StoryEditor
Film & TVVREMENSKA KAPSULA

Čudesne priče s tračkom magije 80-ih: u novoj verziji stare serije ‘Amazing Stories‘ jedne epizode su bolje i gore od drugih, divne i (ispod)prosječne

Piše Marko Njegić
11. travnja 2020. - 19:25

SERIJA: Amazing Stories; fantastika; SAD, 2020. KREATORI: Adam Horowitz i  Edward Kitsis ULOGE: Dylan O’Brien, Victoria Pedretti OCJENA: *** (prva epizoda ****, druga ** ½, treća ***, četvrta **, peta *** ½)

Magična uvodna glazba u "antologijskoj" seriji "Amazing Stories" zvuči kao izgubljena skladba maestra Johna Williamsa skladana za neki Amblinov film osamdesetih u režiji ili produkciji Stevena Spielberga. Ništa čudno. "Amazing Stories" jest remake/reboot ili nova verzija istoimene serije koju je producirao Spielberg, a glazbu za nju potpisao upravo Williams.

Istu ulogu Spielberg obnaša i na ovogodišnjoj seriji nastaloj pod logom zahuktale televizije/streaming servisa Apple TV+. Spielberg je posljednja akvizicija Apple TV+ nakon M. Night Shyamalana ("Servant"). Pohvalno je da je Apple TV+ angažirao (još) jedno tako zvučno ime, pa i nužno. Jer, izvorni "Amazing Stories" je frcao od zvučnosti iza kamere.

Osim Spielberga, pojedine epizode originalne serije režirali su i Martin Scorsese, Clint Eastwood, Robert Zemeckis, Joe Dante, Tobe Hooper, Peter Hyams, Irvin Kershner... S takvim filmašima se teško nositi, posebice ako su vam u redateljskoj ekipi najpoznatija imena Sylvain White ("Luzeri", "Slender Man") i Susanna Fogel ("Špijun koji me napucao").

Zato je dobro reklamirati seriju sa Spielbergovim (prez)imenom kao načelnim jamstvom za filmsku/serijsku magiju nekadašnjice. U osamdesetima je "Amazing Stories" bio svojevrsni "The Twiligt Zone" za "obiteljsku" publiku, nešto što su mogli gledati i klinci u očekivanju novog Amblinova filma u kinima, bez straha od horora iz "Zone sumraka".

Danas su alternativa ne samo za novi "The Twilight Zone", već i "American Horror Story" i "Black Mirror" kad smo kod "antologijskih" materijala, ma i sve nasilne serije kojima nova televizija obiluje. Koncept je isti kao nekad u pogledu tzv. antologijskog serijskog formata, ekvivalentna filmskom omnibusu.

Dakle, svaka (od pet) epizoda ima svoju premisu i drugu ekipu ispred/iza kamere, a povezane su egidom fantastika ili fantazija, gdjekad i ponekim sličnim motivom/temom, čime se uklapaju u veću cjelinu. Takav pristup je obično varljiv. Čak su i omnibus filmovi uglavnom neujednačeni (među najujednačenije spadaju argentinske "Divlje priče"), kamoli serije s više epizoda/sezona.

Od toga ne može pobjeći ni nova inkarnacija serije "Amazing Stories": jedne priče/epizode su bolje i gore od drugih, neke su prilično divne, neke (ispod)prosječne. Prva epizoda, "The Cellar", daleko je najbolja i najsimboličnija. U njoj protagonist Sam Taylor (Dylan O’Brien; filmovi iz serijala "Labirint", serija "Mladi vukodlak") s bratom Jakeom (Micah Stock) dolazi renovirati staru kuću.

Kuća je, čujemo, u "lošem stanju" i treba joj "malo ljubavi", a braća je žele vratiti u "prvobitno stanje". Ove riječi se dobrim dijelom mogu prenijeti i na "Amazing Stories", posebice kad se braća spuste u podrum i za kuću kažu da je vremenska kapsula i pronađu "zakopanu blago".

Nova serija "renovira" staru, vremensku kapsulu osamdesetih, a pokušava to napraviti s "malo ljubavi" koje nedostaje u eri generičkog streaminga, tj. štancanja TV materijala kao na pokretnoj traci. Ima, stoga, smisla da će se Sam tijekom jedne oluje vratiti u prošlost, stotinu godina unatrag, iz 2019. u 1919.

Nastavno na to, ima smisla i da se ova epizoda referira na filmove o putovanju kroz vrijeme, najviše na "Povratak u budućnost", ali i "Terminatora". Naime, Sam pronalazi staru fotografiju mlade djevojke u vjenčanici, kao Kyle Reese fotku Sarah Connor. Sam će baš tu djevojku, Evelyn Porter (krasna Victoria Pedretti; "The Haunting Of Hill House"), sresti kad se vrati u 1919. godinu i njih dvoje se zaljubljuju, ali običaji tog vremena – njezina predodređena udaja – kompliciraju ionako kompliciranu situaciju.

Srčanost nadoknađuje klasičnost fantastične ljubavne priče ispričane i glumljene s puno uvjerljivih emocija i "spielbergovske" magije u tretmanu ljubavnika razdvojenih vremenom, uz nekoliko nadahnutih prizora (Sam i Evelyn dijele ekran, on u prošlosti, ona u sadašnjosti).

"The Cellar" je postavio čvrste temelje za buduće epizode, da gledatelj može nastaviti dalje pratiti seriju u "stay tuned" maniri, ali i napravio joj "medvjeđu uslugu". Ono što slijedi je neravnomjerno unatoč dobronamjernosti. Druga epizoda "The Heat" upoznaje nas s dvije najbolje prijateljice-trkačice Tuka (Hailey Kilgore) i Sterling (E'myri Crutchfield).

Početni režijski polet, dok pratimo njihovu (u)trku po gradu, ubrzo će splasnuti kad prvu udari automobil i iz zagrobnog života pokušava pomoći drugoj da postane prvakinja u sprintu ("Ako me netko može čuti, to si ti"). Likovi spominju frazu "kao u filmovima" i "The Heat" se u prikazu "afterlife" sfere ugleda na fantastični romantični megahit "Ghost", ali ispada kao njegova tek na rijetke mahove inspirirana (i politički korektna) kopija.

Fina treća epizoda "Dynoman and the Volt!!" popravlja dojam prethodne i projicira ljubav prema superjunačkim stripovima (i filmovima) koja se s djeda (uvijek dobri Robert Forster) prenosi na unuka (Tyler Crumley), a zaplet počinje kad pronađu čarobni prsten sa superherojskim moćima.

Preko treće epizode se također može prelomiti serija u vidu prenošenja "Amazing Stories" s generacije na generaciju. Nažalost, iduća, četvrta epizoda "Signs of Life" je opet korak nazad, možda i najslabija u nizu kao nekakav "X-Files" za siromašne, zahvaljujući neiskrištenom potencijalu u "izvanzemaljskoj" premisi s intrigantnim "twistom" o tinejdžerici (Sasha Lane; "American Honey") čija se majka budi iz šestogodišnje kome bez sjećanja na kćer i prijašnji život, ali sa znanjem španjolskog i sposobnošću hvatanja radiofrekvencija.

Srećom, tu je poštena peta epizoda "The Rift" koja simbolički zatvara krug.

Nanovo imamo putovanje kroz vrijeme i čovjeka izvan vremena, odnosno situaciju da je pilot iz Drugog svjetskog rata (Austin Stowell), ravno s burmanskog bojišta, doletio u budućnost, tj. našu sadašnjost, gdje će mu pomajka i sin pomoći da se vrati kući. Peta epizoda se nadovezuje na prvu i pričom i (približom) kvalitetom u projekciji tračka "spielbergovske" magije i emocija, ostavljajući zalog za svijetlu budućnost druge sezone "Amazing Stories".

Posveta za Forstera

Serija je posvećena odličnom glumcu Robertu Forsteru ("Jackie Brown") koji nije doživo njezino prikazivanje.

item - id = 1015649
related id = 0 -> 1159379
related id = 1 -> 1159053
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. siječanj 2022 12:09