Potkraj 19. stoljeća Split je bio na „kraj svita“, u prometno izoliranoj i gospodarski zaostaloj pokrajini Austro-Ugarske Monarhije, gradić od oko 18 tisuća stanovnika, s plinskom rasvjetom i telefonom sa 33 priključka. Željezničkom prugom preko Siverića bio je povezan sa Šibenikom, putnike i poštu iz Imotskog i Sinja u grad su dovozile „diliđence“ s tri brza konja.
Splićani su po gradu prometovali magarcima, a kare i kočije su vukli konji. Sportaši su se vozikali „veloćipedima“ pa „bićikletama“, a 1901. se u javnom prijevozu pojavio omnibus ili „đardinjera“, konjski tramvaj Ivana Kaliterne koji je ljeti vozio putnike od Dioklecijanove obale do kupališta na Bačvicama…Nešto prije toga neki je Jozo Ružić, povratnik iz Južne Amerike, težacima pričao kako u „Jamerike trč...
StoryEditorOCM
Splitdavne 1901. godine
Prvi automobil u Splitu je izazvao šok, cijeli grad se sjatio da vidi 'makinju ča sama trče': 'Dimi ka fabrika o'Malpurga, ne bi kršćeno čejade unj pustija!'
13. veljače 2018. - 10:31
Prvi splitski automobil kod Vidovića mosta na Jadru, 1902.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....