Dalmacija Split

Insajderski izvještaj

Razgovarali smo s taksistima koji su se navozali za vrijeme Ultre: otkrili su nam koliko se može zaraditi i tko najviše profitira; Evo što stranci najčešće traže, bilo je i odvratnih iskustava

Insajderski izvještaj

Ultra ubija! Nikad bolje! Ugrabio 5000 noćas! Ubijaju i inspektori! - tragom izjava na društvenim mrežama kojima vozači jedne od splitskih prijevozničkih tvrtki opisuju festivalske noći, razgovarali smo s nekoliko taksista iz više prijevozničkih tvrtki.

Od subote u 17 sati do nedjelje u 8 ujutro 25-godišnjak iz Splita odradio je 40 vožnji.

- Udarne ure bile su od 20 do 22 sata i od 3 do 8 ujutro. Zarada je bila 2500 kuna, ništa “na crno”,  sve preko platforme za koju radim. Uglavnom sam ih vozio u krugu Splita i dva puta do TTS-a. U noći s petka na subotu imao sam 20 vožnji, ali sam radio samo od 22 do 4 ujutro. Upola manje sam radio pa sam toliko i utržio: 1200 kuna - kaže nam mladi vozač koji je već u nedjelju u podne bio na kavi s društvom.

Što mislite koliko je tijekom Ultre, u 22 sata, jednog mladića koštala vožnja taksijem?; 'Čekao sam ga dugo, a račun me šokirao...'

'Dile istu postelju, a žlicu ne taknu cilo lito. Nije to život. Nije ni za pasa': reporterka 'Slobodne' provela je dan vozeći se Splitom u taksiju, evo što je zabilježila

Pitamo ga kakva je klijentela s Ultre.

- Svaka vožnja su u prosjeku tri čovjeka. A što ću vam kazati, kad znate i sami: drogirani, pijani, nenaspavani, znojni, smrdljivi, sve su samo nisu normalni. Čim vide da sam mlađi i da dobro govorim engleski, krenu u razgovor i onda je u pravilu glavno pitanje: "Di ima droge?". Traže najviše: kokain, ecstasy, marihuanu. Onda im ja objašnjavam kako je u nas droga ilegalna pa i marihuana i da im ne mogu pomoći.

- Imao sam čak par vožnji do hotela samo za skupiti drogu koju su imali u sobi i onda sam ih čekao i vraćao nazad jer oko Parka mladeži nije bilo više ničega ilegalnog za kupiti. Puno je bilo policije što sam vidio na svoje oči kada mi je jedan naručio vožnju, a kada sam došao on je rekao da pričekam dok zapali “joint” ispred automobila. Kad najednom dolazi policajac, kaže mi: ”Otkaži vožnju!”, kupi klijenta pod ruku i odvodi ga.

- Osim droge tražili su i gdje ima kupiti alkohola i vode u okolici festivala jer im je tamo bila skupa. Kada sam u tri ujutro imao vožnju naše cure od Vanile do Stobreča, jedva sam dočekao domaćeg klijenta, tada sam bio sam  najmirniji - priznaje nam sugovornik.

Pitamo ga za cijene tura i gužve u prometu.

- Tijekom noći nije bilo problema, ali ujutro je bilo problema za skupiti ih jer je bilo previše ljudi i taksista. Policija je dosta pomagala u regulaciji prometa. Bilo je puno i inspektora iz carine, porezne i prometne inspekcije. Naše cijene su također porasle, znam da su za pojedine vožnje bile dva do tri puta više. Recimo ruta od  Rive do Lava se plaćala  280 kuna. Vjerujem da ima onih koji su zaradili i po 5000 kuna u noći jer dođu vam vozači  iz Zagreba i Rijeke isključivo za Ultru. Oni voze takoreći bez prekida, a ima ih što naplaćuju kako im dođe, bez prijave vožnje - opisuje 25-godišnjak.

Vozač iz druge tvrtke govori nam takoreći isto. 

- Istina je da ima doslovno more taksista. Ali ima i dosta nadzora u vidu inspekcija na svim stajalištima. Osim njih i policija kontrolira taksiste pa im doslovno uskače u vozila čim se zaustave i traže ima li sumnjivih paketića s opijatima. Međutim, ako vide da im je vozač poznat otprije i da radi inače, a nije samo došao za vrijeme Ultre, onda ne ustrajavaju na daljnjem pregledu automobila. Najviše utrže baš ti vozači - doseljenici koji dođu samo na brzinu pokupiti laku zaradu. Znaju da neće ostati raditi na ovom području pa im nije ni bitno kakav dojam će ostaviti. Uzmu u vozilo mlade, pijane i drogirane mušterije kojima apoeni novčanica ne znače ništa. Ima ih koji takve situacije dobro iskoriste i naplate po zlato svaki metar. Ako si normalan, upališ taksimetar, a može se zaraditi tisuću i nešto kuna za 8 do 10 sati vožnje po večeri - kaže nam 37-godišnji domaći taksist.

Treći sugovornik je čak rekao kako neke kolege iz njegove tvrtke izbjegavaju raditi u dane Ultre.

- Ima ih što neće da voze takve klijente koji doslovno ne znaju za sebe. Povraćaju po vozilu, imaju kod sebe svašta, polugole su, a maloljetne, možeš samo upast u probleme. Ove godine nisu baš svi zadovoljni, ispada da se bolje radi u tjednu prije i poslije Ultre. Što zbog problematičnih klijenata, što zbog onih koji dođu i ne biraju koga će voziti, ali im zato to dobro i naplate, mimo svih tarifa i aplikacija. Zato i imamo, primjerice, taksije riječkih registarskih pločica koji se vide ovdje samo dok traje Ultra.

Naslovnica Split