StoryEditor
ZagoraCURI NA SVE STRANE

Imoćani plaćaju skoro najskuplji kubik vode u državi da bi članovi Nadzornog odbora ‘Vodovoda‘ primali 12 tisuća kuna za tri sjednice godišnje? Državni revizori udarili direktora po prstima

Piše Gordan Zubčić
16. siječnja 2022. - 21:02

U novom paketu svojih izvješća koja su državni revizori krajem netom minule godine uputili na klupe saborskih zastupnika, našao se i nadzor nad tvrtkom "Vodovod i odvodnja Imotske krajine" koja je dobila uvjetno mišljenje za svoj rad u 2020. godini, uz niz velikih opaski.

U izvješću zaključenom u prosincu 2021. godine u oči odmah upada činjenica da je tijekom 2020. gubitak vode u mreži iznosio vrtoglavih 75 posto, te je time viši od ptehodne dvije promatrane godine, što znači da su tri od svake četiri litre zahvaćene vode na izvorištu rijeke Vrljike izgubljene na putu do krajnjih korisnika, unutar mreže duge 430 kilometara.

S druge strane, treba znati da svako kućanstvo mjesečno plaća fiksni dio cijene vode od gotovo 25 kuna i još gotovo 15 kuna za svaki potrošeni kubik. Za usporedbu, prihvatljivi gubici prema državnoj strategiji smatraju se između 15 i 20 posto, a prema mjerilima EU-a, od 15 do 18 posto vode.

Upravo je tijekom 2020. ugovorena izgradnja i uspostava nadzorno-upravljačkog sustava kontrole i smanjenja gubitaka, za četverogodišnji iznos od 25,2 milijuna kuna.

Kako bilo, stanovnici Imotske krajine su svojim plaćanjem računa omogućili da ukupan godišnji fond za plaće u komunalnoj tvrtki u suvlasništvu Grada Imotskog i devet susjednih općina iznosi 4,53 milijuna kuna.

Državni revizori su, među ostalim, naveli da Nadzorni odbor tvrtke, u kojem većinu čine lokalni HDZ-ovci na čelu s Jozom Skenderom, komunalnim redarom u Općini Lovreć, u 2020. nije podnio Skupštini pisano izvješće o obavljenom nadzoru za 2019. godinu. Isto tako, "Vodovod" nije donio strateški plan kojim bi se utvrdili dugoročni ciljevi razvoja, kao i poslovni plan za 2020. ni za četverogodišnje razdoblje, kao ni plan izgradnje komunalnih vodnih građevina za spomenutu godinu.

TIjekom nadzora tvrtka koju već 23 godine vodi Luka Ćorić, čovjek koji je dok su bili u javnom vlasništvu prethodno vodio "Autopoduzeće Imotski", ali i Nadzorni odbor "Imote" (obje su kasnije skončale u stečaju, op.a.), "dobila je po prstima" i zbog putnih naloga:

- Naknade troškova službenih putovanja ostvarene su u iznosu od 23.784 kuna. Odnose se na troškove uporabe privatnog automobila u službene svrhe u iznosu od 20.422 kune, dnevnice u iznosu od 2670 kuna i druge troškove na službenom putu (troškovi cestarina) u iznosu od 692 kune. Uz putne naloge nisu priložena izvješća o obavljenom službenom putu. Prema podacima iz glavne knjige, u 2020. evidentirano je 38 putnih naloga.

Naknade za korištenje privatnog automobila u službene svrhe ostvarene su u iznosu od 90.206 kuna. Odnose se na troškove uporabe privatnog automobila za obavljanje redovitih poslova zaposlenika u iznosu od 69.784 kune i troškove uporabe privatnog automobila na službenim putovanjima u iznosu od 20.422 kune.

Tvrtka posjeduje četiri službena osobna automobila, ali nije uredila uvjete i način korištenja privatnog automobila u službene svrhe.

No, tu nije bio kraj revizorskim kritikama, jer je utverđeno da se za šestoricu od sedmorice članova Nadzornog odbora plaća mjesečna naknada od 1000 kuna bruto, a tijekom 2020. održali su - tri sjednice sa zapisnicima. Sedmi član je Mate Lasić, HDZ-ov načelnik Općine Proložac, koji zbog dužnosti na kojoj se nalazi prema zakonu ni ne smije primati dodatnu plaću ili naknadu.

- Državni ured za reviziju mišljenja je da s obzirom na visinu naknade za rad članova Nadzornog odbora i financijsko stanje tvrtke, naknada za rad članova Nadzornog odbora nije primjerena, odnosno odgovarajuće ne odražava vrijeme, trud i odgovornost.

Preporučujemo preispitati visinu naknade za rad članova Nadzornog odbora i naknadu odrediti po održanoj sjednici - zaključili su državni revizori.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. srpanj 2022 12:41