Dalmacija Split

DEVETI DAN BEZ NASTAVE

Ravnatelj splitske Turističke škole priznaje: Imamo kriznu situaciju, a najgore je maturantima. Skratit ćemo zimske i proljetne praznike; Provjerili smo koje škole danas rade i što kaže Divjak

DEVETI DAN BEZ NASTAVE
Ravnatelj Ivo Bilić: Stavovi svih uključenih se trebaju približiti, a to se jedino može postići razgovorom. Šutnja nikome neće ništa donijeti

Već razmišljamo o mogućim terminima nadoknade. Ovo je deveti dan u našoj županiji da nema škole. Ako na ovome stane, planiramo skratiti zimske i proljetne praznike po četiri dana i na taj način nadoknaditi izgubljeno.

Ovo je sada postala krizna situacija i mi ćemo za nadoknadu morati koristiti rješenja koja neće biti svima popularna, ali drugog izbora nemamo, kazao nam je jutros Ivo Bilić, ravnatelj Turističko-ugostiteljske škole u Splitu.

U srednjoj školi pod Marjanom radi četvero profesora od ukupno njih 65, a kraj štrajka se ne nazire.

- Trenutno smo svi u statusu quo i to mi nije drago. Stavovi svih uključenih se trebaju približiti, a to se jedino može postići razgovorom. Šutnja nikome neće ništa donijeti. Ovo ne treba rješavati sutra, već je trebalo biti riješeno prije nekoliko dana jer polako postaje katastrofa, ističe ravnatelj Bilić.

Objašnjava kako po njegovom mišljenju nadoknade subotom nisu dobro rješenje.

 

 

- Može se odraditi jedna, ali ne sve. Zato mi i planiramo iskoristiti opciju skraćenja praznika.

Najveći problem imamo sada sa završnim razredima jer su rokovi za maturu i rasporedi već napravljeni, čekaju ih završni ispiti i upisi na fakultete, a oni kaskaju s gradivom. Kraj je 11. mjeseca, a učenici imaju dojam kao da škola uopće nije ni počela-  objašnjava nam Bilić.

U splitskim srednjim školama povećava se broj nastavnika koji održavaju nastavu, ali još uvijek ima i onih u kojima se nastava uopće ne održava.

U I. gimnaziji nastava se održava iz sedam predmeta, u II. Gimnaziji iz četiri. U Tehničkoj školi za strojarstvo i mehatroniku održavaju se radioničke vježbe i nastava iz dva predmeta, a u Obrtničkoj škola iz četiri predmeta.

Srednja tehnička prometna škola ni danas nema nastave, a u gimnaziji "Marko Marulić" nastava se odvija iz samo nekoliko predmeta.

 

 

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak poručila je jutros kako se učenici moraju vratiti u škole, a učitelji pritom moraju biti motivirani, dodavši kako sindikati moraju razmotriti ponude na stolu.

- Predlažem rješenja, sve što sam rekla iza toga stojim, ali je najvažnije da u svakom koraku koji slijedimo imamo jasan cilj, a to su učenici koji se moraju vratiti u škole, a u školama moraju raditi motivirani učitelji, kazala je Divjak uoči sjednice Vlade.

Divjak je sinoć razgovarala s premijerom Andrejem Plenkovićem i upoznala ga s mogućim rješenjima štrajka učitelja. Nakon sastanka je rekla da je na premijeru odluka u kojemu će trenutku dalje reagirati.  

- Mislim da svi moramo pred očima imati cilj, a cilj je da naši učenici konačnu krenu normalno u školske klupe, ne samo normalno nego i po novim kurikulumima, za koje sam sigurna da su bolji i poboljšani. To je veliki reformski korak u našim školama, naglasila je ministrica.

Dodala je kako je to svima cilj, i da svi imaju zadaću tražiti rješenja.

Na pitanje vidi li kraj štrajku, poručila je kako sindikati moraju razmotriti ponude koje će Vlada staviti na stol.

- Na taj način moramo doći do strategije suradnje koja će svima biti prihvatljiva, i koja će, ne samo završiti štrajk, nego i pokazati učenicima da se odrasli ljudi, ako razgovaraju na temelju argumenata, ako imaju dobre i jasne ciljeve, mogu i moraju dogovoriti, smatra Divjak.

 

 

Ministrica je komentirala i moguću smjenu, rekavši kako je njena pozicija u Vladi da provodi reformske procese u znanosti i obrazovanju.

- Važno je da procesi reforme idu dalje, za ljude bitno da su razumni i oni koji dolaze i odlaze da se drže politike kontinuiteta i unaprjeđenje onoga što je bilo, i da imaju jasne ciljeve. Kada bi svi tako radili mislim da bi išli puno brže naprijed, objasnila je ministrica.

Smatra da ako razgovaramo o međuljudskim odnosima u Vladi, da onda bježimo od najvažnijih problema, to jest da se ne rješava trenutni problem.

- Građani, učitelji i učenici očekuju od nas da rješavamo probleme, a ne da se bavimo time kako se tko u nekoj situaciji osjeća, zaključila je ministrica.

Naslovnica Split