StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KINU

GUNS AKIMBO Prljavi Harry Potter

17. rujna 2020. - 23:54

"Sve izgleda kao u HD-u." – "Guns Akimbo" (2019.)

Rogovi izrasli na glavi. Pištolji pribijeni čavlima za šake. Daniel Radcliffe se već godinama pokušava udaljiti od knjiškog imidža Harryja Pottera, a njegova uloga u akciji "Guns Akimbo" čak je i ekstremija od "rogatog" nastupa u hororu "Horns". Ustvari najekstremnija dosad, kako i dolikuje jednom "hardcore" (Henry) ekstremnom akcijskom filmu, što "Guns Akimbo" i jest.

Radcliffe postaje prljavi Harry Potter koji jurca unaokolo s dvama pištoljima u rukama i bori se protiv internetskih trolova, ne onih iz bajke, na razmeđi videoigre i stvarnosti. Prizor nekadašnjeg "Pottera" kao akcijskog heroja iz filma Johna Wooa prilično je zabavan u pomaknutosti i.

FILM: Guns Akimbo; akcijska komedija; SAD/Velika Britanija/Njemačka/Novi Zeland, 2019. REŽIJA: Jason Lei Howden ULOGE: Daniel Radcliffe, Samara Weaving DISTRIBUCIJA: Discovery OCJENA: *** ½

Režiser/scenarist Jason Lei Howden potencira taj prizor do maksimuma time da Radcliffeov lik, Miles, ni u jednom trenutku ne odlaže oružje, niti ga puni, pucajući sve dok ne potroši po 50 metaka u svakom pištolju. Junaci iz akcijskih filmova, onih s potpisom Wooa, ali i općenito, bili bi ljubomorni na gotovo nepresušne pištolje u rukama Milesa.

Van Damme je u "Teškoj meti" redovno radio "reload", ako to već nisu radili Stallone i Schwarzenegger u "Rambu II" i "Komandosu". Zanimljivo, "Guns Akimbo" se referira na sva tri akcijska klasika. Na ekranu Milesova računala puca "Hard Target", a na zidovima njegova stana vise "Rambo II" i "Commando" plakati.

Dakle, redom filmovi koji su do ekstrema trasirali poetiku nasilnih pucačkih videoigrica, a ove, pak, utjecale na (de)formiranje akcijskog žanra unutar novomilenijske kinematografije u tzv. ekstremnu akciju na potezu od "Ubrzanja 1&2" i "Panične potjere" preko "Gamera" i "Racije" do "Hardcore Henryja" i – "Guns Akimbo".

Howdenovo djelce preuzima štafetu navedenih filmova, napose "Cranka". To nije samo svojevrsni "Dirty Harry Potter", već i "Hardcore Harry". Fanovi "Harryja Pottera" mogli bi ostati zabezeknuti, ali to je zasigurno i bila ubojita namjera Radcliffea i Howdena film. Ako je akcijska "mainstream" kinematografija Internet, "Guns Akimbo" je "dark web".

Film nas i uvodi u "darkwebovski" svijet gdje se najnovija videoigra igra uživo i u njoj se ljudi zapravo ubijaju pred očima "online" gledateljstva. Igra o kojoj je ovdje riječ, "Skizm", "nasumično odabire psihopate, čudake i kriminalce da se bore do smrti". "Skizm" je "prikaz najgore strane čovječanstva", svega onoga što internet voli.

"Sjedite za svojim kompjuterom i lajkate slike beba koje se smiju. Dijelite inspirativne citate, a zapravo želite vidjeti smrt. Klikate tragične vijesti. Nasilje, uništenje, terorizam, rat, jer vam se onda vaši usrani životi čine manje usranima", obraća se narator ciljanoj publici na početku filma, nakon čega predstavlja Milesa. Koder videoigara, internetski trol i ratnik tipkovnice.

To je Miles, luzer kakav je bio lik Jamesa McAvoya u "Wantedu". Virtualni "emojiji" lete oko njega dok najavljuje da će ovo biti "priča o najgorem danu mog života" i predstavlja se kao netko tko je htio biti junak i ratnik kao dijete, a sada zuri u tri aplikacije na mobitelu prije nego zaspe.

"Za tipkovnicom sam još mogao biti junak", veli Miles koji u životu ne bi mrava zgazio, ali kad se maši tastature postaje Terminator. Nakon što ostavi "trolovski" komentar na "Skizm", direktor videoigre Riktor (Ned Dennehy) pretvara Milesa u sudionika s prikucanim pištoljima na šakama i ucjenjuje ga da, ako želi ostati na životu, mora ubiti glavnu igračicu, "jebenu Nix" (uobičajeno kul i raspoložena Samara Weaving pokazuje kako bi otprilike izgledala Harley Quinn u njezinoj interpretaciji).

U nekom ozbiljnijem (akcijskom) filmu Miles bi možda postao Isus akcije. No, "Guns Akimbo" je neozbiljan komad ekstremne akcije nadomak crnohumorne komedije pa i žanrovske samoparodije s dosta (auto)ironije ekvivalentne tome da Miles postaje sudionik nasilne igre uživo kakve sam voli igrati "online" i da tumač Harryja Pottera (napokon) postaje akcijski heroj igrom slučaja.

Osim što Milesu oružje zakačeno na šakama onemogućava da izađe iz kuće s mobitelom u ruci i glavom u ekranu ("Sve izgleda kao u HD-u", usklikne napokon opažajući svijet oko sebe), on se ne može normalno služiti rukama prilikom mokrenja ili jedenja i to će, jasno, poslužiti za šačicu scena prizemnog humora, bilo da gleda kako da si ne napuca pimpek, tj. pokušava pojesti stari hot-dog parkiran na asfaltu zabačene aleje tik do rabljenog kondoma.

Jednako "greza" je i akcija, ružna, prljava i zla, koja frca od krvoliptanja. Nečiju krv na zidu, neposredno i akciju, negativac uspoređuje sa stilom Jacksona Pollocka, dakle teški kreativni iznered. Kamera je ADHD-ovski hiperaktivna s nizom pirueta i horizontalnih rotacija za 360, te (polu)subjektivnih kadrova.

"Crankovski" nabrijani "fast forward" stil je forte filma, ali srećom redatelj često usporava akcijske scene do "slow motiona" klanjajući se klasicima žanra sukladno Milesovu padanju u nesvijest pod noge Schwarzeneggerovu "Komandosu", što je najvidljivije u sceni frontalnog sudara u usporenom pokretu i junakova prolijetanja kroz vjetrobransko staklo.

Klasična akcija je "Guns Akimbu" konstantno u primislima (ime negativca sugerira Richtera iz "Total Recalla"), zaključno s insertiranjem 80's pjesme "Never Surrender" iz "Kickboxera". Satira još više, u stilu "Gamera" i trilera "Nerve" čiji je utjecaj evidentan i recikliran u "Guns Akimbo".

U "Gameru", pokušaju "Running Mana" za novi milenij, imali smo videoigru u kojoj "avatarski" sudjeluju osuđenici na smrt boreći se za slobodu kroz ekstremno-akcijsku ikonografiju pucačina tipa "Doom" i "Duke Nukem 3D", sve pod budnim okom internetske publike. "Nerve" je, pak, donio "online" inačicu igre "truth or dare" koja je igračima zadavala sve teže "istine i izazove", a pratila se u realnom vremenu preko društvenih mreža.

Oba filma su satirički razotkrivala gorku istinu "sjebanog" ("online") svijeta današnjice – na internetu i društvenim mrežama prevladavaju bolesnici umreženi od 0 do 24 na "majku svih mreža" i ovisni o piljenju u ekrane na kojima, dakako, dominiraju "reality showovi" satkani od nasilja, bizarluka i raznoraznih opačina u "live streamu".

(Is)tim tragom ide i "Guns Akimbo": film pretvara internet u akcijsko "Battle Royale" bojište i satirizira/kritizira "online state of mind" današnjeg viralnog (ne)vremena, odnosno morbidnu potrebu mnogih "klikača" za "novom dnevnom dozom smrti" na internet-portalima, kao i gejmersku kulturu opetovane pucačine i ubijačine.

Junak filma je ironični avatar korisnika interneta, mobitelaca, gejmera i gledatelja reality TV-a. Svi oni ne ispuštaju računalni miš, mobitel, "joystick" i daljinac kao da su im prikovani za ruke.

Samara je u uzletu, spremni ili ne

Samara Weaving je u zvjezdanom uzletu: nedavno smo je gledali u filmu "Ready Or Not", ubrzo ćemo u friškom, upravo izašlom nastavku Netflixova "Babysittera", a dogodine i u blockbusteru "Snake Eyes2 iz svijeta "G.I. Joea".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

14. listopad 2020 10:29