StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoNA TUI-EVOM KRUZERU MEIN SCHIFF 6

Potpuno čisti kruzer - zbrinjavaju sav otpad, pročišćuju vodu i emitiraju 0,1 posto sumpora

Piše Maja Rilović Koprivec
FOTO: Božo Radić/Cropix
17. rujna 2019. - 21:02
Za potrošnju sve vode na TUI-evom kruzeru Mein Schiff 6, koristi se morska voda koja se u brod uzima osmozom i pročišćava do pitke vode, a isto tako tehničke vode, sivi i crni tankovi, gotovo sasvim čiste napuštaju brod nakon što su prošle nekoliko stupnjeva sustava pročišćavanja sve do bakterijske razine organske razgradnje u biotankovima, koje se na kraju uništavaju UV svjetlom.

Mein Schiff 6 najnoviji je od TUI-evih sedam brodova i jedan od najnovijih u svjetskoj floti na kojem je zaštita okoliša, reciklaža i smanjivanje otpada na najvišoj razini.

Izaslanstvo grada Dubrovnika predviđeno dogradonačelnicom Jelkom Tepšić i novinari domaćih redakcija obišli su naime TUI-jev brod Mein Schiff 6 u luci Gruž kako bi se upoznali sa načinom na koji novi brodovi na kružnim putovanjima gospodare otpadom koji nastaje tijekom plovidbe. O tome je u utorak na brodu govorila časnica broda za sigurnost i okoliš Ivana Zore, Splićanka, inženjerka brodogradnje koja je posao u brodogradilištu zamijenila radom na brodu.

Kruzing industrija uvelike ulaže u nove tehnologije zaštite mora, smanjivanje otpada i prihvaća sve 'čišće' propise kako bi smanjila emisiju štetnih plinova za 40% do 2030. u odnosnu na 2008. godinu, a o posvećenosti kruzing kompanija održivosti okoliša i destinacija koje posjećuju kruzer,i govorila je Maria Deligianni predstavnica Clia-e za istočni Mediteran, Međunarodnog udruženja kruzing kompanija.

Upravo će ona biti posrednik između Clia-e i Grada Dubrovnika na zajedničkom projektu analize održivosti turizma u Dubrovniku kao kruzing destinaciji, a koji će provoditi Globalno vijeće za održivost turizma. - Clia će financijski poduprijeti i pomoći gradu Dubrovniku, da temeljem kriterija koje je postavio UN, ustanovi koje su mjere koje treba poduzeti kako bi se omogućilo održivo upravljanje turizmom u gradu u budućnosti. Odlučili smo  uložiti u Dubrovnik jer smatramo kako bi upravo Dubrovnik mogao biti model održivosti turističkih praksi ne samo za Hrvatsku i Jadran već i izvan toga, i na globalnoj razini.

Tijekom tromjesečne analize razgovarat će se sa svim čimbencima i zainteresiranima za održivost kruzing turizma, nakon čega će se na razini svjetske organizacije odrediti aktivnosti koje se trebaju poduzeti - rekla je predstavnica Cliae, dodajući kako je prije dvije godine kada je gradonačelnik Mato Franković iznio probleme koje Dubrovnik ima sa kruzerima, Clia pozvala sve članice da se angažiraju, budući da im je iznimno važno da zajednice u koje pristaju brodovi budu zadovoljne kao i njihovi putnici.


Nakon toga Clia i Dubrovnik potpisali su u srpnju sporazum o suradnji kojom su se obvezali da će zajednički raditi na tome da se Dubrovnik razvija turistički na održivi način. Članice Cliae, kaže Deligianni, ne samo da prate sve konvencije koje se tiču zaštite mora i okoliša već rade i iznad toga pa se koriste razne prakse kako bi se povećala zaštita okoliša i smanjio utjecaj na okoliš, nekorištenjem jednokratne plastike, smanjenjem bacanja hrane, redovitim treningom osoblja u području zaštite okoliša.

Sve članice Cliae od iduće godine morat će po međunarodnim pravilima koristiti gorivo koje sadrži samo 0,5 posto sumpora, odnosno koristiti tehnologije pročišćavanja plinova ili alternativne izvore energije kao što je LNG. Stoga se ulaže više od 22 milijarde dolara u tehnologije čišćeg goriva i nove energije kako bi se napravilo i više nego što to nova regulativa zaštite okoliša traži.

Kako to izgleda u praksi na ovom luksuznom plovećem hotelu na kojem su gosti uglavnom s njemačkog tržišta, posada u strojarnici uglavnom Grci, a hotelsko osoblje Filipinci pojasnila je Dubrovčanima Ivana Zore časnica zaštite okoliša, što je jedno je od najvažnijih pitanja sigurnosti na brodu jer je njen posao kontroliranje svih brodskih sustava. Ona je u utorak provela novinare kroz pogone u kojima se razdvajaju, spaljuju i spremaju za zbrinjavanje svakodnevne tone otpada koje proizvede više od 3000 ljudi na brodu i pokazala sustave koje se koriste u tom pogonu.


- Karton se preša za recikliranje, staklo se separira po bojama i mrvi, konzerve se prešaju, posebni su kontejneri za opuške, baterije, upaljače, kuhinjsko ulje se prikuplja za recikliranje koje se predaje ovlaštenim tvrtkama - pojasnila je Zore. Njen je posao da nadzire i sve operacije u strojarnici, od klimatizacijskog sustava, do pročišćavanja vode, transfere goriva. - Brod ima dvije neovisne strojarnice, i poseban sustav koji prolazi cijelim brodom od motora do dimnjaka koji ispire ispušne plinove morskom vodom. Pratimo vodu koja ispire sustav i emisije postotka sumpora.



Planira se do 2020. godine odrediti obaveznu granicu emisija plinova za brodove, a mi već sada emitiramo samo 0,1% sumpora. Što se tiče vode koja ispire ona prije povratka u more prolazi kroz ni pročišćivača gdje mi nadziremo niz parametara čistoće koliko je čestica i kakav je ph mora, kemijski sastav. Što se tiče emisija plinova brod je potpuno čist, a što se tiče tretiranja otpadnih voda tu imamo najsofisticiraniji sustav kakav nemaju ni mnogi gradovi - rekla je Zore. Ona nije jedina Hrvatica na brodu a niti jedina časnica - Dubrovkinja Gabrijela Malabašić, kapetanica je za posadu, što je najviša pozicija ispod kapetana broda.


Mein Schiff 6 dug je 200 metara i visok 14 paluba, a može ugostiti 2600 putnika. On je jedan je od 7 brodova TUI Crusis, od kojih je šest izgrađeno nakon 2014. godine, zbog čega je to najmlađa i 'najzelenija' flota na svijetu. Nisu samo fokusirani na energetsku efikasnost već i na nove tehnologije, pa je jedan od 110 brodova u svijetu koji koristi najnovije tehnologiju pročišćavanja i smanjenja emisije sumpora.
 
23. travanj 2024 00:25