Dalmacija Split

ni slike ni tona...

Dnevnik splitske iznajmljivačice: Što napraviti kad se gosti koji su rezervirali apartman ne pojave? Evo kako izbjeći da ostanete 'kratkih rukava'

ni slike ni tona...

Rezervacije, otkazi, uvjeti rezervacija.... teme su među iznajmljivačima koje se stalno ponavljaju.

Dok neki, većinom u manjim mjestima, ne uzimaju akontaciju prilikom direktnih rezervacija, većina iznajmljivača to ipak radi jer se već "opekla" po tom pitanju. I ja sam nekoliko puta čekala goste do ponoći a od gostiju "ni tona ni slike". Odbiješ drugoga, pomakneš sve obaveze da bi u određeni sat bio u apartmanu i onda čekaš, čekaš, čekaš... I ostaneš "kratkih rukava"...

Kod portala je druga priča: staviti stroge uvjete otkazivanja ili blaže mnogi se pitaju jer vjeruju kako gosta najmanje zanima smještaj koji ne može otkazati ako bude želio. Iako su gosti otkrili neke "rupe" kod portala pa tako npr. zamole domaćina da skrate ili možda produže jedan dan boravka i onda npr. na Airbnb-u se to smatra kao nova rezervacija koja spada u one koje gost bez posljedica može otkazati u roku 24 sata pa onda gost potpuno otkaže rezervaciju.

Ako je rezervacija već u terminu kada se ne može bez posljedica otkazati, onda gost moli da mu se npr. rezervacija pomakne iza sezone te ako domaćin pristane i to se smatra nova rezervacija izvan otkaznog roka pa gost može i takvu rezervaciju otkazati bez posljedica.

Kod direktnih rezervacija i akontacija neujednačena je praksa kod iznajmljivača pa bi sve trebalo dobro utanačiti da ne bi poslije bilo problema i ljutnje ni s jedne ni s druge strane ako bi bilo otkaza. Domaćini najčešće uzimaju 20-30 posto akontacije od cjelokupne svote, ali ima onih koji traže i uplatu cijele svote. Kako god se dogovorili za sve je najbolje imati "pisani trag" dogovora da ne bi nakon par mjeseci bilo "ti si meni rekao ovako" ili "ja sam to shvatio onako"...

Eto, i moj jučerašnji gost je uplatio 100 kuna akontacije jer smatram da u današnje doba internet bankarstva i banaka i pošta na svakom kantunu nije problem uplatiti akontaciju ako zbilja planiraš doći. Gost siguran da neće možda u 23 sata navečer tražiti drugi apartman, domaćin siguran da neće cijelu noć čekati gosta koji je već u dubokom snu u nekom drugom apartmanu.

Ipak, ponekad gostima iz susjednih zemalja ne tražim akontaciju jer neke njihove banke uzimaju velike provizije za uplatu put Hrvatske i za sada sam imala sreću i svi su se takvi gosti pojavili na vratima apartmana.

Dnevnik splitske iznajmljivačice: I ove godine prednost sam dala Airbnb-u, a kalendar na Bookingu 'zatvorila'. Evo zašto

A SVE PROŠLE KOLUMNE SPLITSKE IZNAJMLJIVAČICE MOŽETE PRONAĆI NA OVOM LINKU

Naslovnica Split