Dalmacija Split

Garaža kasni 4 mjeseca

Stanovnici Sućidra prijete bunom: Ne otvori li Grad uskoro garažu, srušit ćemo ogradu i ulazimo unutra. Nećemo dozvoliti da nam tu parkiraju oni iz drugih kvartova!

Garaža kasni 4 mjeseca

Stanovnici Sućidra na rubu su živčanog sloma i na korak od građanskog neposluha!
Razlog njihova ogorčenja i bijesa je novoizgrađena garaža, odnosno još uvijek natkriveno javno parkiralište, kapaciteta 304 mjesta, čija je izgradnja trebala riješiti sve njihove muke sa smještajem vozila, a na kraju se cijela priča pretvorila u noćnu moru i kaos. Nitko od stanara okolnih zgrada ne zna kada će konačno objekt biti otvoren, a kasni već četiri mjeseca, niti znaju kako će se parkiranje naplaćivati, jer do njih sa svih strana dolaze potpuno oprečne informacije.
- Naše muke traju od studenoga prošle godine, kada je počela izgradnja garaže. Tada nam se predstavljalo da će sve biti divno i krasno, da se strpimo s privremenim parkiranjem po Vukovarskoj, pa smo se strpjeli. Onda kad je objekt na kraju bio gotov, ispostavilo se da nije napravljena garaža, nego natkriveno parkiralište. Sada se na ulazu nalazi betonska barikada i nitko ne može ući, a mi se parkiramo bolje ne pitajte kako. Najgore je iza četiri-pet sati popodne kada se ljudi vraćaju s posla i poslije osam navečer, ne možete, kako se kaže, niti šibicu ugurati. Tada se niti ne usuđujem otići negdje autom, jer znam kada se vratim da se neću imati gdje parkirati, pa sam prisiljena zvati taksi ili Uber - jada nam se Sanja Petrović, stanarka zgrade u Krležinoj ulici.
Naplata je, dodaje Petrović, poseban problem o kojem nitko pouzdano ne zna pravu informaciju.
- Što ćemo na kraju dobiti, ne zna se. Najprije je do nas došla informacija da će se sat parkiranja naplaćivati pet kuna, a onda je te špekulacije zamjenik gradonačelnik Nino Vela opovrgnuo i kazao da će parkiranje biti besplatno. Svi smo više štufi, bijesni i kivni. Jedna od ideja koja nam pada na pamet je da pribjegnemo građanskom neposluhu. Jedan mi je susjed baš prije nekoliko dana rekao da ih se treba skupiti deset, ukloniti barikade na ulazu i ući unutra autima! Ovo je stvarno previše - nastavlja naša sugovornica.
Renato Radić, predstavnik stanara Krležine 20, kazao nam je da je najgore rješenje upravo ovo da za prvu ruku parkiranje bude besplatno za sve.
- Svi ulazi Krležine od broja 2 do 26 postigli su dogovor oko mjesta na donjoj etaži koja su sva popunjena i ne razumijemo zašto se to ne provodi. Evo, u mom portunu ima 68 stanova i dobili smo 13 mjesta u garaži i nitko se nije bunio. Neki ljudi ne žele plaćati mjesečno 290 kuna, tako da nisu svi ni bili zainteresirani za garažno mjesto. Svakako, nama je prekipjelo i želimo se što prije sastati s nekim iz Grada da nam konkretno kažu kada će se osposobiti donja etaža, inače ćemo biti prisiljeni sami srušiti ogradu i ući autima na parking! - poručio je Radić.
Podsjetimo, po osnovnoj građevinskoj dozvoli tvrtka "Lavčević" i njezini partneri izgradili su otvoreno i natkriveno parkiralište, a ne garažu koju bi nakon ishođenja uporabne dozvole trebao preuzeti "Split parking". Zbog toga je, kako smo već pisali, bilo potrebno napraviti izmjenu i dopunu projekta za donju etažu i pripadajuću novu regulaciju prometa u Krležinoj, koja je naručio i platio Grad, a izradila je tvrtka "Grand Zero" iz Trogira.
Kako nam je kazao Damir Ćosić Roda, bivši predsjednik Gradskog kotara Sućidar, za čijeg je mandata ugovorena izgradnja ovog objekta, 10. svibnja obavljen je tehnički pregled građevine po prvotnom projektu, prilikom kojeg su utvrđene sitne nepravilnosti oko ograde, koje su, kaže, tek u proteklog utorka otklonjene od strane izvođača.
- Ja sam svoje napravio. Zahvaljujem građanima na strpljenju. Predstavnici suvlasnika okolnih zgrada žele da se poštuje dogovoreni model naplate donje etaže, odnosno da gornja etaža bude gratis, a da se na donjoj 160 mjesta osigura kroz stanarske pretplate Sućidranima, gdje bi prednost sukladno zakonu imali branitelji i ratni vojni invalidi i njihove obitelji. Ako će obje etaže biti gratis, to je odluka Grada i mi ćemo je poštovati. No, bilo kakva eventualna promjena načina korištenja parkirališnih mjesta treba biti u suradnji s građanima. Oštro se protivimo prijedlogu ulične naplate i postavljanju naplatnih aparata na ulazu u garažu jer ćemo u tom slučaju imati javno parkiralište na kojem će svoja vozila ostavljati stanovnici ostalih kvartova. Sućidrani to neće dozvoliti! - poručuje Ćosić Roda.
Prema zadnjim informacijama koje smo dobili iz Banovine, za ovu je građevinu izdana uporabna dozvola te će uskoro biti u uporabi u punom kapacitetu za sve građane, bez iznimke i privilegije, s tim da se gornja etaža neće naplaćivati. To konkretno znači da će se za prvu ruku otvoriti natkriveno parkiralište koje će biti besplatno za sve korisnike, dok se ne steknu preduvjeti da se izmjenom i dopunom projekta donja etaža počne koristiti kao garaža.
Tada će upravljanje preuzeti gradska tvrtka "Split parking" i tretirati je kao svaki drugi takav objekt, a to u ovom slučaju znači da će 160 parkirališnih mjesta biti rezervirano za stanare po cijeni od 290 kuna mjesečno, odnosno po 145 kuna za spomenute braniteljske kategorije koje imaju prednost.
Iako nam je Ćosić potvrdio da je spisak stanara koji će koristiti garažu već napravljen, Marko Bartulić, direktor spomenute gradske tvrtke, naglasio je da će nakon dostave tih papira i od predstavnika stanara obližnjih zgrada tražiti suglasnost na taj popis.


Karta povlaštena, mjesto nezajamčeno
Doznajemo da postoji mogućnost da se gradska odluka promijeni u smislu da garaže budu javne, ali da stanari imaju povlaštenu mjesečnu kartu po simboličnoj cijeni, koja im, doduše, neće jamčiti mjesto za vozilo. Za sve ostale građane garaža bi bila dostupna po cijeni koja je određena za parkirališnu zonu. No, o tome će sigurno još biti rasprave u bliskoj budućnosti.

Naslovnica Split