Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Film & TVCINEMARK

KLUB ANONIMNIH UBOJICA Ćorak od krimića

Piše Marko Njegić
23. ožujka 2020. - 19:20

FILM: Killers Anonymous; krimi-triler; Velika Britanija, 2019. REŽIJA: Martin Owen
ULOGE: Tommy Flanagan, Rhyon Nicole Brown OCJENA: * ½

 

Intrigirajući koncept ne može se poreći filmu "Klub anonimnih ubojica" iz "A1 Videoteke". Koncept je satkan u njegovu naslovu i budi filmofilsku maštu. Dakle, naslov filma se odnosi na mjesto za okupljanje plaćenih ubojica u stilu klubova anonimnih alkoličara itd.

Zamislite samo plaćene ubojice iz npr. postmodernih crnohumornih akcijskih krimića Quentina Tarantina i Guya Ritchieja u tom klubu ili plaćenike iz akcijskih filmova. "Moje ime/nadimak je to-i-to/taj-i-taj, i ja sam ubojica", reče jedan od njih pripaljujući cigaretu i filter sočnog monologa, spreman da, sit ubijanja za tuđe interese, filozofski sagleda širu (pokretnu) sliku svoje egzistencije u formi terapijske sesije.

Možda je ovakvu zamisao imao i koscenarist i redatelj filma "Killers Anonymous" Martin Owen, nedvojbeno ugledan u bogove zvane Tarantino i Ritchie. "Klub anonimnih ubojica" otvara svoja vrata prilično štosno. Gary Oldman se javlja na crveni telefon u obliku isplaženog jezika Rolling Stonesa, kao da bi se film mogao beljiti žanru i izvrtati njegove konvencije po uzoru na "Pakleni šund", "Lopove, ubojice i dvije nabijene puške"...

"I dalje sam u grupi", kaže i odlazi se naći s Jessicom Albom u londonski pub. On je šefovski The Man, ona brbljava plaćena ubojica Jade. The Man i Jade će preko usta prevaliti "tarantinovski" dijalog, bolje reći pokušaj istoga. Ne zvuči to loše, dapače. Jade "ukratko" rezimira situaciju u kojoj se zatekla i objašnjava porezotinu na usni.

Naime, trebala je u diskoklubu izvesti atentat, ali se, kao lezbijka, upucavala boljoj polovici krivog čovjeka, izbacivača koji ju je izbacio vani prije nego je obavila zadatak. (Još uvijek) seksi Alba uživa u tome što je dobila priliku šprehati umjesto plesati kao u "Sin Cityju".

Par trenutaka kasnije, kad se rastane od The Mana, Jade će zavesti i napucati (!) neka djevojka, očito bolja plaćenica od nje. Okej, gledatelj razmišlja, Albin lik je sigurno samo ranjen ili, ako nije, vratit će se u nekom flešbeku. Međutim, nakon što se Albino ime u stripovskoj uvodnoj špici ispiše među zadnjima, kao i Oldmanovo, suočavamo se s realnošću da bi to od nje moglo biti - to.

Odnosno, slutimo da je "Killers Anonymous" na tragu loših recentnih direktno-na-video akcića Albinog zaštitnika iz "Sin Cityja" Brucea Willisa u kojima legendarni akcijaš potamnjelog superzvjezdanog sjaja ima maksimalno 15 minuta (strave). Dobro smo i naslutili, tj. "pročitali" prijetvorni plakat i na njemu oslikan još jedan "falsifikat" producenata filma.

Alba i Oldman krase poster "Kluba anonimnih ubojica", uz Tommyja Flanagana, kao da nisu epizodistica i teški sporednjak, već glavne zvijezde koje "prodaju" film (on i ona) i daju mu težinu (on kao "Academy Award Winner"). Friški oskarovac Oldman ne nestaje u akciji kao Alba, ali je sveden na "autopilotsko" periodičko pojavljivanje, pijuckanje vina i promatranje zbivanja kroz dalekozor iz daljine.

Flanagan je od njih jedina konstanta tijekom 95 minuta, premda njegov jednodimenzionalni lik, kao i svi ostali (Suki Waterhouse je iduće najpoznatije ime u ekipi), proizvoljno ulazi u scenu/klub anonimnih ubojica i izlazi iz nje(ga), ne ostavljajući pritom nikakav dojam.

U tom klubu se okupljaju ubojice nakon pokušaja atentata na senatora Kalifornije. S rečenom "high-concept" krimi-trilerskom premisom Tarantino bi napravio suvremenu "whodunit" inačicu "Deset malih crnaca/plaćenih ubojica". Nažalost, Owen nije ni "T" od Tarantina da pretvori film u autorski spoj "Pasa iz rezervoara" i "Mrske osmorke", iako je za to imao načelnu predispoziciju.

Dijalozi nisu sočni, naprotiv bez mirisa su i okusa, zaplet s nizom "twistova" je tanak, glumci/njihovi likovi neuvjerljivi kao i njihove interakcije i konfrontacije prilikom razmjene riječi i metaka, a sve manje zanimljivi što više otkrivaju tajne o sebi ("... od mog zadnjeg ubojstva je prošlo toliko-i-toliko dana...").

Nakon prisilnog upoznavanja prvog i drugog plaćenog ubojice, ne zanima nas upoznati trećeg, četvrtog i dalje te čuti njihovu priču u neinspirativnom monologu. Finalni obračun ubojica stiže prekasno da bi beživotni film iole živnuo, a i sam je odveć akcijski artificijalan budući da je poprskan računalno generiranom krvlju. Ćorak od krimića.

Korona protiv Oldmana

Garyja Oldmana trebali smo gledati u konkretnijoj ulozi i prestižnijem filmu ovog proljeća, trileru "The Woman In The Window" s Amy Adams, ali premijera/kinodistribucija istog je odgođe zbog korone.
 

#CINEMARK

Izdvojeno