Svaki će vam motorist reći da je mikroasfalt najveći, ali nikako i jedini problem na kolniku:
- Provozajte se samo cestom kod Doma zdravlja pa niže prema skretanju za Ininu pumpu pa ćete vidjeti kakav je osjećaj. Gdje god je zaostalo tih granula, podloga je valovita, puna grba...a tek šahtovi! Onaj na Kapelici gdje upada prednja rota posebno je opasan, lako se možeš prevrnuti. Ili ona dva poviše Berkleya, ista stvar. A tek horizontalna signalizacija! Ona je za motoriste veliki rizik, trebala bi u sebi imati kvarca, inače prijeti proklizavanje – ukazuje jedan dubrovački biker na dio poteškoća s kojima se suočavaju vozači motora i mopeda u (pro)ljetnoj sezoni.
Zamagljivanje očiju
Iz Grada Dubrovnika suglasni su da prometna infrastruktura nije za primjer:
- Prometnice na užem gradskom području su, nakon što ih je bivša gradska uprava 'presvukla' mikroasfaltom, uistinu u jako lošem stanju. Štetu koju je mikroasfalt napravio vidimo svakodnevno. Iz tih je razloga od prvog dana preuzimanja dužnosti, a u okviru financijskih mogućnosti ova gradska uprava započela je s adekvatnom sanacijom asfaltnog zastora. Nažalost, ono čime je netko na brzinu pokušao zamagliti oči građanima ostalo je kao dugotrajna posljedica – kritiziraju prethodnike aktualne gradske vlasti i najavljuju kako, sukladno proračunskim mogućnostima, ove godine planiraju sanaciju ceste u Ulici Iva Vojnovića, Splitskom putu te u Ulici Vlatka Mačeka.
U međuvremenu se treba osvrnuti i na motoriste koji jurnjavom od Jadranske magistrale do Mokošice, noćnim turiranjem i drugim iskazima 'junaštva' poput spusta punom brzinom niz Vukovarsku, dovode u opasnost i sebe i druge sudionike u prometu. O njima s manje ili više uspjeha 'brine' PU dubrovačko-neretvanska koja je zbog prekršaja brzine u 2019. godini sankcionirala 159 vozača mopeda i motocikala. Tijekom prva četiri mjeseca 2020. godine zbog prekoračenja brzine sankcionirano je, kažu, 17 vozača mopeda i motocikla. Novčane kazne za navedene prekršaje propisane su Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i iznose od 300 do 20 tisuća kuna.
Registrirano 9433 motora
Iz policije podsjećaju kako se po slovu istog zakona kroz naseljeno mjesto ne smije voziti brže od 50 kilometara na sat ili od brzine dopuštene prometnim znakom za cijelo naselje ili njegov dio.
- Iznimno na cesti u naselju čiji prometno-tehnički i sigurnosni elementi to omogućuju, može se prometnim znakom dopustiti kretanje vozilom i većom brzinom, ali 80 kilometara na sat ostaje gornji limit.Vozač i putnik na mopedu i motociklu za vrijeme vožnje moraju na glavi nositi zaštitnu kacigu. Za prekršaj je predviđena novčana kazna od 1000 kuna – navode iz Policijske uprave, na čijem su području registrirana 9433 mopeda i motocikla. Ističu kako motocikliste nadziru policijski službenici kretanjem i zadržavanjem na najugroženijim mjestima na cesti:
- Svojom nazočnošću, upozorenjima, zapovijedima, uputama i savjetima te primjenom tehničkih sredstava oni utječu na pravilno i zakonito ponašanje sudionika u prometu i na poštivanje prometnih pravila. Mjesta i dionice ceste na kojima će se obavljati nadzor prometa, određuju se na temelju statističko-analitičkih podataka događanja prometnih nesreća – poručuju iz policije.
Policijska statistika otkriva kako su ove godine u prometnim nesrećama smrtno stradala tri vozača motocikla i mopeda, dok su 2019. godine poginula dva vozača motocikla i mopeda i dva njihova suvozača.