StoryEditorOCM
DubrovnikPROBLEMI NA KOLNIKU |

LOŠA PROMETNA INFRASTRUKTURA NAJVEĆA JE PRIJETNJA DUBROVAČKIM MOTORISTIMA Mikroasfalt je makro opasan, a i šahtovi ‘odbijaju‘ bubrege

Piše Gabrijela Bijelić
20. svibnja 2020. - 14:24
Da su prometnice na užem gradskom području nesigurne, a motoristi uz pješake najugroženija skupina u prometu, zna se odavno, no što poduzeti kako bi se stanje poboljšalo?

Svaki će vam motorist reći da je mikroasfalt najveći, ali nikako i jedini problem na kolniku:

image
Tonči Plazibat/HANZA Media


- Provozajte se samo cestom kod Doma zdravlja pa niže prema skretanju za Ininu pumpu pa ćete vidjeti kakav je osjećaj. Gdje god je zaostalo tih granula, podloga je valovita, puna grba...a tek šahtovi! Onaj na Kapelici gdje upada prednja rota posebno je opasan, lako se možeš prevrnuti. Ili ona dva poviše Berkleya, ista stvar. A tek horizontalna signalizacija! Ona je za motoriste veliki rizik, trebala bi u sebi imati kvarca, inače prijeti proklizavanje – ukazuje jedan dubrovački biker na dio poteškoća s kojima se suočavaju vozači motora i mopeda u (pro)ljetnoj sezoni.
 

Zamagljivanje očiju


Iz Grada Dubrovnika suglasni su da prometna infrastruktura nije za primjer:

image
Tonči Plazibat/HANZA Media


- Prometnice na užem gradskom području su, nakon što ih je bivša gradska uprava 'presvukla' mikroasfaltom, uistinu u jako lošem stanju. Štetu koju je mikroasfalt napravio vidimo svakodnevno. Iz tih je razloga od prvog dana preuzimanja dužnosti, a u okviru financijskih mogućnosti ova gradska uprava započela je s adekvatnom sanacijom asfaltnog zastora. Nažalost, ono čime je netko na brzinu pokušao zamagliti oči građanima ostalo je kao dugotrajna posljedica – kritiziraju prethodnike aktualne gradske vlasti i najavljuju kako, sukladno proračunskim mogućnostima, ove godine planiraju sanaciju ceste u Ulici Iva Vojnovića, Splitskom putu te u Ulici Vlatka Mačeka.

Gdje sve vrebaju kamere
Ako je suditi prema policijskoj informaciji o rasporedu kamera za nadzor brzine, prebrzi imaju razloga za brigu:

- Kamere za nadzor brzine postavljene na području PU dubrovačko-neretvanske evidentiraju prekršaje brzine mopeda i motocikla, kao i svih ostalih vozila. Kamere za nadzor brzine postavljene su na sljedećim lokacijama: Gruda D8, Kupari-Blato D8, Dubrovnik ul. Pera Bakića, Brsečine D8,Metković D9, Ploče-Stablina D8, Plat D8, Dubrovnik D8 kod Sinjske ulice, Dubrovnik-Čajkovići, Zaton Doli D8, Metković D62 ul. Zrinskih i Frankopana, Orebić D414 – napominju iz policije.


U međuvremenu se treba osvrnuti i na motoriste koji jurnjavom od Jadranske magistrale do Mokošice, noćnim turiranjem i drugim iskazima 'junaštva' poput spusta punom brzinom niz Vukovarsku, dovode u opasnost i sebe i druge sudionike u prometu. O njima s manje ili više uspjeha 'brine' PU dubrovačko-neretvanska koja je zbog prekršaja brzine u 2019. godini sankcionirala 159 vozača mopeda i motocikala. Tijekom prva četiri mjeseca 2020. godine zbog prekoračenja brzine sankcionirano je, kažu, 17 vozača mopeda i motocikla. Novčane kazne za navedene prekršaje propisane su Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i iznose od 300 do 20 tisuća kuna.
 

Registrirano 9433 motora


Iz policije podsjećaju kako se po slovu istog zakona kroz naseljeno mjesto ne smije voziti brže od 50 kilometara na sat ili od brzine dopuštene prometnim znakom za cijelo naselje ili njegov dio.

image
Tonči Plazibat/HANZA Media


- Iznimno na cesti u naselju čiji prometno-tehnički i sigurnosni elementi to omogućuju, može se prometnim znakom dopustiti kretanje vozilom i većom brzinom, ali 80 kilometara na sat ostaje gornji limit.Vozač i putnik na mopedu i motociklu za vrijeme vožnje moraju na glavi nositi zaštitnu kacigu. Za prekršaj je predviđena novčana kazna od 1000 kuna – navode iz Policijske uprave, na čijem su području registrirana 9433 mopeda i motocikla. Ističu kako motocikliste nadziru policijski službenici kretanjem i zadržavanjem na najugroženijim mjestima na cesti:

- Svojom nazočnošću, upozorenjima, zapovijedima, uputama i savjetima te primjenom tehničkih sredstava oni utječu na pravilno i zakonito ponašanje sudionika u prometu i na poštivanje prometnih pravila. Mjesta i dionice ceste na kojima će se obavljati nadzor prometa, određuju se na temelju statističko-analitičkih podataka događanja prometnih nesreća – poručuju iz policije.

Policijska statistika otkriva kako su ove godine u prometnim nesrećama smrtno stradala tri vozača motocikla i mopeda, dok su 2019. godine poginula dva vozača motocikla i mopeda i dva njihova suvozača.            

image
Tonči Plazibat/HANZA Media


Novi asfaltni zastori
Iz Grada Dubrovnika šalju spisak cesta obnovljenih kroz posljednje tri godine asfaltnim zastorom:

Uz sanaciju Vukovarske ulice, tu su i ulice Ante Šercera, Petra Krešimira IV, Frana Supila, Gornji Kono od spoja sa Sinjskom do Tivatske ulice, Brgatska ulica, Čilipska ulica, Masarykov put, te put za plažu Mandrač. Odrađena je i sanacija mosta Ombla, ulice Kneza Domagoja, Petra Zoranića, Luke Sorkočevića, sanacija protupožarnog puta na Bosanki, ulice Između dolaca i Marina Kneževića u Mokošici, sanacija klizišta Čajkovica, sanacija kolnika na tri lokacije u Orašcu, asfaltnog kolnika Trsteno-Propađe, asfaltnog kolnika Kliševo-Kadina ploča, asfaltiranje pristupnog puta i parkinga Gromača (Balarica), sanacija ceste na dvije lokacije u naselju Knežica, sanacija kolnika u Viškoj ulici, izrada zaštite pokosa Šipan, na Pločama, Buži i Pilama mjesta za zaustavljanje za građane, zatim Ulica Paska Baburice (nova odvodnja, rasvjeta i asfalt)....
Spomenuta je i Ulica Žrtava s Dakse, sanirana cesta ispred DVD-a Zaton, sanirana oštećenja na cestama na području Mokošice i Knežice, sanirane ceste u Šumetu i Knežici, prošireno skretanje za Bosanku, Ulica Đura Basaričeka, Dalmatinska ulica, Od gaja, Điva Natali, Izrađena cesta od Petrovog sela do Mokošice. Također, obnovljena je Mostarska ulica te je sada raskrižje sigurnije za prometovanje.
- Uređena je 2,5 kilometra duga cesta Suđurađ-Šipanska Luka, dovršeno je uređenje Grudske i Pelješke ulice, uređena je Ulica kneza Branimira. Stavljen je novi asfaltni zastor u ulicama Gabra Rajčevića i Mihajla Hamzića. U tijeku je i rekonstrukcija ceste i izgradnja skretača u Velikom Zatonu, zahvat dužine 270 metara u suradnji s Hrvatskim cestama – nabrojili su iz Grada Dubrovnika.
25. travanj 2024 07:03