StoryEditorOCM
Dalmacija90 DANA KAOSA

Od pouzdanog izvora u Banovini doznajemo: kolodvor na Kopilici odgađa se za sljedeću godinu!; Cijela priča oko budućeg projekta do sada je dosegnula iznos od vrtoglavih 14 milijuna kuna...

15. svibnja 2019. - 11:45

Ako tijekom današnjeg dana čujete milozvučan pjev automobilskih sirena oko Kopilice, znajte da to vozači slave vrijedan jubilej – tri mjeseca od početka zatvaranja za promet sjevernog traka Hercegovačke ulice, onoga koji vodi prema središtu grada.

Šalu na stranu, ali kad su 15. veljače radnici dugopoljske tvrtke "Marasović" za svojeg naručitelja, kompaniju "EVN Croatia plin", županijskog koncesionara plinovodne mreže, počeli raskopavati derutni kolnik jedne od ključnih gradskih prometnica, moglo se naslutiti da će nastati kolone u svim susjednim ulicama, što je posebno vidljivo u Ulici Domovinskog rata kod "Westgateovih" nebodera i duž Solinske ulice.

No, oni su svoj dio posla završili u roku, plinovod je položen u raskopani kolnik i potom je nastupila neobjašnjiva višednevna stanka.

Situacija je dodatno pogoršana kad je istu dionicu početkom travnja "napala" i druga građevinska firma sa zamosorskom adresom, "Poduzeće za ceste Split", kojoj je gradska uprava povjerila obnovu 1,1 kilometra Hercegovačke po cijeni nešto višoj od tri milijuna kuna.

Obnova Hercegovačke koštat će Splićane tri milijuna kuna po kilometru! Evo kako u Gradu pravdaju visoku cijenu, otkrivamo i tko je sretni dobitnik unosnog posla

I dok će spomenuti radovi – kada budu gotovi, a kraj nije na vidiku niti na sjevernom voznom traku – svakako poboljšati sigurnost i kvalitetu vožnje na potezu do raskrižja s Putom Stinica do skretanja prema "Prometovoj" garaži i Stanici za tehnički pregled vozila, puno toga ukazuje da će obnova Hercegovačke ulice i izgradnja parkirališta za turističke autobuse sa sjeverne strane željezničkog kolodvora ostati jedini aktualni zahvati u toj zoni.

U Kopilici počela izgradnja parkirališta za turističke autobuse, iz Banovine priopćili kada bi radovi trebali završiti

Naime, u međuvremenu se nije počeo graditi toliko spominjani (privremeni) novi autobusni kolodvor u blizini željezničke stanice i pod prozorima stanara HŽ-ovih objekata, a posljednje informacije od pouzdanog izvora u Banovini govore da se taj projekt ove sezone neće ni ostvariti.

S obzirom na stanje na terenu i datum koji je na pedalj do središnjeg dijela turističke sezone i potpuno neuobičajene vremenske prilike za sredinu svibnja, to bi bio junački izazov i za Japance ili za kineske graditelje pelješkog mosta, a kamoli za hrvatske tvrtke, naviknute na ugovaranje poslova na više gradilišta i prebacivanje radnika "tamo-amo".

Podsjetimo, i natječajni postupak vezan uz izgradnju autobusnoga kolodvora u Kopilici rastegnuo se na gotovo dva mjeseca, pri čemu su radovi, koji su prema odredbama početnog nadmetanja trebali uključivati i četiri okolna parkirališta, najprije bili procijenjeni na pet milijuna kuna.

Gradski oci poništili su prvi postupak, a u drugom su kao početni iznos istaknuli 8,2 milijuna kuna, da bi Banovina u konačnici prihvatila ponudu tvrtke "Čitić gradnja" s iznosom od 10,7 milijuna kuna, i to s manjim udjelom pojedinih zahvata i izdvajanjem uređenja parkirališta za turističke autobuse u poseban postupak procijenjen na oko 440.000 kuna i u konačnici povjeren "Pointu Split", gradskom koncesionaru za održavanje pločnika i slične zahvate.

Cijela priča oko budućeg projekta u Kopilici do sada je dosegnula ukupan iznos od najmanje 14 milijuna kuna, ali niz aktualnih činjenica vodi prema tome da će se domaći i furešti i tijekom ovog ljeta u autobuse ukrcavati na dugogodišnjoj lokaciji u Gradskoj luci. Treba li uopće spominjati da je i taj kolodvor privremen? I tako dulje od pola stoljeća...

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 07:32