StoryEditorOCM
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

‘Crvena tjeralica‘: Troje za tango i cash

18. studenog 2021. - 15:31

Trio zvjezdanih glumaca namamio je Netflix da za pojedinačne honorare od 20 milijuna dolara odigraju glavne uloge u najskupljem spektaklu snimljenom u produkciji toga streaming servisa – akcijskom blockbusteru "Crvena tjeralica" ("Red Notice").

Dwayne "The Rock" Johnson, Gal "Wonder Woman" Gadot i Ryan "Deadpool" Reynolds zvučna su imena današnje komercijalne kinematografije i jasan je Netflixov potez da ih okupi na jednom mjestu za svoje pretplatnike, no sparivanje je trebalo rezultirati nečim pamtljivijim od "Crvene tjeralice", a i njihove uloge biti malo manje "autopilotske" s obzirom na honorare.

FILM: Red Notice; akcija; SAD, 2021. REŽIJA: Rawson Marshall Thurber ULOGE: Dwayne Johnson, Ryan Reynolds OCJENA: **

Netflix je očito mislio da je dovoljno postaviti trojku pred kamere brzopoteznog "zdrpi lovu i briši" blockbustera i da će kemija/šarm automatski proraditi među njima, naročito Johnsona i Reynoldsa u ulogama FBI-eva "profilera" Johna Hartleyja i kradljivca Nolana Bootha.

Nažalost, to se rijetko događa u "Red Notice", još jednom gledljivom, ali mehaničkom i generičnom streaming filmu za "ubijanje vremena" koji izgleda kao da je nastao uz pomoć algoritma, miješajući dobitne žanrove (akcija, avantura, "buddy" komedija, "heist movie") i kopirajući niz drugih blockbustera, poput "True Lies", "Indiane Jonesa"...

Pritom, "Crvena tjeralica" nije ni "Gospodin i gospođa Smith" ili "Noć i dan" u usporedbi s "Istinitim lažima". Nije ni "Nacionalno blago" u usporedbi s "Indianom Jonesom". Niti jedan žanr ne funkcionira samostalno u filmu, kamoli povezano u cjelinu, eventualno akcijska "buddy" komedija s Johnsonom i Reynoldsom, no ni blizu kao "Hobbs i Shaw", kamoli "Tango & Cash", možda i zato što potonji glumac forsira humor, a i što je akcija podosta digitalizirana i lišena opipljive opasnosti.

Spektaklu teškom između 150 i 200 milijuna dolara nedostaje prave uzbudljivosti i dovitljivosti u rekreaciji "globtroterske" akcije, pustolovine i komedije, odnosno zamišljaju da ovo bude nekakav Netflixov odgovor na "Bondove", "Brze i žestoke", "Čuvaj me s leđa" ili serijal o Robertu Landgonu ("Da Vincijev kod", "Anđeli i demoni", "Inferno").

Dakle, film s atraktivnim junacima koji putuju svijetom u potrazi za blagom ili artefaktima i rješavaju njihovu misteriju dok ih planiraju ukrasti, u ovom slučaju Kleopatrina trećeg zlatnog jajeta, a s lakoćom uskaču iz smokinga i večernjih toaleta u kojima plešu tango ("True Lies" je oponašan i u sceni plesa Johnsona i Gadot) u avanturističku odoru spremni za potjeru po podzemnim rudničkim tunelima ("Indiana Jones II").

Na koncu Johnson i Gadot su glumili u par "Fast & Furious" nastavaka, a Reynolds u "Hitman‘s Bodyguard". Međutim, redatelj Rawson Marshall Thurber manje je uspješan otkako je napustio komedije ("Pazi, lopta!", "Obitelj Miller") i počeo s Johnsonom snimati akcije ("Skyscraper") ili miješati spomenute žanrove ("Tajna služba").

Ni "Central Intelligence" niti "Skyscraper" nisu imali osobnost, a "Red Notice" je ima još i manje, čega je bar dijelom svjestan pa Reynolds u jednom momentu pjevuši temu "Indiane Jonesa".  Uvodna potjera s "parkourovskim" akrobacijama i okršajem na skelama očiti je pokušaj kopiranja "Casina Royale" i "Zrna utjehe", s tek ponekim iskricama vlastite kreativnosti.

Bijeg iz ruskog zatvora previše podsjeća na "Black Widow", uz jedan akcijski prilično zaigran trenutak a la "True Lies" kad Johnson otvori vrata helikoptera da raketa bazuke kroz njih proleti umjesto da pogodi letjelicu i raznese je. No, upravo je tu vidljivo koliko su "Istinite laži" akcijski i humorno istinitije od lažnjikave "Crvene tjeralice".

Johnsonov uzor Schwarzenegger je jednom raketom ubio dvije muhe, ispalivši vođu terorista zakačenog za projektil u helikopter s njegovim pomoćnicima uz šlagvort "You‘re fired!". Raketa u "Red Notice" pogađa planinu daleko iza helikoptera, a "one-liner" je izostao, premda se mogla stvoriti još neka letjelica na nebu i zaigrati riječima "Rock" i "rocket" u stilu "Hridi" ("Rock-et Man").

Dosta je propuštenih prilika u filmu, primjerice nagovještaj zatvorskog obračuna Johnsona i uvijek pouzdanog oponenta Daniela Bernhardta ("Parker", "John Wick", "Nobody"), do čega ne dolazi, ili tučnjava Rocka i Wonder Woman koja se ostvaruje, ali je upropaštena prenabrijanom kamerom i montažnim rezovima. Cijela "Crvena tjeralica" je, ustvari, jedna velika propuštena prilika.

Navlakuša mogućeg nastavka

"Red Notice" završava s navlakušom mogućeg nastavka do kojeg će sasvim sigurno doći računajući početne brojke gledanosti (najgledaniji film ikad na Netflixu prvog premijernog dana prikazivanja i vikenda), a ako dođe neka onda bude manje aljkav od ovoga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. ožujak 2023 20:37