StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

‘Ljubav i čudovišta‘: Romantične zvijeri i gdje ih naći

24. svibnja 2022. - 23:15

Nekim čudom film "Ljubav i čudovišta" ("Love and Monsters") prošao je ispod radara potpisniku ovih redaka kad je osvanuo na streaming servisu Netflix u jesen pandemijske 2020. godine. Za film se, naravno, čulo, ali ga se nije pogledalo, na koncu. Gledanje se odgađalo od danas do sutra i nikako da "Ljubav i čudovišta" dođu na red.

Dvije i pol godine kasnije, "Love and Monsters" je postao udarni premijerni naslov na hrvatskom "online" videotržištu i kucnuo je čas da se film napokon pogleda. Tajming za gledanje jednako je dobar kao i onda, čak i bolji.

FILM: Love and Monsters; SF avantura; SAD, 2020. REŽIJA: Michael Matthews ULOGE: Dylan O'Brien, Jessica Henwick OCJENA: *** ½

Kad je film "Ljubav i čudovšta" izašao na Netflixu, svijet je djelovao apokaliptičan i strašan poput čudovišta, a ljudi su se većinski nalazili u "lockdownu" zahvaljujući koroni. Prikladno za (post)apokaliptični film o apokalipsi čudovišta ("Monsterpocalypse") koja je istrijebila najveći dio čovječanstva i preživjele ljude navela da se skrivaju u podzemnim bunkerima itd. te samo povremeno izlaze vani po hranu itd.

Danas, kad korona jenjava i ljudi više nisu zatvoreni u kućama, u prilog filmu ide doslovni "love and monsters" zaplet. Mladić, Joel (dopadljivi Dylan O'Brien; serijal "Labirint", "Američki plaćenik"), napušta bunker zbog ljubavi i kreće u avanturu kako bi pronašao voljenu djevojku, Aimee (Jessica Henwick), kojoj je rekao "volim te" u zoru apokalipse i obećao "doći ću te pronaći", a usput nanovo otkriva stari-novi svijet kakav, zbog čudovišta, više baš i nije kao što je bio.

Doživljajnost "Ljubavi i čudovišta" je, dakle, bila i ostala pojačana spletom okolnosti. Međutim, neovisno o tome, "Love and Monsters" se može podjednako doživjeti jučer, danas i sutra naprosto zato što je više nego solidan i fino kombinira žanrove (post)apokaliptičnog SF-a, avanture, filma o odrastanju, romanse i komedije, pronalazeći svježinu u osnovnom konceptu apokalipse.

Brian Duffield je već imao posla s apokalipsom i čudovištima (sjajni "Spontano", korektni "Pod vodom"), ali ovo je nešto drukčiji film od ovih u zagradama. Obično je apokalipsa zombijevskog tipa, rijetko kada su za nju zaslužna čudovišta u koja su se pretvorile obične životinje poput žohara, mravi, žaba..., nakon što su mutirale.

Uvodeći nas u ovaj svijet Duffield i redatelj Michael Matthews ("Dora istražuje izgubljeni grad") kroniciraju početke apokalipse, prepuštajući naratorsku riječ Joelu, našem vodiču kroz priču. Doznajemo da je američkog predsjednika ubio divovski moljac, a Joel podsjeća da je za ubiti žohara "nekoć trebala cipela", dok sad treba "sačmarica pa i tenk".

Nakon što Joel krene na "nemoguće putovanje" od 85 milja, njegov prvi susret s čudovištem bit će u obliku žabetine krastače i neće biti jedini budući da na njega vrebaju mutirani insekti i slični monstrumi. Čudovišta su prilično uvjerljiva, kreirana kombinacijom praktičnih (manje) i računalnih efekata (više) u nekolicini dostatno spektakularnih scena.

Pa ipak, filmu nije samo do "monster movie" spektakla i borbe s monstrumima, već ponajprije do Joelovih iskustava tijekom putovanja i otkrivanja samog sebe i svijeta oko sebe, od druženja s psom imena Boy, učenja o životu od robota (divna scena) i tajnama preživljavanja od dvoje "survivora" (Michael Rooker, Ariana Greenblatt), do "sense of wonder" momenata (leteće meduze kao krijesnice osvjetljuju nebo). Interakcije s drugim ljudima, životinjama ili čak robotima važnije su od akcije i toga da Joel izjavi "osjećam se kao Tom Cruise".

Dylan kao mogući Flash?

Dylan O' Brien bi, navodno, mogao postati zamjena za Ezru Millera u ulozi Flasha ukoliko Warner Bros problematičnom glumcu uruči otkaz.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. lipanj 2022 20:48