StoryEditorOCM
DubrovnikNAKON KONFERENCIJE DUBROVAČKOG VJESNIKA

Mali brodari ukazali na dva problema, a jedan je opskrbe gorivom na širem području dubrovačkog akvatorija. Pitali smo u INI kako misle riješiti problem, evo što su nam odgovorili

Piše Anton Hauswitschka
1. lipnja 2023. - 12:14

Na jučerašnjoj konferenciji o infrastrukturnim izazovima nautičkog turizma i pomorskog prometa u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, istaknut je problem opskrbe gorivom za plovila u dubrovačkom akvatoriju. Naime, nakon što je sa radom zbog radova na proširenju Lapadske obale prestala benzinska crpka INA-e kod lučice Orsan, na području šireg dubrovačkog akvatorija preostale su tek dvije benzinske crpke te naftne kompanije na kojem se gorivom mogu opskrbiti plovila. Jedna je na Batahovini, koja inače zbog visine rive nije adekvatna za manje brodice i barke, te druga koja se nalazi u sklopu ACI marine Dubrovnik.

image

ACI marina Dubrovnik

Pumpa u Komolcu inače ima mali kapacitet jer je predviđena za opskrbu nautičara iz marine Dubrovnik, pa se tako prije par dana dogodilo da je bez goriva ostala već u jutarnjim satima. Ona u popularnom Shellu na Batahovini ima veći kapacitet, no ne radi vikendom. Što to znači prije svega za dubrovačke male brodare, na kraju konferencije upozorio je brodar Đivo Njirić, koji je među ostalim kazao da je to za njih egzistencijalno pitanje koje se mora hitno riješiti.

image

Inina benzinska pumpa za brodove na Batahovini

Bozo Radic/Cropix

Panelisti konferencije među kojima direktor Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo i predsjednik Uparev ACI-a Krstijan Pavić složili su se da se radi o velikom problemu o kojem su i sami upozoravali najveću hrvatsku naftnu kompaniju, no naglasili da su im po pitanju INA-e, ‘ruke vezane‘. Blaž Pezo podsjetio je da je njegova lučka uprava u koncesiju dala dio priobalnog pojasa u Sustjepanu drugoj naftnoj kompaniji koja je tu trebala izgraditi modernu benzinsku postaju koja bi bila namijenjena i za plovila, no kako se zbog pandemije koronavirusa realizacija projekta zaustavila. Pezo je kazao kako se nada da će koncesionar krenuti u realizaciju tog projekta no kako je za radove potrebno najmanje šest mjeseci, tako da novu benzinsku pumpu ne treba očekivati prije slijedeće godine.

U Lazaretima se raspravljalo o infrastrukturnim izazovima nautičkog turizma i pomorskog prometa u našoj Županiji: ‘Među najboljima smo i želimo tu i ostati!‘

image

Inina puma na Orasnu prije početka radova na Lapadskoj obali

Bozo Radic/Cropix

Hoće li pojačati kapacitete svojih dviju benzinskih crpki, odnosno planiraju li bilo kakva ulaganja u širenje mreže stanica za opskrbu gorivom plovila zapitali smo i Upravu INA-e. - Maloprodajno mjesto INA Dubrovnik-Orsan bilo je zatvoreno zbog odvijanja radova u neposrednoj blizini koji su ugrožavali siguran rad. Po završetku radova, ponovno su se ostvarili uvjeti za siguran nastavak rada maloprodajnog mjesta te je INA u postupku priprema za skoro otvaranje – poručuju iz ove ‘hrvatske‘ naftne kompanije.

image

Mali brodari na jedinom mjestu za ukrcaj i iskrcaj gostiju u Gružu

Ahmet Kalajdžić/

Gdje će se zastaviti kombiji i autobusi u Gružu?

Đivo Njirić je u ime dubrovačkih malih brodara ukazao i na problem prijevoza gostiju. Istaknuo je kako im je u gruškoj luci određeno mjesto za ukrcaj, odnosno iskrcaj gostiju koje vode na izlete po Elafitima, no kako na toj poziciji nema mjesta za zaustavljanje kombija i autobusa koji ih dovoze na brodove. –Tu je autobusna stanica no na njoj se ne smijemo zaustavljati pa nam prometni redari pišu kazne, a drugog mjesta nema- ukazao je Njirić.  Blaž Pezo poručio je kako znaju za taj probelm te kako se našlo rješenje. – Uskoro ćemo u suradnji sa Lukom Dubrovnik pomaknuti arle na tom dijelu rive pa ćete dobiti mjesto gdje će se kombiji i autobusi koji vam dovoze, odnosno odvoze goste moći zaustavljati – poručio je Pezo.

 

image

Na ovom dijelu gruške obale napraviti će se stajanka za autobuse i kombije

Ahmet Kalajdžić/
22. travanj 2024 18:24