Budući da se još početkom tjedna gotovo 80 posto čistačica u Zračnoj luci Split nije pojavilo na svojim radnim mjestima, situacija na aerodromu, kako su nam kazali neki djelatnici, polagano izmiče kontroli.
Fotografije parkirališta te ulaza u putnički terminal, koje nam je jutros poslao čitatelj, jasna su posljedica štrajka čistačica.
Kako doznajemo od dijela osoblja, situacija se toliko otela kontroli da su šefovi aerodromske službe bili primorani staviti rukavice i prazniti prepune kante smeća.
- Situacija je strašna. Zaudara u zgradi, a toaleti su u groznom stanju. Nije bilo druge nego da osoblje počisti barem dio smeća u putničkoj zgradi - kazala nam je jedna od zaposlenica.
Podsjećamo, još od utorka štrajkaju zaposlenice dubrovačke tvrtke "Dud" koja u svojstvu vanjskog servisa pruža usluge čišćenja na aerodromu. Njihove djelatnice nezadovoljne su neredovitom isplatom zarađenih plaća, kašnjenjem u plaćanju doprinosa, ali i uvjetima rada u kojima se, kako su nam kazale, doslovno "kidaju" za malo više od 3000 kuna mjesečno.
Tako u rekordnom vikendu, kada je jučer do ponoći kroz splitsku Zračnu luku prošlo oko 29.000 putnika, a za danas je najavljen promet od otprilike 24.000 putnika, na prvom i zadnjem mjestu kojeg putnici ugledaju, kako su nam kazali pojedini djelatnici, doslovno zaudara, a stupanj čistoće je debelo ispod minimuma.
Iz splitske Zračne luke potvrdili su da nam da je štrajk gotovo većine čistačica, očekivano uzrokovao problem nečistoće u putničkom terminalu i površinama koje su u sklopu aerodroma, tako da su djelatnici zračne luke, uz svoj posao, primorani organizirati se između sebe kako bi počistiti za tisućama putnika koji ovoga vikenda putuju iz Kaštela.
- Da, točno je. Imamo problem u funkcioniranju što se toga tijela tiče, ali snalazimo se i djelatnici se dobrovoljno između sebe organiziraju. Čistimo koliko možemo i održavamo red - kazao nam je Mate Melvan, voditelj Službe prihvata i otpreme u Zračnoj luci Split.
Ističe da Uprava već duže vrijeme pregovara s tvrtkom koja je ugovorni pružatelj usluga čišćenja i traže rješenja za ovaj problem. Dodaje da u situaciji kada 50.000 putnika prolazi kroz zračnu luku, operativci koji pružaju uslugu putnicima ne mogu taj posao obavljati u smeću.
No, budući da je zračna luka ostala bez većine djelatnica koje skrbe o čistoći zrakoplova, putničkih terminala i svih ostalih objekata, teško je držati korak s čistoćom aerodroma.
Naime, od njih nešto više od 90 zaposlenih, gotovo cijeli ovaj tjedan na posao dolazi tek nekolicina, dok su druge ili na bolovanju ili su – ostale kod kuće. Kako smo već ranije pisali, razlog su neredovita isplata zarađenih plaća, kašnjenje u plaćanju doprinosa, ali i uvjeti rada.
Nakon dojave čitatelja, zaputili smo se na Resnik sami provjeriti kakva je situacija te odmah zapazili da nije ni približno alarmantna kako nam je opisano.
Istina, vidi se da nije čisto kao inače, ne može se reći da podovi blistaju, no nismo zamjetili nikakva posebnu prljavštinu, baš kao ni neugodne mirise u toaletima.
S obzirom na ogroman broj putnika koji ovoga vikenda prolaze kroz zračnu luku, na podu se mjestimično mogu vidjeti papirići, ali očigledno je da se djelatnici aerodroma i u ovakvim uvjetima jako trude održati čistoću.