StoryEditorOCM
Dalmacijaa mogli su imati sve

Kako je Omiš izgubio 'i ovce i novce': grad ostaje bez autobusnog kolodvora, a ako se jednog dana i izgradi devastirat će najvažniji turistički resurs

Piše Dražen Gudić
13. rujna 2018. - 15:57

Sada je sasvim izvjesno – Gradska uprava nakanila je ostaviti Omiš bez autobusnog kolodvora.
To jasno proizlazi iz Prijedloga izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja (UPU) Ribnjak (VII), koji je još na javnoj raspravi, a prema kojemu se mijenja namjena čestice na kojoj je novi kolodvor trebao biti izgrađen neposredno uz sadašnji, koji je prije dvije i pol godine prodan na javnoj dražbi. Autobusni kolodvor, prema novom planu, bio bi ucrtan na samom ulazu u Omiš, u kampu "Galeb". Bio bi najmanje kilometar udaljen od centra grada.

Praktično, to znači da se Gradska uprava odriče kolodvora u turističkom gradu koji usto ima i 30-ak mjesnih odbora u svom zaleđu. Naime, kolodvor se predviđa u kampu koji je u zakupu još punih pet godina pa, u najboljem slučaju, gradnja nije niti moguća u roku manjem od 6-7 godina.

Namjera je apsurdna iz barem još dva razloga. Prvo, kolodvor bi, ako se ikad izgradi, devastirao kamp kao najvažniji resurs grada Omiša, i drugo, prisiljavao bi putnike na dugotrajno pješačenje do kraja (ili početka) grada.

Ideja se već jednom pokušala progurati, ali se nakon prosvjeda mjesnih odbora od nje odustalo. Ondašnji (i sadašnji) predsjednik Gradskog vijeća Zvonko Močić smirivao je strasti u veljači 2016. godine ovim riječima:
- Ni slučajno se neće ići u kamp, odustalo se od te lokacije. Novi kolodvor gradimo tridesetak metara istočnije od postojećeg, znači bliže centru grada, preko puta policijske zgrade. To je gradska parcela od 1500 kvadrata, a pola je dovoljno za potrebe kolodvora. Gradnja je predviđena u roku dva mjeseca od prodaje starog kolodvora - tvrdio je Močić.

Nakon 30 mjeseci kolodvor nije napravljen i, novim izmjenama prostornog plana, ponovno ga se gura u kamp. Neki, poput gradskog vijećnika Milivoja Juričića, uvjeravali su Omišane da se novi kolodvor neće izgraditi. U isto je bio uvjeren poduzetnik Josip Milavić, tadašnji vlasnik "Studenca", koji je išao korak dalje u preveniranju današnje situacije.

U pismu namjere uoči dražbe, kao kupac lokacije na kojoj je kolodvor, koji je u 15 dana iskeširao 30 milijuna kuna (dvostruko više od početne cijene) Milavić je nudio Gradu Omišu sljedeće:
"Predlažemo naše uvođenje u posjed nekretnine tek nakon što Grad Omiš ishodi dokumentaciju za izgradnju, izgradi i pusti u rad novi kolodvor, koji će se nalaziti istočno od postojećeg. Do tada nudimo korištenje kolodvora na način kako se i danas koristi. A ako Grad Omiš u razumnom roku od pet godina ne ishodi dozvole i ne izgradi novi kolodvor, nudimo opciju da na kupljenoj lokaciji ostavimo funkciju kolodvora s četiri perona. U tom slučaju se Grad Omiš oslobađa izgradnje novog kolodvora. Također, nudimo na korištenje Gradu Omišu, a nakon što izgradimo novi objekt, četiri perona, kao i prostor za prodaju karata od oko 10-20 četvornih metara u trajno korištenje i bez naknade".

Grad je mogao imati "i ovce i novce", a ovako su za 4 milijuna eura izgrađene samo ceste i infrastruktura na Ribnjaku (što je odavno trebalo biti učinjeno), čestici se sad mijenja namjena a građani ostaju bez kolodvora. Pismom namjere Milavić je "vidovito" htio skinuti vlastitu odgovornost i pokazati da će Omiš ostati bez kolodvora ne zbog jednog bahatog poduzetnika nego isključivo zbog nesposobnosti ili opasnih namjera Grada Omiša i Gradskog vijeća.

Josip Milavić, danas na čelu grupacije "Zdenac", sada otvoreno apelira na vijećnike da dobro razmisle hoće li podržati Prijedlog izmjena i dopuna UPU-a Ribnjak, a još više hoće li i dalje podržavati gradsku vlast koja nema vizije a niti volje za upravljanje gradom.

- Krivi ljudi su na pravom mjestu, ne razumiju potrebe grada i potencijale razvoja Omiša. Guraju kolodvor u kamp koji stoji nerazvijen i bez ikakvog plana. Pretvorio se u izgrađeno naselje s fiksnim kućicama koje sužavaju ulaz u grad i čine ga, bez nogostupa, rasvjete i potrebne treće prometne trake nedostojnim turističke destinacije. Nudimo Gradu idejno rješenje za dva pješačka mosta, s obje strane sadašnjeg, koji bi drastično smanjili gužvu na Fošalu jer baš pješaci, u dobroj mjeri, uzrokuju zastoj na cesti. Ništa.
Proklamira se potreba za povećanjem hotelskih umjesto apartmanskih kapaciteta, a s gnušanjem se odbija izgradnja 300 hotelskih ležajeva na ušću rijeke zapadno od kampa. I dopušta četiri puta manja.
Na području Vrisovci postoji idejni projekt za poslovni centar od 12.000 kvadrata, s prijedlogom nove ceste, prema novom naselju Borak, što bi rasteretilo postojeće ceste. Interesa nema. Da grupacija "Zdenac" nije vlastitim sredstvima izgradila/kupila gradsku dvoranu, ne bi je bilo ni danas.
Vatrogasni dom je u centru grada, što ometa intervencije, i Dom zdravlja je na neadekvatnom mjestu. Moglo se to objediniti i riješiti ovim UPU-om, a sve su sveli na pomicanje autobusnog kolodvora na nemoguću lokaciju, još jednom upozorava razočarani Josip Milavić, daleko najveći investitor u Omišu.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 14:47