StoryEditorOCM
DubrovnikNOVI LIBERTASOV CJENIK

Franković: Imamo najpovoljniji gradski prijevoz u Hrvatskoj! Nije nam cilj da Libertas na kraju godine ima milijun ili dvije kuna u plusu, nego da bude na nuli i da sve ono što zaradi prelije u standard i nadstandard građana

Piše Bruno Lucić
27. rujna 2022. - 14:49

Novi Libertasov cjenik bio je tema konferencije za medije na kojoj su govorili gradonačelnik Mato Franković i diretkor javnog gradskog prijevoznika Libertas Frano Mekišić.

 

- Dogodio se porast cijena energenata zbog kojeg je bilo potrebno izvršiti korekciju cijena, a prilikom izradi svih mogućih varijanti kako odoljeti izazovima vremena, tražili smo način da najviše zaštitimo naše sugrađane i naše ključne kategorije, to su socijalne kategorije, učenici, studenti i umirovljenici. Najvažnije je reći da 68 posto naših korisnika isti taj prijevoz koristi besplatno, to je kategorija koju smo željeli zaštiti s tendencijom da se taj postotak, kako se financijska situacija bude poboljšala, poveća jer krajnji cilj je da 100 posto građana Dubrovnika ima besplatan prijevoz. Još smo za 32 posto udaljeni od toga cilja, kazao je Franković rekavši kako nešto više od 7 tisuća građana ima besplatan prijevoz.

image
Dv/

- Zaključili smo da ćemo uvesti novi sustav pokaza, imamo građanski sustav koji pokriva cijelo područje Grada Dubrovnika, dosad je postajao ‘gradski‘ i ‘prigradski‘, prigradski je koštao 300, gradski 250, to je jedinstveni sustav, a sad to mijenjano, ukidamo kategorije ‘gradski‘ i ‘prigradski‘ te će postojati jedinstveni koji će koštati 350 kuna, bit će biti jedan pokaz za cijelo područje Grada Dubrovnika. Troškove prijevoza u većini slučajeva pokriva poslodavac, dijelu korisnika koji koristi građanski pokaz to pokriva poslodavac, drugi dio koji ne koristi pokaz, poslodavac će im ubuduće isplaćivati 350 kuna i na njih vrlo često zaboravljamo. Naš cilj je rasteretiti skupine umirovljenika, učenika i studenata i vjerujem da smo kroz ovo u tome uspjeli. Primjena neće nastupiti na snagu odmah, teško je poslodavcima odmah osigurati taj iznos bez prethodne prilagodbe, a odlučili smo se na primjenu 1. siječnja 2023. kako bi se poslodavci mogli pripremiti za navedeni trošak.

Važno je pokazati kako to izgleda u drugim gradovima u Hrvatskoj. Dubrovnik je imao dosad najjeftiniju građansku kartu i sad smo u gornjoj razini po cijeni građanske karte, međutim, najskuplja osnovnoškolska karta plaća se u Puli – 140 kuna, kod nas je 50 kuna, prije par godina je bila 70 pa je smanjena na 50 kuna.

image
Dv/

U Osijeku je srednjoškolska karta 230 kuna, kod nas je opet 50 kuna. Studentska karta u Rijeci je 161 kunu i opet je tu Grad Dubrovnik 50 kuna. Pogledajte ZET u Zagrebu, umirovljenička karta je 100 kuna, u Rijeci 134,50 kuna, Pula 80 kuna, Osijek od 20 do 100 kuna, Split 143 kune, u Zadru 135, a Grad Dubrovnik od 10 do 50 za umirovljenike do 65 godina, a svi umirovljenici nakon što navrše 65 godina dobivaju besplatan prijevoz, to je značajna razlika između Grada Dubrovnika i svih ostalih jedinica lokalne samouprave. Kad uzmemo u korelaciju ove ukupne cijene, daleko je najpovoljniji javni gradski prijevoz u našem gradu s napomenom da 68 posto naših sugrađana ima pravo na besplatan prijevoz, poručio je Franković.

Gradonačelnik je najavio kako će se sljedeće godine uvesti beskontaktno plaćanje.

- Vrlo često se događalo da su gosti odustajali od vožnji zbog nemogućnosti plaćanja karticom, želimo ukloniti neke barijere koje su to onemogućavale, a od lipnja se uvodi bezkontakno plaćanje u Libertasovim autobusima. Cilj nam je povećati fluktuaciju gostiju, rasteretiti vozače, a vjerujem da će promjena načina plaćanja dovesti do prihoda jer nije cilj da Libertas na kraju godina ima milijun ili dva kuna u plusu, naš je cilj da bude na nuli i da sve ono što zaradi prelije u standard i nadstandard građana, vjerujem da se to može ostvariti, komentirao je Franković.

image
Dv/

Mekišić je naveo kako su u Libertasova vozila ugrađene nove blagajne čime su stvoreni preduvjeti za daljnje tehnološke nadogradnje: s magnetske karte prelazi se na beskontaktnu tehnologiju. Vozač kartu više ne zadužuje nego printa u vozilu, a karta za jedan sat poskupjela je jednu kunu, s 12 na 13 kuna, točno onoliko koliko košta čip novih karata. Uvedena je karta za dvije vožnje koja košta 24 kune, a poskupjele su dnevne karte i karte "P" za 20 vožnji s 30 na 40 odnosno s 150 na 160 kuna. Pojasnio je direktor Libertasa da svi oni koji imaju staru kartu, mogu je zamijeniti kod vozača, a stare karte za 20 vožnji zamjenjuju se na kioscima Libertasa s tim da će, bez obzira koliko vožnji iskoristili, korisnici koji zamjenjuju staru kartu "P" dobiti novu s punih 20 vožnji. Isto tako, najavio je kako će cijeli tjedan vozači biti tolerantni. Istovremeno, najavio dolazak novih šest ‘solo‘ autobusa i dva zglobna autobusa.

25. travanj 2024 23:15