StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetmailovi stižu, telefoni zvone

Vjerovali ili ne, već nam stižu rezervacije za 2022. godinu! Većina hotela mogla bi otvoriti u travnju, a najavljen je i pojačan broj aviolinija. Evo tko već sad trlja ruke zbog bookinga

Piše Ružica Mikačić
20. studenog 2021. - 23:01

Iako se čini kako je sve vezano uz turizam u Hrvatskoj za ovu godinu završilo i svode se računi o učinjenom, turistički profesionalci ne spavaju. Ova zima, srećom, za razliku od one prethodne, puna je posla. Rezervacije su, saznajemo u turističkom sektoru, za neke dijelove sezone bolje i za 20 posto od ranijih godina u ovo doba, a najviše se traže kuće za odmor i hoteli sa pet zvjezdica. Mailovi stižu, telefoni zvone, gosti se raspituju već sada... Poučeni velikom potražnjom proteklog ljeta, turisti su za iduću godinu ipak ubrzali svoju odluku o putovanjima i već rezerviraju svoj termin na Jadranu kako bi bili sigurni da neće ostati bez kreveta. Zato optimizma, ali i opreza među turističkim profesionalcima ne nedostaje.

Jer, i usred „mrtvih“ jesenskih mjeseci, rezervacije polako stižu za 2022. godinu, kalendari zauzetosti objekata se lagano popunjavaju, a svi koji se bave prodajom moraju naći odgovor na pitanje: kako postaviti strategiju prodaje, cijena i rezervacija za 2022. godinu, a ne pogriješiti? Znamo koliko je bilo cjenovnog lutanja proteklog ljeta, naglog spuštanja pa odmah potom bezobraznog podizanja cijena, što nije prošlo nezapaženo kod gostiju. No, nitko ne zna što ga u pandemijskim vremenima čeka na proljeće, a sve što se tiče prodaje mora biti definirano već sada. Jer, međunarodni partneri su sa velikim hotelskim sustavima već utanačili kapacitete i cijene na Jadranu, dok velike internetske platforme i agencije putem kojih rade privatni iznajmljivači također već znaju sa kojim cijenama idu na tržište. I eto muke za sve one koji, na krilima odličnih kolovoza, rujna pa i dijela listopada, sada moraju formirati svoju cjenovnu ponudu za iduću godinu.

-U planiranju turističke 2022. godine mora se biti razborit i pametan u cjenovnoj politici, ne treba se zanositi ovogodišnjom potražnjom jer svaka iduća godina je nova priča koja kreće od početka. Ono što smo napraviti u turističkoj 2021. godini je jedna stvar, u nekom trenutku smo bili praktično jedini na Mediteranu gdje se moglo putovati, dok je ono što nas čeka u 2022. godini puno upitnika i nepoznanica. A mi smo skloni poletjeti i uvjeriti sami sebe kako smo najbolji i najtraženiji, pa prema tome krojiti i cijene. Ali, to ne prolazi, gosti su ove godine kod nekih vidjeli i naše slabosti, manjak radne snage, improvizacije, lošiju uslugu... Vrhunska usluga u najvišim kategorijama smještaja je i sada najtraženija i najbrže se rezervira, ali ona ne čini niti 10 posto naših kapaciteta, dok je najveća većina hotelskog i obiteljskog smještaja u osrednjoj kategoriji, a žele imati visoke cijene. To neće ići u 2022. – procjenjuje trenutnu situaciju u turističkom sektoru dugogodišnji hotelijerski profesionalac.

Prema najnovijoj studiji Europske komisije za putovanja (ETC), 66 posto Europljana planira putovati do ožujka 2022., a prvi put u godinu dana planovi putovanja ravnomjerno su raspoređeni u sljedećih šest mjeseci. Posljednja istraživanja pokazuju da nakon što su dugo žrtvovali druženja, putovanja i zabavu, putnici žele nadoknaditi vrijeme koje nisu mogli provesti na odmoru protekle dvije godine. Ukoliko se zbog pandemije nešto ne promijeni, poslovni planovi kažu da se planira otvaranje hotela na Jadranu u travnju 2022. godine, za kada su najavljene i prve brojnije rotacije u avio-prijevozu iz Europe.

Trenutno zanimanje za Hrvatsku na tržištima putovanja, potvrdilo se i na nedavno održanom najvećem Svjetskom sajmu turizma WTM u Londonu, gdje su avio-prijevoznici najavili nove i brojnije linije prema Hrvatskoj u idućoj godini. Kako oni u financijski rizik podizanja aviona prema nekoj zemlji ne ulaze bez jasnih tržišnih signala o prodaji, sve to je razlog za optimizam.

-Odlične najave za iduću godinu dobili smo od predstavnika Jet2.com-a, naših najvažnijih partnera na britanskom tržištu, koji nam uz TUI dovodi najveći broj britanskih turista. Partneri za iduću godinu najavljuju rast potražnje za Hrvatskom i veći broj aviolinija, no pred svima nama je važan zadatak jer će osnovni preduvjet uspješne turističke sezone biti stabilna epidemiološka situacija - naglašava direktor HTZ-a Kristjan Staničić, najavivši daljnje promotivne aktivnosti i projekte koji će za cilj imati pozicioniranje Hrvatske kao kvalitetne i sigurne turističke destinacije bogate ponude.

image
Kristijan Staničić, direktor HTZ-a
Nikša Stipaničev/Cropix

Njegove riječi potvrđuju i partneri pa tako Richard Owens, razvojni menadžer u easyJetu kaže kako su u Hrvatskoj u ovoj godini ostvarili vrlo dobre rezultate te gotovo u potpunosti vratili na trendove iz 2019. godine. Za Hrvatsku u idućoj godini planiraju povećanje kapaciteta i uvođenje novih letova, dok Frank Broersen iz TUI-ja izražava zadovoljstvo iskazanom potražnjom za Hrvatskom, očekujući nastavak pozitivnih trendova i daljnji oporavak turističkog tržišta u narednoj godini.

Ta trenutno dobra pozicija Hrvatske na turističkom tržištu tražit će u 2022. svoju potvrdu, ali mnoge okolnosti će sigurno za Hrvatsku biti nepovoljnije. Trenutno se Španjolska, Francuska, Italija i Grčka koje su proteklog ljeta bilježile ogroman pad turističkog prometa, ubrzano oporavljaju, a uz sve veći broj cijepljenih Europljana i obavezne Covid putovnice koje će u 2022. godini biti gotovo sveprisutne u industriji putovanja, velika su njihova očekivanja za povratak na stare staze turističke slave, a time i „preotimanje“ dijela putnika koji su ove godine otkrili Hrvatsku kao zamjenu za te turističke velesile.

-Priprema slijedeće turističke godine je započela. Iz današnje je perspektive sasvim jasno da će i u 2022. sigurnost biti jedan od ključnih uvjeta prilikom odabira destinacije za putovanje, dok će realizaciju sezone u velikoj mjeri uvjetovati osiguravanje dovoljnog broja kvalitetne radne snage. U ovim smo kriznim godinama vidjeli da bolje rezultate ostvaruju objekti više razine kvalitete, no ljudi su ključni za zadržavanje statusa Hrvatske kao visokokvalitetne destinacije na Mediteranu- kaže Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.

image
Veljko Ostojić, nekadašnji ministar turizma u vladi Zorana Milanovića, sada direktor HUT-a (Hrvatska udruga turizma)
Božidar Vukičević/cropix

Prema podacima sustava eVisitor, u listopadu je zabilježeno 683 tisuće dolazaka gostiju koji su ostvarili 2,2 milijuna noćenja. S obzirom da je prošle godine posezona prekinuta zbog značajnog pogoršanja epidemiološke situacije, ovogodišnje brojke u listopadu višestruko premašuju prošlogodišnje. U odnosu na rekordnu 2019. godinu, broj turističkih dolazaka u listopadu ove godine je na 61 posto rezultata iz listopada 2019. godine, dok je broj noćenja na 70 posto iz listopada 2019. U prvom tjednu studenog u Hrvatskoj je boravilo 31.649 stranih turista, uz domaće goste, njih najviše iz Austrije (4.980) i Njemačke (4.004), koji su ostvarili ukupno 122.656 noćenja.

16. travanj 2024 23:39