StoryEditor
Film & TVCINEMARK

ŠPIJUN LAVLJEG SRCA James Bond iz ludnice

Piše Marko Njegić
14. veljače 2020. - 22:25
rgx time: 0.00014114379882812

FILM: Le lion; akcijska komedija; Francuska, 2020. REŽIJA: Ludovic Colbeau-Justin ULOGE: Dany Boon, Philippe Katerine DISTRIBUCIJA: Blitz OCJENA: **

Dođe mi da osvojim Poljsku kad čujem da u hrvatska kina dolazi nova francuska komedija. Parafraza legendarne izjave Woodyja Allena iz filma "Manhattan Murder Mystery", koju je potpisnik ovih redaka izrekao u jednom filmofilskom intervjuu, doista je primjenjiva na francuske komedije, sve učestalije u hrvatskim kinima. Naravno, samo neka one dolaze u domaća kina da se u multipleksima čuje i francuski jezik, a ne pretežno engleski, ali neka i budu dobre. No, rijetke nažalost jesu.

Francuski festivalski filmovi još su uvijek vitalni ("Portret djevojke koja izgara", "Jadnici"), znaju bljesnuti i komercijalne drame ("U sigurnim rukama", "Praznici u divljini"), no to se ne može reći za "mainstream" komedije koje su bolje tek kad nisu "čiste" i koketiraju npr. s nekim drugim žanrom ("Plivaj muški"). Razlika je drastična između prve hitoidne komedije popularnog francuskog komičara, glumca, katkad i redatelja Danyja Boona "Dobrodošli u Ch'tis" (2008.) i posljednje "Špijun lavljeg srca".

Svaki idući Boonov film nakon "Ch'tisa", redovito kinohit na matičnom teritoriju, postajao je mahom bučniji i iritantniji u kreveljenju, nadglašavajući načelno potentno i "visokokonceptualno" postavljenu komediju situacije i(li) karaktera ("Hipohondar", "Škrtica", "Obitelj iz noćne more"). Boon je postao svojevrsni francuski Adam Sandler s kojim je prošle godine podijelio kadar u filmu "Murder Mystery".

Međutim, dok Sandler povremeno hrabro eksperimentira s dramskim ulogama i drukčijim projektima (sjajni "Uncut Gems"), Boon ostaje više-manje isti. Komedija s elementima špijunske akcije "Le lion" traži svježinu u udruživanju Boona s Philippeom Katerineom, jednim od protagonista spomenutog ugodnog iznenađenja "Sink or Swim"/"Le grand bain".

Sparivanje njih dvojice dobonamjeran je pokušaj stvaranja novog francuskog komičarskog dua koji bi naslijedio legendarni tandem Gerard Depardieu-Pierre Richard ("Koza", "Bjegunci") ili dvojce Depardieu-Christan Clavier (serijal "Asterix i Obelix") i Clavier-Jean Reno ("Daleki rođaci 1-3").

Iza kamere je stao Ludovic Colbeau-Justin koji se akcijski i komično kalio na serijama u produkciji Luca Bessona ("No Limit", "Just One Look"), korežirao jednu komediju ("C’est tout pour moi") i bio snimatelj rom-coma prikazanog u našim kinima ("Ljubav na kotačima"). Colbeau-Justin se puše solidnim proračunom u uvodnim scenama vožnje kroz pješčane dine prema Dubaiju a la "Brzi i žestoki 7".

"Imamo i mi love", kao da poručuje redatelj budžetom ugledan na hollywoodske akcijske filmove, od "Bondova", "Istinitih laži" i "Nemogućih misija" do "Gospodina i gospođe Smith". U tom tonu "Le lion" i započinje. Rendes Boonova lika s djevojkom na vrhu nebodera od 100 etaža u Dubaiju biva naprasno prekinut kad ih napadnu negativci. Njih dvoje sređuju mnoge zlikovce, ali ipak se daju u bijeg pred mecima skokom s nebodera (bez padobrana!). Tu ide "rez".

Priču priča Leo Milan (Boon), i to psihijatru Romainu Martinu (Katerine). "Kodno ime mi je Lav, to je paravan, ja sam tajni agent...", govori Leo. Psihijatar drži da je Leo umislio da je James Bond i po umobolnici ga već zovu "Daniel Craig", ali iako "priča mu je baš luda", svejedno ga fascinira. Je li Leo stvarno špijun kojeg su našli gologa jednog dana u šumi i prebacili u bolnicu ili mu nisu sve patkice na broju?

Psihijatar povjeruje da bi mogao biti nakon što mu zaručnica bude oteta, što je Leo predvidio ("Cvjećarski kombi ti prati žensku!"). Bio ne bio, čini se da jedini on ima vještine da je pronađu i spase, nakon čega kreću u avanturu prilikom čega će - klasika - doktor učiti od pacijenta i obratno, a film postaviti pitanje tko (ni)je ovdje lud.

"Ruke su mi klasificirane kao četvrta kategorija - ubojito oružje", tvrdi Leo spreman da zada "lavlji udarac" i pokuša biti smiješan kao "karate man" Eddie Murphy u "Kolu sreće". Murphyju nije trebalo arlaukanje da nas nasmije, a Boon želi da i nagluhi gledatelj čuje riku Lava. "Diskrecija je za luzere", proklamira Leo i film se toga drži, nimalo diskretan i suptilan.

Barem do finala kad, poput još jedne francuske komedije "Sve zbog jednog mede", prekasno zaigra na emocije otkrivajući - "oprez: spoiler" - pravo stanje stvari, ovdje blisko psihologizaciji "Kralja ribara" (špijunaža je samo način da se Leo nosi s boli zbog nečega). Pa ipak, "Le lion" više pokušava biti nekakav "Dumb and Dumber" ("Lud i luđi") nego "Fisher King", a pritom uspijeva samo u jednom. Katerine je Jeff Daniels ovog filma prema Boonovu Jimu Carreyju.

Boon i Merad

U filmu "Sve zbog jednog mede", koincidencije li, glumi Kad Merad, Boonov partner iz "Dobrodošli u Ch'tis" i "Hipohondra".

#CINEMARK

Izdvojeno