Dalmacija Split

krizi je kraj

Otvoren jubilarni Croatia Boat Show, na Zapadnoj obali ostaje i narednih pet godina

krizi je kraj

Nema tko od uzvanika na otvorenju jubilarnog dvadesetog Croatia Boat Showa nije spomenuo kako je nautički sajam nekad bio šesti na svijetu. Kao da je to što je ove godine površinom duplo veći nego prošle zapravo nebitno.

A evo, na Zapadnoj obali izloženo je oko 150 plovila – što na moru, što na kopnu, od čega tridesetak hrvatskih i deset svjetskih premijera. Preko 300 izlagača. Ima tu i automobila, "gadgeta", sokovnika, gumenih atrakcija, jet-skijeva i opreme što je rado iznajmljuju koncesionari po plažama.

Antu Šošića, zamjenika župana Splitsko-dalmatinske županije pitali smo je li njemu neka brodica zapela za oko.

- Razgledavam. To su skupe stvari. Ali evo, kad bi bilo, uzeo bi jedrilicu. Spora je. S nje vas ne mogu brzo vratiti na kopno, morate biti na godišnjem da bi se vozili – našalio se Šošić.

 

Dobar je ovo, kaže i on, pokušaj organizatora da sajam vrate među prvih deset. Posljedično će on doprinijeti proširenju predsezone.

- Nadam se i sklapanju dobrih poslova za hrvatske proizvođače, a na nama je da obilno investiramo u luke nautičkog turizma. Mi smo najbrže rastuća nautička destinacija u državi s 211 tisuća dolazaka i milijun i pol noćenja nautičara – tvrdi dožupan.

Sajam je otvorio Frano Matušić, državni tajnik za turizam. Luksuzna plovila razgledavao je i dogradonačelnik Nino Vela, a okupljene je pozdravio i gradonačelnik Andro Krstulović Opara. Pao je dogovor da Boat Show na Zapadnoj ostaje i narednih pet godina.

- Sajam dokazuje da Split kao središte Jadrana izlazi na svoje more i uređuje svoju obalu. Slika Croatia Boat Showa jedna je od najljepših razglednica proteklih godina - zaključio je Opara.

U pogledu na elegantne jahte nostalgičan je bio Joško Stella, šef županijske Turističke zajednice.

- Nije više najveći, ali je i dalje bitan sajam za turistički sektor. Naročito nautički. Posebno smo ponosi na Lučku upravu, krenula je u izgradnju novih prihvatnih kapaciteta i Upravni odjel za turizam bavi se koncesijama i sidrištima - sve kako bi osigurali glavni strateški cilj novog plana održivog razvoja turizma – kaže Stella.

Konačno, osvrt na riječi "prije je bilo bolje...", dao je Vicenco Blagaić, direktor sajma:

- Split je centar nautičkog svijeta i nakon nekoliko godina stagnacije s ponosom možemo reći da je krizi kraj. Potrudit ćemo se da se uskoro vratimo među deset najvećih sajmova svijeta, a već ove godine vrlo smo blizu tome.

Zeppy

Malo je na sajmu štandova da nude proizvode za građane s prosječnom hrvatskom plaćom, ali ipak smo zanimljivu inovaciju pronašli na štandu tvrtke Zeppy. Ivan Penić predstavio nam je uređaj s 10 patenata.

- Zeppy je plutajući vodootporni multifunkcionalni zvučnik. Spaja se s drugim uređajima vrlo lako, i postoji opcija da stvori oblak zvuka samo oko vas, tako da, dok ležite na plaži nitko drugi ne čuje što vi slušate, a kvaliteta zvuka je odlična. Naći će se na tržištu za oko dva tjedna, i cijena će biti oko 200 eura – kaže Penić.

Naslovnica Split