Dalmacija Split

ide prekategorizacija

Zapuštena i mračna prometnica na ulazu u Split doživjet će renesansu: Solinska postaje državna cesta

ide prekategorizacija

Nažalost, dugo bismo nabrajali gradske prometnice kojima je potrebna potpuna rekonstrukcija, a Solinska cesta sigurno je na samom vrhu tog popisa. No, izgleda da se nakon desetljeća ispraznih obećanja, projekt sanacije te ključne ceste na ulazu u grad pomiče s "mrtve točke". Na zahtjev gradonačelnika Andre Krstulovića Opare, iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) za "Slobodnu" su potvrdili da je postupak prekategorizacije u tijeku te će navedena cesta postati državna cesta pod upravljanjem Hrvatskih cesta, i to kao spoj Sjeverne luke na ostale državne ceste!

– Zbog njezina značenja u današnjoj prometnoj mreži grada, kao i zbog planiranih budućih zahvata na trasi ove ceste, gradonačelnik je dopisom iz Službe za izgradnju i upravljanje razvojnim projektima zatražio od MMPI-ja razvrstavanje Solinske ulice u državnu cestu. Predviđa se, dakle, izgradnja Solinske ulice u punom profilu, kao četverotračne ceste – najavio je Jurica Vojnović, pročelnik Službe za izgradnju i upravljanje razvojnim projektima.

Podsjetimo, gradnju četiri trake kroz Dujmovaču najavio je još u svome mandatu bivši gradonačelnik Ivan Kuret, prije više od desetljeća, a od tada se očigledno ništa nije napravilo.

Prošlo je jednako toliko i od sanacije dijela te ceste u duljini od dva i pol kilometra, a na taj zahvat se potrošilo 14,8 milijuna kuna. Budući da se često najveći infrastrukturni zahvati u Splitu rade uoči velikih manifestacija, tako je u povodu Svjetskoga rukometnog prvenstva na Solinskoj cesti bio obnovljen kolnik, pločnik, oštećeni nosači, popravljena je odvodnja, napravljena zaštitna ograda, te su semaforizirana četiri raskrižja, a postavljena je i bolja javna rasvjeta.

Rasvjeta u rasulu

No, trenutačno je upravo rasvjeta, uz loše stanje ceste, jedan od najvećih problema te dionice. Točnije, u ovom slučaju mogli bismo se voditi kultnom rečenicom: "Pare nisu problem, jer para nemamo". Slično je i s rasvjetom na Solinskoj cesti, tako da najave četverotračne prometnice na mjestu gdje trenutno nema niti javne rasvjete, zvuče poprilično nerealno.

– Taj ulaz u grad osvijetljen je kao sporedna ulica u manjem selu. Rasvjete apsolutno nema, totalna je "mrčina" noću na zavoju prema Brdima. Cesta se vidi samo pod svjetlima automobila – kazala je naša čitateljica.

Nakon što je prošlog tjedna na toj cesti u teškoj prometnoj nesreći život izgubila jedna osoba, fotografije s mjesta nesreće jasno pokazuju da je zahtjev sugrađana za minimalnim komunalnim zahvatima, kao što je postavljanje javne rasvjete, najblaže rečeno – neophodan.

– Bez obzira hoće li to biti državna cesta ili će i dalje biti pod upravljanjem Grada Splita, tim projektom će biti obuhvaćena i rasvjeta ove prometnice.To znači da će za nju biti napravljen cjelokupan postupak rekonstrukcije, odnosno izgradnje kojima prethodi izrada projekata, ishođenje dozvola i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Dakle, ovo nije rješenje za kratki rok – poentirao je Vojnović.

Bolja rasvjeta dogodine

Dok se ne izgradi nova četverotračna cesta, pročelnik Vojnović najavio je u prijedlogu proračuna njegove službe za 2020. godinu uvrštenje projekta rasvjete Solinske ulice onakve kakva je danas. Poslije će prilikom kompletne rekonstrukcije i izgradnje ceste ti rasvjetni stupovi biti iskorišteni tako da će se premjestiti na konačni položaj.

Totalni mrak

O "osvjetljenju" ove prometnice ponajbolje svjedoči fotografija nakon stravične prometne nesreće koja se dogodila prošlog tjedna, na kojoj se vidi jedino svjetlo od vozila hitnih službi – vatrogasaca i hitne pomoći, kao i ručne baterije u rukama policajaca.

 

Naslovnica Split