StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KINU

‘Space Jam: Nova legenda‘: Izgubljeni u servermiru

16. srpnja 2021. - 20:42

"Zec iz crtića, ja, da igram košarku s tobom, NBA zvijezdom? To mi zvuči poznato", samosvjesno će Zekoslav Mrkva negdje oko polovice filma "Space Jam: Nova legenda", nakon što izgovori svoju "trade-mark" rečenicu "Kaj te muči, njofra?". Namig publici je očit.

"Space Jam: A New Legacy" preuzima legat hita Warner Brosa iz 1996. i NBA zvijezde Michaela Jordana pa sada njegov nasljednik LeBron James upada u animirani "Looney Tunes" film i okuplja crtanu ekipu (Zekoslav Mrkva, mačak Sylvester, ptičica Tweety, Kojot, Ptica trkačica...) da odigra košarkašku utakmicu i spasi svog sina koji bi radije bio računalni programer nego košarkaš, a zapeo je u virtualnom prostoru.

FILM: Space Jam: A New Legacy; fantastična komedija; SAD, 2021. REŽIJA: Malcolm D. Lee ULOGE: LeBron James, Don Cheadle DISTRIBUCIJA: Blitz OCJENA: ** ½

Košarkaška tekma može početi, ali pravila su 25 godina kasnije drukčija. Igra se prema pravilima iz videoigre (bodovi za stil itd.) pa je i utakmica drukčija – digitalizirana, kompjuterska. Starijim gledateljima, koji su kao mlađi guštali u prvom "Space Jamu" u kinu i izlizali VHS kasetu filma iz videoteke, to se vjerojatno neće pretjerano svidjeti.

Izvorni "Space Jam" bio je zgodan spoj igranog filma i crtića za generaciju superiornog hita "Tko je smjestio Zeki Rogeru". Klasični likovi iz "Looney Tunes" svijeta bili su animirani tradicionalnom ručnom 2D animacijom, kao u omiljenim kratkometražnim crtićima.

Nastavak je, poput nedavnog "Toma i Jerryja", spoj žive akcije i trodimenzionalne računalne animacije za generaciju novijih hitova kao što su "Igrač broj 1" i "Lego film", a "Looney Tunes" dobivaju digitalizirani "upgrade" nedugo nakon što se ukažu u znatno ljepšem i prirodnijem 2D obliku zajedno s LeBronom, kojemu glumački bolje pristaje crtani oblik.

Ipak, autori "Space Jam 2" trude se načiniti zbivanja zanimljivima za starije gledatelje metafilmskim igrarijama i ubacivanjem likova u popularne filmove, odakle izvlače fore ili čak karaktere. Jordan je imao interakciju samo s crtanim "Looney Tunesima", a LeBron se nalazi u kadru i s likovima iz Warnerovih igranih projekata koji, naprotiv, nisu nužno za djecu.

"Batman", "Paklena naranča", "Matrix", "Pobješnjeli Max: Divlja cesta", "Maska", "Austin Powers", "Ono", "Igra prijestolja"... Eno Batmana i Robina. Eno King Konga i Željeznog diva. Eno i zločestog agenta Smitha, klauna Pennywisea, ledenih White Walkera i anarhičnih Gremlina.

Ovolika "gužva u šesnaestercu" poznatih faca nije vladala ni u "Ready Player One", niti na omotu albuma Beatlesa "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". Zaplet je naoko zgodan i antikorporativan: LeBron dolazi na sastanak u poznati hollywoodski studio "oko nekog 'hi-tech' filma" i tamo mu se predstavlja "Warner Bros servermir", "revolucija za cijelu industriju zabave".

Warnerov A.I. alogritam može košarkašku zvijezdu ubaciti u bilo koji film tog studija unutar digitalnog svemira – "LeBron protiv Batmana", "LeBron i odaja tajni" itd. LeBronu se to ne sviđa, jer "kad sportaši glume, to nikad ne završi dobro", ali algoritam u tijelu glumca Dona Cheadlea, nazvan Al G Ritam (Al G. Rhythm), za kaznu zarobljava njega i njegova gejmerskog sina Doma (Cedric Joe) te obećava da će ih pustiti u slučaju pobjede u košarkaškoj tekmi.

Ispočetka djeluje satirički subverzivno da je negativac filma algoritam zaslužan za franšiziranje, tj. stvaranje nerijetko bezdušnog korporativnog sadržaja od prepoznatljivih brendova, što i "Space Jam 2" jest. Isprve je i više ili manje zabavno inkorporiranje likova u Warnerove filmove u koje ulaze LeBron i Zekoslav Mrkva, gdje ih i pronalaze.

Kojot i Ptica trkačica jure kroz pustinju akcijskog blockbustera "Mad Max: Fury Road" ("eksplozivan je"), Bakica/vlasnica Tweetyja se nalazi u "Matrixu" i kadra je udarati u "slow motionu" kao Trinity, a brkati Yosemite Sam je pijanist i ispunjava legendarnu "play it again, Sam" želju Ingrid Bergman u crno-bijeloj "Casablanci".

No, kad se kadar počne sve više napučivati svim znanim i neznanim likovima iz Warnerova kataloga, jasno je da je algoritam uposlen u svrhe samopromocije vodeće hollywoodske korporacije, a ne satirične subverzije, postojanije provučene kroz "Lego" filmove.

Stječe se dojam da se Warner razmeće sa "Space Jamom 2" i pokazuje kako ima više franšiznog vlasništva od Disneyja i Amazona nakon kupnje MGM-a, a u njegovom digitalnom "servermiru" su se najviše pogubili "Looney Tunesi", koji postaju sporedni likovi u vlastitom filmu i tek povremeno zabljesnu starom crtanom energijom. That's all folks!

Hit u hrvatskim kinima

Hoće li "Space Jam 2" svrgnuti "Black Widow" s prvog mjesta gledanosti ovog vikenda ili ne, film bi mogao postati veliki hit u hrvatskim kinima ako je suditi po rasprodanim pretpremijernim projekcijama u splitskim multipleksima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2022 22:53