Dalmacija Split

'oaza budućnosti'

Novi splitski apsurd: Marjan se sve više suši, a 450.000 kn planira se dati za promociju šume!?

'oaza budućnosti'

Marjanska šuma stradava od potkornjaka, a, kritičari tvrde, i od načina kojim se provodi sanacija zaraženih stabala.
No, ne brinite se, ne bude li više zelenila u stvarnosti, bit će ga na promotivnim materijalima, a za to se brine Javna ustanova za upravljanje park-šumom. Dok Marjan sve više nalikuje na golo brdo, u sklopu EU-ova projekta "Marjan 2020.: brdo prošlosti, oaza budućnosti" raspisan je natječaj za marketinško i dizajnersko brendiranje park-šume.

Postupak je podijeljen u četiri grupe, a traže se izrađivači za "strategiju brendiranja park-šume Marjan, marketinški plan i komunikacijsku strategiju", zatim za "vizualni identitet park-šume Marjan s knjigom standarda i grafičkog rješenja svih tabli, ploča i oznaka", "internet podstranicu EU projekta" i "dizajn svih promidžbenih materijala".

Procijenjeno je da se u taj posao treba ukupno uložiti 450.000 kuna, pri čemu se iznos sufinancira iz Bruxellesa. U projektnom zadatku piše kako "projekt 'Marjan 2020.' cilja na totalni preobražaj park-šume Marjan i vraćanje starog duha Marjana, kroz mnoštvo sadržaja za građane grada Splita te sve ostale posjetitelje".

Buduća internetska stranica omogućit će, među ostalim, virtualne šetnje park-šumom. Dizajn promotivnih materijala projekta uključuje majice, platnene vrećice, fascikle, rokovnike, kemijske olovke, šalice, USB stickove, kišobrane, trajne ploče i letke.

Zanimljivo, Javna ustanova je prije nekoliko mjeseci očitala Gradu lekciju o trošenju novca. Tražili su da se, s obzirom na stanje šume koju je devastirao potkornjak, iz EU-ova projekta "Marjan 2020." izbaci teren za paintball, a da se taj novac iskoristi za pošumljavanje.

Iz Banovine su nam tada odgovorili kako se ne radi o značajnim sredstvima jer je trošak ograde stotinjak tisuća kuna. Kako je poznato, zbog javnog pritiska Grad je na kraju odustao od paintballa na Benama. No, "stanje šume koju je potkornjak devastirao" otada se nije popravilo, naprotiv još je gore.

Upitali smo ravnatelja Damira Grubšića zašto Javna ustanova smije na promotivne svrhe EU-ova projekta potrošiti znatno više novca nego lokalna vlast za ograđivanje nesuđenog terena za paintball prema tom istom projektu.

– Projekt "Marjan 2020." ima za ukupni cilj poboljšanje uvjeta građana u pristupu i korištenju park-šume, a u okviru svakog EU-ova projekta su i aktivnosti postizanja šire vidljivosti utrošenih sredstava i promocije. Obnovljene trim-staze, popravljena komunalna oprema, biciklističke staze... sigurno zaslužuju i širu promociju poboljšanih uvjeta na Marjanu, kako bi se privuklo građane na njihovo – tvrdi Grubšić, te dodaje:

– Priprema brendiranja i promocije u ovom trenutku ne sukobljava se s programima sanacije jer razmišljamo o budućnosti, no s ponuđačem koji prođe na natječaju prvenstveno će se razgovarati o tome da "Oaza budućnosti" ne može postojati bez šume, te da sukladno situaciji u materijalima budu predviđene promotivne aktivnosti budućeg pošumljavanja. Omjeri financiranja i iznosi unutar projekta predviđeni su pri samoj prijavi, a promocija i brendiranje Marjana nisu u suprotnosti s Akcijskim planom sanacije i događanjima na terenu. Štoviše, nakon toliko negativnih napisa, Marjanu će promocija trebati više nego ikada.

Drugim riječima, opet su za sve krivi – novinari. Nisu problem negativnosti, nego tekstovi o njima, pa se za popravljanje slike o Marjanu treba potrošiti na majice, šalice, rokovnike... I tako gotovo pola milijuna kuna.

'Ispilat će tri četvrtine šume, što će promovirati?'

Srđan Marinić, predsjednik Društva "Marjan", smatra da je deplasirano trošiti toliko na promociju u ovom trenutku.
– Da je stanje na Marjanu normalno, trošak na promociju bio bi opravdan. Javna ustanova će se, po odluci Gradskoga vijeća, morati restrukturirati, ali ne zna se ni što će ostati od temeljnog fenomena šume, zbog čega je promocija još apsurdnija. Sklopljen je ugovor za sječu pet tisuća "kubika" stabala, poslije je gradonačelnik zatražio ugovor na još deset tisuća. Prema mojoj informaciji, jedno stablo ima 0,3 kubika. Što znači da bi otišlo 45 tisuća stabala od ukupno 64 tisuće. Plan suzbijanja potkornjaka se ne provodi. Pitanje je sprema li se katastrofa neviđenih razmjera. Kakva je promocija moguća? Čega? – pita se Marinić.

 

Naslovnica Split