StoryEditor
ZagoraSPAS ZA GRAĐANE

Vojska će postaviti ponton preko Cetine i spasiti Poljičane od kilometarske vožnje do Omiša

22. rujna 2020. - 08:10
Božidar Vukičević/Cropix

Početkom listopada najavljeno zatvaranje državne ceste D70 Omiš-Blato na n/C, u kanjonu Cetine, izazvalo je negodovanje stanovnika omiškog zaleđa budući bi im ta odluka Hrvatskih cesta produžila putovanje za minimalno duplo kilometara!
Naime, dugo sanjana obilaznica Omiša, čijom gradnjom bi se napokon rasteretile prometne gužve u centru grada, te izbjegle kilometarske kolone prilazu Omišu i iz pravca Splita kao i iz Makarske, sada je u novoj fazi izgradnje gdje bi se napravio most preko rijeke Cetine te još jedan pristupni tunel.

No kako bi se to sve realiziralo, potrebno je na dionici zaobilaznice od 4 kilometra nakon dva napravljena tunela, izgraditi i taj treći tunel uz most dug 150 metra, pa izgraditi spoj s postojećom cestom. Kako bi se to sve moglo i provesti, treba na mjesec i pol najmanje, ako ne i duže zbog vremenskih uvjeta, zatvoriti cestu u kanjonu Cetine od tvornice "Galeb” u Lisičini do Furnaže, a sve zbog sanacije litice gdje se provode radovi.

Što bi uveliko otežali život mještanima Gata, Kučića, Kostanja i ostalih mjesta nekadašnje Poljičke republike, kao i onima bliže Splitu – Naklica, Tugara, Truše,...

Svi oni bi bili prinuđeni do Omiša dolaziti zaobilaznim putevima – iz Srednjih Poljica preko Pavića mosta, ili pak preko Žrnovnice na Strožanac do Omiša!
- Iz Ķučića 12 je kilometara, a iz Kostanja punih 18, no ako se ide preko Pavića mosta do Omiša bilo bi to vožnje i do 40 kilometara. Osim duplo duže vožnje, gubi se i vrijeme, jer se radi o lošoj i uskoj cesti - brojke nam iznosi Ante Amulić, predsjednik KUD "Mile Gojsalić” iz Kostanja.

Pa bi zatvaranje, pa makar i privremeno, tog kanjonskog dijela ceste prouzročilo i gubitak vremena, ali i novca...
No rješenje za ovaj problem već je Grad Omiš ponudio Hrvatskim cestama i to u vidu pontonskog mosta kao privremene alternative, pa će detalje razraditi na sastanku sa odgovornima iz Hrvatskih cesta i iz Hrvatskih voda.

image
Božidar Vukičević/Cropix



- Kako bi smanjili dugotrajan obilazak, a osigurali građanima normalnu komunikaciju od njihovih domova do središta grada, te uposlenima i pristup našoj gospodarskoj zoni gdje je Hidroelektrana Zakučac, pogoni Forme, Omiala Novog, Groma i drugih tvrtki, kao i naše reciklažno dvorište, predlažemo gradnju pontona nekih 100 metara uzvodno Cetinom od budućeg mosta - kazuje nam gradonačelnik Omiša Ivo Tomasović, pa pojašnjava:

- Već smo stupili u kontakt sa Hrvatskom vojskom čija bi postrojba iz Karlovca mogla napraviti ponton preko rijeke. Radi se o 110-120 metara, što bi se moglo premostiti sa neke 24 sekcije koje bi dovezli labudicama i ti radovi spajanja bi se mogli okončati u dva do tri dana. Samo bi trebalo napraviti prilazne rampe, pa ćemo to danas dogovarati sa Hrvatskim cestama i Hrvatskim vodama.

Nudi poteštat grada na Cetini možda "najbezbolnije” rješenje za odvijanje prometa s najmanje komplikacije za građane, ako se zatvori cesta u dužini cijelog kanjona, a ne samo ispod litice gdje će uskoro "osvanuti” još jedan, treći tunel te most preko Cetine. Inače, Hrvatske ceste će za ovu fazu gradnje uložiti oko 174 milijuna kuna, dok je procjena da je investicija u kompletnu obilaznicu od 4 kilometra, sa tri tunela i jednim mosta, „teška” više od pola milijarde kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

30. listopad 2020 10:22