StoryEditorOCM
DubrovnikGK PLOČE-IZA GRADA |

KOTARSKI PREDSJEDNIK SRĐAN OBAD : Vratite nam ‘peticu‘, kako ćemo do bolnice i Lapada, pješice?!

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
27. studenog 2020. - 09:15
Nakon što im je ukinuta 'petica', stanovnici Gradskog kotara Ploče-iza Grada ostali su i bez češćih linija osmice. To je izazvalo revolt građana koji ga svakodnevno pitaju hoće li se nešto riješiti, a i Srđan Obad, predsjednik Gradskog kotara Ploče-Iza Grada, nada se da hoće.
 

Kao u ribljoj konzervi


- Na inicijativu građana da nam se vrati 'petica', još su nam prorijedili i linije 'osmice', napravili su vozni red kao da je praznik. Tako smo još manje povezani s ostatkom grada, a građani se stalno bune i zovu nas jer su u autobusu nagurani kao u ribljoj konzervi. To nije po epidemiološkim mjerama, a taj efekat smanjivanja troškova u 'Libertasu' je kontraproduktivan i vrlo rizičan po stariju populaciju koja najviše koristi javni gradski prijevoz – ističe Obad, koji je na ovoj funkciji volonterski, ali zato ništa manje predano.
- 'Petica' nam je od velikog značenja jer smo s tim autobusom bili povezani s Općom bolnicom i Lapadom, i Lapad s nama, jer djeca iz tog dijela grada dolaze u školu u Gimnaziju i Turističku i ugostiteljsku školu. Od velikog su nam značenja i 'petica' i osmica'. Jedan građanin predložio je da kotar Ploče bude povezan s Pilama barem četiri puta na uru, bilo 'peticom' ili 'osmicom'. Onda bi to bilo dobro. Sad je to možda dva puta na uru, radnim danom, a nedjeljom jedanput. To je zaista premalo. Trebalo bi napraviti reviziju svih linija, jer možda nam zaista ne treba toliko autobusa. Netko bi se trebao pozabaviti s time. Olakotna je okolnost da je cijeli grad zapravo jednosmjerna ulica, lakše ga je povezati i napraviti raspored koji možda ne treba ovoliko autobusa - kazuje naš sugovornik.

image
Autobusna stanica na Pločama uzaludno čeka 'peticu'
Tonći Plazibat/CROPIX


- Na prošlom sastanku bio je prijedlog građana da se autobusi 2a i 'petica' povežu, da bi taj autobus onda išao preko Batale, Medareva, Gorice svetoga Vlaha do Viktorije. Stručne službe Libertasa bi trebale sagledati cijeli raspored, pa bi možda i reducirali troškove, a usput zadovoljili potrebe građana jer je njihov predznak 'javni gradski' – naglašava Srđan Obad.
- Nekoliko puta smo razgovarali s direktorom i bili na sastanku s gradonačelnikom i predstavnicima grada, na kojem sam stekao dojam da i oni traže vraćanje 'petice'. No, očito se ne može naći način da se to dogodi. Dva ili tri puta je u medijima izašla najava da se 'petica' vraća, ali ništa od toga. Još se i 'osmica' skoro ukinula – dodaje predsjednik Gradskog kotara Ploče-iza Grada.
 

Uskoro i butiga


– Gdje je zapelo, teško je reći jer jednostavno ne možemo dobiti odgovor na to pitanje. Konkretan razlog netko očito ne želi priznati. Sad je samo pitanje dokad će to trajati jer su ljudi vrlo nezadovoljni i frustrirani. Možda je najbolji prijedlog Gradu Dubrovniku da se raspiše javni natječaj tko će držati javni gradski prijevoz. Ne mora to biti 'Libertas', u ovoj situaciji sigurno ima firmi koje bi to odradile i ispoštovale želje građana jer im autobusi sada stoje i ljudi su bez para. Vjerujem da bi se na taj natječaj netko prijavio i napravio bolji vozni red. Mi svi plaćamo 'Libertas' i sva poduzeća na proračunu, a ja sam uvjeren, da je to privatnik, da to tako ne bi bilo, nego bi vozila i 'petica' i 'osmica' - siguran je.
Autobusne linije nisu jedini problemi koji muče ovaj gradski kotar, dodaje Obad.

image
Zlatni potok dobit će butigu


- Svake godine povećavamo broj zahtjeva prema Gradu Dubrovniku. Održali smo Zbor građana i zahvaljujem na izvrsnom suradnji građana s kotarom, podršci i proaktivnosti. Svi daju ruke, mnogi imaju odlične ideje. Nedavno me oduševila jedna gospođa iz Zlatnog potoka koja je predložila da se na mjestu gdje bi trebala biti butiga u naselju – vrlo blizu smo kraju pregovora – na mjestu gdje je taj 'potok', odnosno odvodnja, naprave skale. Time bi se povezale ulice Frana Supila i Vlaha Bukovca, jer mi nigdje drugo nemamo tu legalnu 'vezu', osim kraj Doma Maslina. Ideja je odlična jer bi na taj način stanovnicima Svetog Jakova olakšali dolazak u buduću butigu.
- Imamo i problem oborinske odvodnje, koji je aktualan na području cijelog grada i kao takvog ga treba i rješavati. Stavili smo je u petogodišnji plan upravljanja jer je to veliki projekt koji treba raditi na razini cijelog grada.
- Probleme parkinga ćemo domalo opjevati i u mojim pjesamama – našalio se Obad, progovarajući o još jednoj prepreci ugodnom življenju.


- Ispred igrališta je, u suradnji građana i Grada Dubrovnika, uklonjena stara autobusna stanica i plato je proširen, te se dobilo duplo parking mjesta. Uspjeli smo ustvari pomaknuti aute parkirane na ulici između Viktorije i ulaza u Zlatni potok. To su sve neka ambulantna rješenja prije pravog rješenja, a to je garaža koja bi trebala biti na igralištu i za koje pstoji idejno rješenje. Ta garaža bi trebala imati 83 parkirna mjesta, što opet nije zadovoljenje svih potreba, ali uz ocrtavanje jedne strane ulice Zlatni potok i s tom garažom, zadovoljili bi potrebe 84 posto kapaciteta automobila za domicilno stanovništvo. Za parkirno mjesto bit će vezana stambena jedinica, ali samo koncesija, jer u slučaju da se proda stan, nema više ni parkinga. Pravila igre su u kotaru jasna – mi zastupamo javni, a ne privatni interes - ističe Obad.

image
Dubrovnik, 21.07.2016. Komunalci - nema ogledala Vlaha Bukovca Foto: Zeljko Tutnjevic - Dubrovacki vjesnik


- Ovi problemi vukli su se kroz sve mandate bivših gradonačelnika, a građanima, u vrijeme onih osam godina kada nije bilo kotara, nije bilo dozvoljeno da djeluju. To je bio totalni promašaj i dosta se toga nakupilo. Na ovaj način, kotari su produžena ruka i komunikacija s građanima. Oni djeluju. Jedino na taj način može se nešto postići – uvjeren je Obad.
- Prije korona krize bio je spreman projekt obnove igrališta za javnu namjenu na Gimnaziji, ali do realizacije još nije došlo. Zbog krize je proračun umanjen pa se nije napravilo, ali mislim čak da će se iznaći sredstva do proljeća jer na Pločama nema nikakvog sportskog sadržaja – ističe. - Isto tako, nemamo neki park. Tražili smo zamjenu za Gjivoviće. Našao se park ispod biskupije, prekrasno mjesto koje ima potencijal za park sa sadržajima za djecu, pa čak i boćalište. No, i tu se čeka rasplet imovinsko-pravnih odnosa.

I ovaj gradski kotar je, jednako kao i drugi dijelovi grada, pogođen izgradnjom neskladnih građevina koje se u narodu već kolokvijalno nazivaju 'golubinjakom', 'krematorijem' i sličnim nazivima, i zbog kojih Dubrovčani vape za izmjenama GUP-a.
- Očekujemo javnu raspravu i izmjene GUP-a. Građani trebaju doći u velikom broju i dati svoje ideje, da se te stvari ne bi ponavljale. To bi moglo spriječiti ovakvu izgradnju koju smo dosad viđali – zaključio je Srđan Obad.

image
Gradski kotar Ploče iza Grada


Dobili prostor
Novi prostori Gradskog kotara Ploče iza Grada, smješteni na adresi Ulica Frana Supila 9, otvoreni su u utorak u nazočnosti gradonačelnika Grada Dubrovnika Mata Frankovića, a otvaranju ureda prisustvovali su i predsjednik Vijeća GK Srđan Obad, tajnik Ivuša Brajević te drugi članovi Vijeća.

Radi se o prostoru u gradskom vlasništvu površine 56,5 kvadrata, kojim su osigurani adekvatni uvjeti za rad GK Ploče iza Grada koji je do sada bio bez vlastitog prostora.
Kriza je pokazala da nam je potrebno jedno 'zborno mjesto'. Bit će tu i jedan sandučić u koji će građani moći anonimno ubacivati svoje ideje i sugestije – istaknuo je Obad.

 
23. travanj 2024 15:25