StoryEditorOCM
DalmacijaVapaj iz Katuna

Umirovljenici iz protesta 'pretrčavali' cestu, traže postavljanje uspornika i češće policijske kontrole: Usporite vozače, poubijat će nas svojom jurnjavom!

19. listopada 2018. - 21:09

Prosvjednom šetnjom dijelom županijske ceste Šestanovac - Blato na Cetini kod crkve u Katunima, desetak članova Udruge umirovljenika Uznesenja BDM Katuni - Kreševo na taj su način htjeli skrenuti pozornost mjerodavnih na problem s kojim se svakodnevno suočavaju.

A taj njihov problem vezan je uz strah za vlastite živote kako svoje tako i svih njihovih sumještana jer izići iz kuće ili crkve, a da na vas ne naleti jureći automobil, znači imati sreće. Treba se ne tri već pet puta prekrižiti jer ono što se događa na tom dijelu županijske prometnice može se vidjeti samo na Hungaroringu.

- Prisiljeni smo izići na cestu i potražiti odgovor, do kada više ovako. Svakodnevno smo svjedoci kako pojedini nesavjesni vozači kroz mjesto razvijaju enormne brzine. U zadnjih nekoliko godina bilo je ko zna koliko prometnih nezgoda na sreću sve se svodilo na materijalnu štetu. Pitanje je samo sudbine kada će se dogoditi kakvo zlo, a šta onda, tko će tada odgovarati - pita se Ivan Smilović, jedan od sudionika prosvjednog skupa.

Koliko za živote starije populacije, naš sugovornik je zabrinut i za djecu koja idu u crkvu na vjeronauk. Proći cestom od kuće do crkve za njih znači igra života i smrti. A kako i ne bi bili zabrinuti kad na potezu od Šestanovca do Blata na Cetini u dužini oko sedam kilometara, nema niti jednog pješačkog prijelaza, a o nogostupu samo mogu sanjati.

Melem za svoje probleme potražili su i u općini Šestanovac s jasnim zahtjevima u prvom redu mogućnost gradnje pješačkog prijelaza pored crkve u Katunima koje je po njihovu mišljenju, najkritičnije za sigurnost pješaka i vozila. Nepreglednost pri uključivanju od crkve na prometnicu nije i jedini takav problem. Nažalost takvih nepreglednih i za život opasnih čitaj mrtvi kuteva može se vidjeti cijelom tom dionicom.

Drugi je pak par postola to što se kuće nalaze uz samu prometnicu, pa je i to dodatan problem. Jer čim iziđete zakoračite na cestu. A u tu cestu od kada se asfaltirala, a bilo je to negdje sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća, nije uloženo ni njanci jedne kune.

- Za sve ima rješenja ako ima volje - dodaje Jerko Rubić i nastavlja:

- Osim pješačkog prijelaza na ovih nekoliko kritičnih točaka potrebno bi bilo postaviti uspornike, pa i svjetlosne znakove upozorenja. Vidili ste kako je to riješeno u Tugarima, ljudi su došli i postavili horizontalni svjetlosni znak koji vas upozorava na brzinu kojom se vozite. Nemojte misliti da to ne utječe na vozače, siguran sam da je. Nažalost na ovom dijelu nema nikakvih znakova, a kamoli još onih da svijetle. Veliki je to luksuz. Ne daj Bože da se kome što dogodi, vidjet ćete onda što skaču, ali tada će biti već kasno - mišljenja je Rubić.

On predlaže, a u tome su ga podržali i ostali sudionici skupa, da se češće provode kontrole od policije. Ne sjećaju se kada su ih zadnji put vidili na tom području. Vele bilo je tih kontrola prije puno više, pa je bilo i reda, ali sada reda nema ni među onima koji bi se za njega trebali brinuti.

Crnih točaka na toj, do prije koju godinu državnoj, prometnici ima u izobilju. Prva je na Tovu u Kreševu Polju gdje vam je jednako kao i u Katunima, glava u torbi. Poseban priča je ona vezana za cestovni pravac od Šestanovca prema Katunima u dužini nekih šesto metara gdje su prije petnaestak godina mještani ogorčeni na sustav koji dozvoljava odvijanje, blago rečeno automobilskih utrka toj dionici, živim zidom pregradili tada državnu cestu. Umjesto uvođenja reda, prosvjednici su dobili prekršajne prijave, a s trkama se nastavilo i do danas. I kako bi narod rekao, ujo vuk magarca.

Županijska uprava za ceste: Dokumentacija je pripremljena

Prema informacijama koje smo dobili iz Županijske uprave za ceste već iduće godine započet će gradnja nogostupa na kritičnim mjestima. Dokumentacija je pripremljena i u planu je za realizaciju. Kako to nalaže struka sporni dijelovi na toj dionici propisno će se obilježiti i na taj način omogućiti sigurnost kako za pješake tako i za vozače - tvrde u ŽUC-u Split.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 11:40