StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetIMA SE, MOŽE SE |

EPIDEMIJA KORONE NIJE UZELA MAHA KADA JE U PITANJU ŠOPING: Velika većina ove godine neće štedjeti, potrošit će jednako kao i 2019.

Piše slobodna dalmacija
27. studenog 2020. - 21:14
Manje ili više učestalo, u trgovačkim centrima kupuje 98,7 posto građana. Pri tome ih približno podjednak broj to čini nekoliko puta tjedno (33,9 posto) i nekoliko puta mjesečno (30,1 posto), piše Slobodna Dalmacija.

Njih čak 12,9 posto  trgovačke centre posjećuje svakodnevno, a daljnjih 10,8 posto to čini isključivo vikendom. Na mjesečnoj razini ili rjeđe u trgovačkim centrima kupuje 11 posto građana, a da u ovim objektima nikada ne kupuje tvrdi 1,3 posto ispitanih građana, rezultati su istraživanja Ja TRGOVAC magazin i agencije Hendal.

Hrana i kućne potrepštine glavne su kategorije koje se kupuju u trgovačkim centrima – to kao svoj odgovor što najčešće kupuju u trgovačkim centrima navodi 69 posto građana. Nešto više od jedne četvrtine građana (26,4 posto) kupuje odjeću i obuću, dok mali broj (3,2 posto) u trgovačkim centrima kupuje tehničku robu.

Usluge dostupne u trgovačkim centrima, poput frizera, kozmetičara i slično koriste se jako rijetko.

Epidemiološka situacija jako je utjecala na učestalost posjeta trgovačkim centrima jer više od polovice (52,9 posto) ispitanih građana navodi kako sada rjeđe odlaze u trgovačke centre, a da ove objekte posjećuju jednako kao i prije pandemije ističe 46 posto njih.

Kako se bliži sezona darivanja, građane su pitali planiraju li u kupnju božićnih poklona i u kojem iznosu. Ukupno 78,1 posto hrvatskih građana na to je pitanje odgovorilo potvrdno te će svoje najbliže i ove godine razveseliti poklonima.
Pritom će do 200 kuna za tu svrhu potrošiti 27,8 posto ispitanih građana, dok će do 500 kuna za tu svrhu potrošiti njih 31 posto. Kako raste iznos, tako pada udio građana, pa slijedom toga do tisuću kuna planira potrošiti 13,3 posto anketiranih, a više od tisuću kuna njih 6,1 posto. Pritom treba naglasiti kako su planirani iznosi potrošnje na razini prošle godine, nema oscilacija.

Upitani hoće li potrošiti više ili manje u odnosu na prethodnu godinu, većina ispitanika, njih 62,6 posto navodi da će potrošiti jednak iznos. Gotovo jednak rezultat dobiven je i lani (61,2 posto).

S druge strane, u odnosu na prošlu godinu vidi se povećanje broja onih koji će potrošiti manje te smanjenje udjela onih koji će potrošiti više. Naime, manje će potrošiti 33,5 posto ispitanika (lani je takvih bilo 22,9 posto), a da će na kupnju božićnih poklona potrošiti više u odnosu na prošlu godinu navodi njih 3,9 posto (u prošlogodišnjem istraživanju takvih je bilo 15,9 posto), piše Slobodna Dalmacija.
24. travanj 2024 15:19