StoryEditorOCM
DubrovnikNA RADNOM MJESTU |

VODITELJICA BONBONNIÈRE KRAŠ U GRADU CVIJETA PAVLOVIĆ: Dubrovčani vole slatkarije iz ‘refuze‘, a furesti se prekrcaju Bajaderom

Piše Bruno Lucić
13. ožujka 2021. - 17:54

Svratiti kod Cvijete Pavlović u Bonbonnièru Kraš u Luži znači izložiti se, doslovno, slatkim, najslađim mukama. Ona nikome neće zagorčati život, baš suprotno. Od čokolada, čokolatina preko pralina do keksa i svakojakih bombona – carstvo slatkarija, čini se, nema granica. Cvijeta je voditeljica Bonbonnière Kraš u Gradu, a najpoznatijem i najstarijem hrvatskom proizvođaču slatkih proizvoda vjerna je 17 godina. Počela je raditi dok je Kraš imao butigu na Stradunu. Svjedočila je stalnoj nadogradnji i širenju asortimana, za svakoga ima ponešto.

Za svaku prigodu nešto

Radno vrijeme je od 8 do 20 sati, a u ljetnom periodu je to i dulje, uključujući i nedjelje kad rade od 9 do 16 sati. Radi se u smjenama, a pored Cvijete, tu su još tri njezine kolegice.

- Ujutro prvo posložimo butigu, očistimo i onda startamo. To je uvijek zanimljivo jer treba zamotati odnosno aranžirati poklone. Ljudi rado navraćaju jer mogu pronaći zapakirane proizvode po vlastitim željama ili uz našu sugestiju. Drago mi je da im toliko toga možemo ponuditi i jako me veseli kad kupcima mogu pomoći pri odabiru, a uvijek izađu zadovoljni i ponovno se vraćaju, govori Cvijeta koja zaista ima strpljenja.

image
Vanja i Cvijeta Pavlović
Tonći Plazibat/Cropix

Mnogi naruče aranžman ili zazovu na telefon pa dođu po svoju slatku narudžbu.

- Puno uzimaju bukete od pralina ili čokolade koje pravimo, za svaku prigodu imamo nešto. Recimo, tu su košare za vjenčanja ili za rođendane, imendane, krštenja, dječje proslave... Svakoga možemo razveseliti! Posao je dinamičan i kreativan, a volim rad s ljudima. Budući da se naša trgovina nalazi u Gradu, međusobno se manje-više svi poznajemo, ljudi rado navrate i s nama podijele poneku šalu, pa čak i lijepe i grube trenutke svog života. Tu smo kao jedna obitelj, uspoređuje Cvijeta.

Zahvaljujući stalnom kontaktu i razgovoru, naučila je napamet što određeni kupac voli.

- Domaći vole sve naše proizvode, a s velikim užitkom kupuju artikle u 'refuzi' koje jedino mogu kupiti u Kraševim trgovinama. Tu su, na primjer, Griotte, Bajadere, Kraševe čokoladne dražeje s mjendulima, lješnjacima ili grožđicama. Često imamo i akcije, otkriva sugovornica.

Odlazak u trgovinu Kraša dođe kao vremeplov. Kupci su primjerice oduševljeni Runolistom koji ih prebaci u minula vremena kao svojevrsni okus djetinjstva.

- Kraš je počeo nuditi retro-proizvode, vratio se Runolist, imamo i čokoladu i ona mala pakiranja koja mnogi obožavaju. Također, vratila se i Trijumf čokolada i keks Domaće, a i Batons je dobio svoje 'retro-ruho', dodaje Kraševa djelatnica.

Turisti koji posjećuju Grad zaljube se u slatkarije.

- Strani gosti se najviše baziraju na praline, Bajadera je najprepoznatljivija, nudi se u raznim pakiranjima. Furestima je posebno atraktivno suvenir-pakiranje sa slikom Dubrovnika. Imamo suvenir bombonijeru Dubrovnik s raznim pralinama unutra i unikatni čokoladni suvenir Orlando, posebno proizveden povodom 600. obljetnice postavljanja Orlandova stupa, govori Cvijeta te nastavlja:

image
Unikatni čokoladni suvenir Orlando posebno je proizveden povodom 600. obljetnice postavljanja Orlandova stupa
Tonći Plazibat/Cropix

- Gosti iz Azije su nam jedni od najboljih kupaca, a naši se proizvodi reklamiraju i u njihovim brošurama. U jednoj od njih bila je slika naše trgovine iz Dubrovnika s mojom slikom, pa kad bi me prepoznali, bili bi oduševljeni, sjeća se Cvijeta s osmijehom.

Azijski gosti zbilja uzimaju velike količine Bajadere, a jedan gost s Dalekog Istoka uzeo je čak 20 komada pakiranja od 200 grama! I sad se Cvijeta pita kako je to sve uspio odnijeti! Znali su Cvijeti turisti tako isprazniti magazin obilnim kupovinama, ali srećom, zahvaljujući redovitoj opskrbi, zalihe se brzo napune pa nitko ne ostane zakinut. Bilo je i gostiju iz Azije koji su se nakon ljetovanja u Dubrovniku opet vratili u Grad i u Kraševu butigu da bi opet doma odnijeli sigurno najslađi hrvatski suvenir. Stranci, osim Bajadere koja je na prvom mjestu ljestvice najdražih, vole Griotte pa i kekse. Među kupcima su bila i brojna poznata i ugledna lica.

Butiga otvorena 'slatkoljupcima'

Kineska delegacija koja je u Dubrovniku boravila u travnju 2019. povodom summita 16+1 nije mogla odoljeti Kraševim proizvodima. Tijekom Ljetnih igara dolazili su poznati hrvatski glazbenici i umjetnici kao što su Ranko Zidarić, Ksenija Pajić i Filip Juričić jer je Kraš jedan od ponosnih sponzora Igara. Lani su Cvijetu i njezine kolegice posjetile i sestre Ecclestone jer, tko to ne voli slatko?!

Nisu posustali ni tijekom epidemije, butiga je neprestano otvorena i na usluzi svim 'slatkoljupcima'.

- Ljudi sad puno više šetaju, uzmu kavu pa usput i poneki naš proizvod kako bi zasladili dan, veli Cvijeta.

Naravno, tijekom ljetnih mjeseci ima daleko više posla.

image
Tonći Plazibat/Cropix

- Ljeti dođu stranci koji ne mogu vjerovati da su Kraševi proizvodi zapravo hrvatski. Kad vide kako je to napravljeno, iznenade se, dovedu i druge. Dođu nam i naši ljudi koji žive u inozemstvu pa ponovno prožive mladost, priča Cvijeta koja, kao i njezina cijela obitelj, uživa u svim Kraševim proizvodima.

Sve što se nudi i sama je probala, a to je itekako važno.

- Kupci se raspituju, a mi im lijepo objasnimo sve što žele znati. Pitaju što je Bajadera i kako se proizvodi, koji su sastojci. Pitaju što je koji je koji proizvod, koji je sastav, a ima kupaca koji su alergični na neke sastojke pa ponudimo zamjenski proizvod, ističe voditeljica Kraševe trgovine u Luži.

Gužva je i tijekom blagdana.

- Za vrijeme Božića, Uskrsa ili Valentinova osjeti se porast. Dođu mladići za Valentinovo koji ne znaju što bi kupili dragoj, ponudimo im već pripremljene aranžmane ili im pripremimo nove, recimo jedan buketić ili lijepo pakiranu bombonijeru. Zbilja svatko uspije pronaći nešto što mu odgovara, napominje Cvijeta koja kaže kako je radno okruženje dobro.

I sa zahtjevnijim kupcima nađu zajednički jezik, pomognu im, ponude više proizvoda, a za stres nema razloga. Kad nije na radnom mjestu, Cvijeta se opušta uz unučad. Svakako, s Cvijetom u Kraševoj trgovini, nikome ne skače šećer, samo zadovoljstvo.

image
Cvijeta dobro poznaje svoje kupce, svi su kao jedna obitelj
Tonći Plazibat/Cropix
Fascinantan prostor

Interijer Bonbonnière je fascinantan za odrasle i plijeni pažnju, a kad u butigu uđu najmlađi, najradije bi uzeli sve.
- Roditelji udovoljavaju željama djece koja vole Ki-Ki bombone i Životinjsko carstvo. Imamo i prostor za goste gdje mogu sjesti, opustiti se i kušati naše proizvode. S obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju to nije moguće, ali nadamo se da će i to uskoro promijeniti nabolje, govori Cvijeta.

24. travanj 2024 08:05