Dalmacija Split

'ovo je samo početak'

Andro Krstulović Opara tvrdi da splitski 'metro' nije ukinut, nego 'transformiran': 'To je upravo ono što smo htjeli'

'ovo je samo početak'

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara prokomentirao je prestanak prometovanja gradskog metroa od Kopilice do Gradske luke kazavši kako ta linija nije ukinuta, već samo transformirana u integrirani autobusni i željeznički prijevoz koji povezuje splitski aerodrom s trajektnom lukom.

- Vi ste novinari gradsku željeznicu nazvali metroom, mi je tako nikada nismo zvali, ona bi to tek trebala postati. Linija između Kopilice i Gradske luke nije ukinuta, ona je transformirana u prijevoz koji spaja našu zračnu luku integriranom linijom. Svi koji kupe kartu u Zračnoj luci Split od 25 kuna u Kaštel Lukšiću se ukrcavaju u vlak i nastavljaju dalje prema trajektnoj luci koji ima svoje stajalište i u Kopilici.

Mi smo promijenili vozni red jer je manji intenzitet putnika i, naravno, da on sada kroz spajanje Kaštela, Solina i Splita dobiva novi oblik, što smo i htjeli. Ovo je tek početak priče koja će dugo trajati i koja će svoje finale imati kada vlakom spojimo zračnu i trajektnu luku. Mi smo je sada spojili integriranim autobusnim i željezničkim prijevozom - pojasnio je gradonačelnik.

Ukinut je splitski metro. Hoće li to itko primijetiti? Posljednji ispraćaj voljene željeznice obavit će se u nedjelju, 3. studenog 2019. godine u 21 sat i 30 minuta

Krajnji cilj

Na novinarsko pitanje koja je razlika između metroa i linije koja i inače vozi iz Kaštela, staje u Kopilici i dalje nastavlja prema trajektnoj luci, Opara je odgovorio kako je u međuvremenu puštena integrirana karta koja se počela koristiti proteklih tjedana.

Pojasnio je kako sada putnici imaju priliku posebnom "Prometovom" autobusnom linijom doći od aerodroma do Kaštel Lukšića, a onda s istom kartom vlakom do terminala sa stajalištem u Kopilici.

Naravno, krajnji je cilj povezivanje zračne i trajektne luke željeznicom, za što još nisu stvoreni svi potrebni preduvjeti, koji se u prvom redu odnose na izgradnju dijela željezničke pruge u samim Kaštelima, što, sudeći po izjavama gradonačelnika, i neće biti tako brzo. Ipak, najavljuje zahvate koji će se tijekom sljedeće godine dogoditi na području našeg grada.

- Tijekom zime ćemo krenuti s radovima u Dujmovači, nešto je zapelo s građevinskim dozvolama na Širini i u sv. Kaji, ali, koliko čujem, i to je riješeno, tako da bismo iduće godine imali te dvije stanice dopunjene. Na Trgu hrvatske bratske zajednice u tijeku je postupak izmjene DPU-a koji je potreban da bismo započeli s radovima na otvraranju te postaje.

Znate i sami da su bila dva natječaja HŽPP-a za projektiranje podzemne postaje, a drugi je uspio. To će dati novi smisao cijelom ovom poslu na kojem inzistiramo - kazao je gradonačelnik.

Koliko će na cijeli taj projekt biti utrošeno novaca, u ovom trenutku poteštat nije mogao točno reći, osim podatka da će gradovi suvlasnici "Prometa" sudjelovati u visini od jedne trećine cijelog iznosa.

Splićani su se počeli sprdati da od Kopilice do luke prometuje 'retro', pogledajte neke od urnebesnih montaža koje su preplavile društvene mreže

Kvalitetna trasa

Na pitanje je li Grad u plusu s obzirom na broj putnika koji su se ovog ljeta vozili od Kopilice do trajektne luke, Krstulović Opara je pojasnio kako se ne može na taj način o tome govoriti jer se radi o projektu koji je tek započeo.

- Taj projekt sasvim sigurno u svom početku ne može biti popularan kao što će biti u budućnosti, ali mi smo bili spremni na to - navodi poteštat.

Iz svega je izvjesno kako povezivanje aerodroma i trajektnog terminala neće biti izvedivo do sljedećeg ljeta.

- Moram otvoreno kazati da smo mi sa svoje strane odradili sve što smo trebali, Ministarstvo također, a dvojbe su postojale kod naših kolega u Kaštelima. Drago mi je čuti da su oni u izmjene prostornog plana unijeli željezničku liniju, što isto predviđa i nacrt Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije. Međutim, njihove trase koje su nudili su i dalje na evaluacijama. Očekujemo da će to trajati cijelu godinu dana i da će se donijeti odluka o kvalitetnoj trasi. Do tada ćemo se "krpati" ovako s integriranim prometom - zaključio je poteštat i ustvrdio kako cijeli taj proces predugo traje.

Totalni fijasko splitskog 'metroa': nakon manje od mjesec klimatiziranog ljepotana zamijenio 'šinobus', vozio je jednog čovjeka po turi, a putnici koji su danas kupili karte gorko su požalili...

 

Naslovnica Split