StoryEditor
Film & TVCINEMARK

OTOK FANTAZIJA Otoče, bolim te

Piše Marko Njegić
21. veljače 2020. - 17:25

FILM: Fantasy Island; horor triler; SAD, 2020. REŽIJA: Jeff Wadlow ULOGE: Lucy Hale, Michael Pena DISTRIBUCIJA: Continental OCJENA: **

Upomoć je prva izgovorena riječ u "Otoku fantazija", filmskoj verziji istoimene serije sedamdesetih nastaloj u produkciji hiperproduktivnog Jasona Bluma i njegove kompanije Blumhouse. Vapaj bježi s usana plavokose djevojke (Portia Doubleday) koja se nalazi u bijegu kroz (pra)šumu od nekoga ili možda nečega.

Plavuša trčeći dolazi do neke kuće i pronalazi telefon. "Oteta sam, odvedena na neki ludi otok", sipa ona u slušalicu, ali birala je krivi broj i s druge strane žice je netko tko bi joj prije mogao odmoći, ne pomoći. "Vi ste jedna od mojih gošći", zlokobno će glas, nakon čega djevojka biva pronađena i svladana od maskiranih napadača. U tom trenutku slika nestaje i na velikom ekranu se ispisuje "Blumhouse’s Fantasy Island".

Nakon nominacije za Oscara za produkciju horora "Get Out!", megahitodnosti posljednjeg "Halloweena" i blockbustera "Us", Blumova kompanija si može priuštiti da njezino ime stoji ispred naslova filma, što podsjeća na otvaranja režisera Johna Carpentera ili ona s potpisom Stephena Kinga.

Filmofili prezime Blumhouse usko vezuju uz horore, žanr za koji je Blum već godinama specijaliziran ("Podmuklo", "Zla kob", "Prizivanje duhova", "Sretan dan smrti"...), premda producira on i nehororske filmove (npr. oskarovski "Ritam ludila" i "Crni član KKKlana"). Zato na plakatu "Otoka fantazija" stoji "od producenata filmova 'Bježi' i 'Noć vještica'", a i režiser Jeff Wadlow ("Nema predaje", "Kick-Ass 2") pokušava se nametnuti unutar horor žanra ("To je vuk!" i "Istina ili izazov"; potonji u produkciji Bluma).

Tko, međutim, posjeti "Fantasy Island" očekujući samo i isključivo horor na konto plakata na tragu "Final Destination 5", s ljudskom lubanjom koja se krije ispod površine otoka i mora, te uvodne scene, mogao bi doživjeti neispunjenu fantaziju, premda reklamna mašinerija tako predstavlja film dajući gledatelju materijala za "fantaziranje". Stoga otklonimo potencijalne žanrovske nedoumice.

Film nominalno jest horor(čić) i s tim žanrom najviše koketira, preuzimajući najveći broj njegovih elemenata, ali istovremeno je to i "slagaličasti" triler i avantura poput (skučenijeg, na studijske setove svedenijeg) "Escape Rooma" i, hm, fantazija, odnosno misterija kao što je bila izvorna serija.

Žanrovski "mish-mash" ne funkcionira uvijek, ako i uopće, a fanovi horora mogli bi se razočarati, no beskrvni, generički film "PG-13" predikata idejno posjeduje samoobrambeni mehanizam i tračak metafilmskoga u scenariju koji Wadlow supotpisuje s Jillian Jacobs (njegov "Truth or Dare") i Chrisom Roachom (akcijski triler "Non-Stop").

Prvi čovjek titularnog, naizgled rajskog otoka, gospodin Roarke (Michael Pena; nekoć Ricardo Montalban), kaže da "fantazija rijetko ispadne kako očekuješ". Roarke prodaje fantazijske VIP aranžmane gostima na savršenom - i savršeno snimljenom (na Fijiju) – egzotičnom tropskom otoku iz snova svakog turista omotana vijencem od cvijeća koji pogledom smjesta budi miris ljeta i čini film atraktivnim za gledanje unatoč izlizanim žanrovskim tropima.

Postavka je tipična hororska: na otoku gdje je "sve i svašta moguće" i gostima će se "život zauvijek promijeniti" nema signala, čuje se misteriozni zvuk nalik kapanju vode, a trebaju se poštovati i Roarkeova pravila. Dopuštena je samo jedna fantazija po gostu i oni je moraju proći do prirodnog završetka i, dakle, završiti kako god bilo, ni slučajno prekidati.

Fantazije su prilagođene gostima i raznolike u ispunjenju njihovih zatomljenih snova koji će, dakako, na koncu ispisati košmarne scenarije sukladno onoj "pazi što želiš" i boravak na otoku pretvoriti u bolno iskustvo. Melanie (Lucy Hale; glumila u "Istina ili izazov") mašta o tome da napakosti djevojci koja ju je tlačila u školi.

JD (Ryan Hansen) i Brax (Jimmy O. Yang) fantaziraju da imaju sve potrebno za hedonistički party života. Gwen (Maggie Q) želi dobiti priliku da promijeni trenutak za kojim najviše žali, konkretno što nije rekla "da" na prosidbu. I, napokon, Patrick (Austin Stowell) bi da se može "igrati vojnika, makar samo bili glumci i gumeni meci".

Patrickove pretpostavke o imerzivnoj naravi ispunjenja fantazija jedna su od dobrih ideja filma koja glumce i (ne nužno) gumene metke kombinira s teorijama o "virtualnoj stvarnosti, hologramima" itd., te fantazijom kao takvom jer "ovo je samo fantazija". "Otok fantazija" imao je, takav, potencijala ubaciti "Igru", "Trumanov show" i "Westworld" u "Kolibu u šumi" i navesti na "Povratak u budućnost".

Ipak, izuzev Melanieine fantazije, izmaštane u formi soft "torture porn" horora "Hostela" i "Slagalice strave", film ne postaje mala žanrovska riznica, ali drži vodu bar dok gradi zaplet i trudi se evocirati "Back To The Future" emocije i intrigantne prostorno-vremenske zavrzlame.

Patrick u svojoj fantaziji sreće oca vojnika poginula na sutrašnjem zadatku izbavljivanja taoca u džungli koji bi sada mogao uključivati spašavanje JD-a i Braxa od maskiranih članova narko-kartela. Taman kad se fantazije počnu potentno premrežavati, uslijedi neuvjerljiv rasplet i na površinu izbija povezanost gostiju po mjeri nekakve "short cuts" dramice, tj. pravi razlog njihova okupljanja na otoku, a redatelj manjak logike pokušava kompenzirati viškom obrazlaganja čitave "misterije", pri čemu film samo tone dublje do neprirodnog završetka.

Sreća za "Fantasy Island" da Roarke kaže "fantazije su poput snova, rijetko pamtite detalje, ali sjećate se kako ste se osjećali". Kad "Otok fantazija" završi, rijetko tko će pamtiti detalje, no možda se sjeti da se osjećao dobro gledajući ga ili je barem to fantazirao, kao što producenti već fantaziraju o nastavku. "Možda je ovo moja fantazija", mašta netko u filmu.

Triput veća zarada od budžeta

Budžet filma iznosio je svega sedam milijuna dolara, a samo je u prvom vikendu u svjetskim kinima zaradio triput više (21)

#CINEMARK

Izdvojeno