i da bi se zlobnici mogli sprdati s Melissom i zbijati šale na račun neinteligentnog, da ne kažemo glupog filma. U pojedinim stvarima "Superintelligence" funkcionira neloše, najviše kao romantična komedija s Mccarthy i Bobbyjem Cannavaleom (glumio u "Špijunki") u ulozi profesora Georgea, Carolina bivšeg dečka.
Scene kad tehnološka superinteligencija omogućava Carol život na visokoj nozi (milijuni dolara na računu, selidba u luksuzni hotelski apartman) tijekom njihova trodnevog druženja da joj se oduži što je prihvatila "pokus" uglavnom su standardizirane. No, momenti kad je Cordenov A.I. režira Carolino ponovno zbližavanje s Georgeom znadu frcnuti određenim rom-com šarmom. Možda bi McCarthy trebala promijeniti žanr.