StoryEditorOCM
Film & TVCINEMARK RETRO(PER)SPEKTIVA

KUM Ponuda koja se ne odbija

26. lipnja 2020. - 07:52

Ekspresivni kontrasti kumuju sjajnoj fotografiji, osvjetljenju i alegoriji "Kuma" (1972.). Da je Francis Ford Coppola snimio film u crno-bijeloj tehnici, "Godfatheru" bi se sigurno tepalo kao "noiru". "Noirovski" kontrasti svjetla i tame karakteriziraju čitav film (i) na alegorijskoj ravni, plešući sjetni gangsterski valcer Nina Rote i oslikavajući vječnu borbu dobra i zla koja se vodi u srcu članova mafijaške obitelji Corleone.

Prva scena uvodi nas u srce tame, ambijentirana u mračnu sobu koju "rembrandtovskim" osvjetljenjem slika snimateljski "princ tame" Gordon Willis koristeći kameru umjesto kista. Dan je vjenčanja kćerke (Talia Shire) don Vita Corleonea (Marlon Brando). Dualizam svjetlo-tama, dobro-zlo, crno i bijelo, personificirano u stilu odijevanja don Vita Corleonea ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. studeni 2024 22:52