Dalmacija Split

NAJVEĆE SVJETSKO PRIZNANJE

Mala splitska agencija dobila 'PR Oscar' za kampanju 'Želiš li se mijenjati za mjesto?' Šef Jerko Trogrlić: Nema više, brže i bolje od ovoga! Hvala 'Split parkingu', hvala svima iz Inicijative 'Za pristupačni Split'

NAJVEĆE SVJETSKO PRIZNANJE

Splitska agencija Vajt dobitnik je nagrade Golden World Awards for Excellence koju dodjeljuje Međunarodna udruga za odnose s javnošću (IPRA)! Nagrada poznata i kao 'PR Oscar' stigla je kao još jedna potvrda uspješnosti i kvalitete kampanje 'Želiš li se mijenjati za mjesto?' koja je realizirana s klijentom, gradskom komunalnom tvrtkom Split parking.

Kampanja je pobjedu je odnijela u kategoriji za odnose s javnošću u javnom sektoru, u konkurenciji nekoliko stotina kampanja iz cijelog svijeta, a imala je za cilj osvijestiti vozače o važnosti poštivanja propisanih parkirnih mjesta za osobe s invaliditetom. Agencija Vajt tako se našla među najvećim i najuspješnijim svjetskim agencijama koje su se okrunile najprestižnijom svjetskom nagradom u PR industriji koja se dodjeljuje od 1990. godine.

 

 

Kampanji "Želiš li se mijenjati za mjesto“ ovo je treća nagrada nakon što ju je ranije ove godine prepoznala svjetska struka okupljena u Europsko udruženje političkih konzultanata (EAPC) te joj dodijelila nagradu 'Polaris', a čiju je vrijednost prepoznala i domaća struka koja joj je dodijelila Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ). Splitskoj agenciji ovo je ukupno šesta nagrada u samo pet godina. Dodjela IPRA-ine nagrade održat će se u rujnu u Armeniji.

Na nagrađenoj kampanji radili su mladi savjetnici iz Vajta - Dora Čolaković, Antonela Vukorepa i Marin Babarović, u suradnji s dizajnerom Stjepkom Rošinom zaduženom za vizuale te Kreativnom agencijom Milana Latkovića koja je producirala video materijale, a sve pod vodstvom direktorom Vajta Jerka Trogrlića. Do uspjeha je svakako dovelo i povjerenje koje je dao Split parking, ali i podrška inicijative 'Za pristupačni Split' kao i njihova snažna angažiranost na projektu.

- Kad u Google upišeš 'najbolje PR agencije na svijetu' onda izbaci tvrtke koje se nalaze među ovogodišnjim dobitnicima IPRA-ine nagrade, a sad smo među njima velikima i mi 'mali', splitski. Nema više, brže i bolje od ovoga. U našoj struci ovo je Oscar, Olimpijske igre. Mogu samo zahvaliti svima iz Inicijative “Za pristupačni Split” i Split parkingu koji su nam dali priliku da postanemo svjetske face. Ne znam više što kazati o ovom projektu; dokaz da dobrih ljudi ima svugdje i da s dobrim ljudima treba raditi dobre stvari. Tužno je da i dalje za posljednji korak čekamo državu iako smo im sve pripremili, ali s energijom koju imaju članovi Inicijative i Split parkinga siguran sam da neće ostati na tome. Cijeli svijet je prepoznao važnost ove teme, pa će valjda i naši ubaciti u višu brzinu – rekao je Jerko Trogrlić.

Kampanja „Želiš li se mijenjati za mjesto?“ izazvala je velik interes javnosti. U prvoj fazi po Splitu su postavljeni personalizirani prometni znakovi, s licima šest osoba s invaliditetom, a u cilju da se postigne bolja vidljivost i izazove emotivna reakcija kao i snažan osjećaj srama i osuda okoline prema prekršitelju. Kampanja je uspjela aktualizirati zanemarenu temu, senzibilizirati javnost i napraviti od sugrađana prometne redare koji prijavljuju prekršitelje više no ikad. Kampanja se proširila diljem Hrvatske pa je još deset gradova postavilo znakove te su još mnogi najavili uključivanje. U drugoj fazi kampanje plasiran je video po modelu skrivene kamere koji je uskoro postao viralan, u kojem se hvatalo prekršitelje kojima se obraćao mladić u invalidskim kolicima. U prva tri mjeseca nakon kampanje u Splitu je broj prekršaja parkiranja na mjestima za OSI pao za 20 posto, a pad se nastavio i u 2019. godini.

Pohvala za kampanju došla je i iz Europskog parlamenta, od EU Foruma za osobe s invaliditetom koji su istaknuli splitski primjer kao pohvalan i kao uzor drugim gradovima, a niz poznatih osoba iskazao je podršku projektu.

Treća faza kampanje još uvijek je u tijeku. Naime, kao zadnji korak pokrenuta je izmjena pravilnika o znaku pristupačnosti u Hrvatskoj koja ima za cilj onemogućiti njegovu zloporabu te se u suradnji s nadležnim tijelima uskoro očekuje i ispunjavanje tog finalnog cilja.

IPRA Golden World Awards from Excellence (GWA) najveće je i najprestižnije natjecanje u odnosima s javnošću, a nagrada je među strukom poznata i kao 'PR Oscar'. Dodjeljuje se još od 1990. godine za izuzetnost u upravljanju odnosima s javnošću u nizu različitih kategorija. Prijavljeni projekti mogu biti lokalnog, regionalnog, nacionalnog i međunarodnog karaktera, a ocjenjuju se na temelju uspješnosti u pet područja pojedinačno – analizi situacije, istraživanju, planiranju, provedbi projekta i evaluaciji. Ovogodišnji žiri sastavljen je od stručnjaka iz zemalja diljem svijeta uključujući i Austriju, Bugarsku, Japan, Rusiju, Saudijsku Arabiju, Tursku, Filipine, SAD, Veliku Britaniju i brojne druge.

- Zadovoljna sam jer smo ove godine vidjeli veliki iskorak u maštovitosti i upotrebi novih kanala komunikacije u nagrađenim kampanjama. Veselim se dodjeli nagrada za kampanje od kojih su nas neke potresle, a neke nasmijale do suza - rekla je Svetlana Stavreva, predsjednica IPRE i predsjedavajuća u žiriju povodom objave rezultata.

Međunarodna udruga za odnose s javnošću (IPRA) vodeća je globalna udruga stručnjaka za odnose s javnošću kojoj je cilj unapređenje struke te poticanje otvorenih i transparentnih komunikacijskih aktivnosti i razvoja etičnosti, a koja djeluje preko 60 godina.

 

Naslovnica Split