StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetUČINAK PANDEMIJE |

TURISTIČKI KOLAPS U GRADU - Dubrovnik iznad vode drže domaći gosti, Hrvati su ponovno otkrili Grad

Piše Maja Rilović Koprivec/ SD
10. kolovoza 2020. - 07:52
Na dan 5. kolovoza u Dubrovniku je prema podacima TZ grada Dubrovnika boravilo 11.112 turista, što je samo 40 posto turista u odnosu na one koji su ljetovali u Dubrovniku istoga dana prošle godine, donosi Slobodna Dalmacija.

Najbrojniji gosti ovog tjedna i u Dubrovniku su domaći, zatim slijede gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, Francuske, Poljske, Austrije i SAD-a. Kada se gleda samo početak kolovoza, ne čini se da je situacija u dubrovačkom turizmu tako katastrofalna kako je to nedavno izjavio dubrovački gradonačelnik Mato Franković. Dubrovnik je međutim hrvatsko turističko središte s gotovo cjelogodišnjom sezonom, a kada su u pitanju podaci za 2020. u odnosu na 2019. godinu, od 1. siječnja do 5. kolovoza, tada se vide razmjeri učinaka pandemije na dubrovački turizam – 127.596 turista posjetilo je Dubrovnik od početka godine, što je tek 15 posto prošlogodišnjeg broja turista u tom razdoblju.

Oni su ostvarili 400.782 noćenja,samo 16 posto u odnosu na lani. Dubrovnik su najviše u prvom dijelu godine posjetili domaći gosti, a zatim su na top-listi dolazaka Nijemci, Britanci, pa gosti iz BiH, Francuske, Poljske te SAD-a.

Sudbina enklave

Nije to ni blizu prošlogodišnjim omjerima, niti podacima po tržištima koji su usporedivi s ostalim turističkim mjestima na našoj obali. Domaći su gostiju ove godine najzastupljeniji u Dubrovniku, a ukupno ih je manje nego lani.

Što znači biti ovisan o avionskom prijevozu, biti u enklavi i udaljen od europskih središta te bez autoceste pokazuje statistika dolazaka po tržištima, jer auto-gosti nisu na vrhu ljestvice dolazaka. A nekad glavna dubrovačka turistička tržišta bilježe oštar pad. Kada su u pitanju samo Britanci, godinama najbrojniji gosti na dubrovačkom području statistika izgleda ovako – u prvih sedam mjeseci lani Dubrovnik je posjetilo 113.995 gostiju iz Velike Britanije, a ove 10.113, odnosno 8,87 posto. Iako su avioni prema Britaniji poletjeli krajem srpnja gosti se boje mogućnosti karantene nakon povratka, pa je onda jasno zašto je dubrovački gradonačelnik pisao britanskom premijeru kako je Dubrovnik za njih i dalje sigurna destinacija. Gledamo li udaljenija tržišta situacija je još lošija.

Gostiju iz SAD-a ove je godine u prvih sedam mjeseci bilo samo 3,57 posto, odnosno 3366 gostiju u odnosu na lanjske brojke od 94.413 Amerikanaca koji su preletjeli ocean da bi vidjeli Dubrovnik. Iz još udaljenije Australije bilo je samo 649 gosta u odnosu na 31.077 Australaca koji su lanjske godine posjetili Dubrovnik u prvih sedam mjeseci.

Kada se uspoređuju ovi podaci onda nije ni čudno što u Dubrovniku dio hotela nije uopće otvorio vrata. U prvih sedam mjeseci u hotelima je boravilo 81.344 gosta, odnosno samo 16 posto u odnosu na lanjskih 487.470 gostiju, a u privatnom smještaju bilo ih je 37.936 u odnosu na lanjskih 284.407 gostiju u prvih sedam mjeseci.

Izravan buking

– Stvari su se potpuno promijenile, promijenili su se trendovi, kanali prodaje, ide se na izravan buking i last minute, a trebalo je predvidjeti i trendove za ovu sezonu te se na vrijeme obratiti domaćim gostima kojih je sada najviše – kaže Lukša Jakobušić, vlasnik "One Suite Hotela" u Župi dubrovačkoj, jedan od pokretača projekta "Pozitiva" koji se još proljetos obraćao domaćim gostima.

Jakobušić i nekolicina njegovih partnera s dubrovačkog područja ponudili su turistički paket smještaja i usluga po cijenama prihvatljivima za džep domaćih turista. To se pokazalo, govori Jakobušić, kao pravi potez, donosi Slobodna Dalmacija.

– Hotel je imao odlične rezultate prva tri mjeseca, a nakon karantene otvorili smo hotel čim se to moglo i ponovo primili goste već 16. svibnja. Već u svibnju smo imali 20 posto popunjenosti, a kada smo pokrenuli akciju "Pozitiva" to je rezultiralo popunjenošću od 65 posto u lipnju, što je izvanredno, jer je tada dosta hotela bilo zatvoreno, a neki su i danas.

Ti rezultati su iznad naših očekivanja, jer je 80 posto naših gostiju iz Hrvatske, što je i bio cilj akcije. Sada su nam domaći gosti i dalje broj jedan, drugi su Slovenci, a po desetak posto su Poljaci, Nijemci i Englezi. Akcijom "Pozitiva" htjeli smo pokazati da smo živi i da radimo, da smo spremni, pristupačni i dostupni cijenom i domaćim gostima, i to se potvrdilo popunjenošću, a nastavlja se i danas – govori Jakobušić i dodaje kako je situacija s domaćim gostima sada slična u cijelom Dubrovniku.
– Hrvati su ponovno otkrili Dubrovnik jer je pristupačan, prazan i nižih cijena, koje su kod nas 30 posto niže nego lanjskog kolovoza. Sada smo na tom valu pozitive i još surfamo – govori Jakobušić.
 
19. travanj 2024 16:01