Dalmacija Split županija

vozi miško

Za godinu dana od Splita do Trogira vozit ćemo se u 4 traka

vozi miško

Radi se punom parom na dva nova traka kolnika, na sjevernoj strani, gdje će u dužini od 5,5 kilometara osvanuti nova trasa, s ‘friškim’ asfaltom, signalizacijom, zatvorenim sustavom kolničke odvodnje te riješenim oborinskim vodama...

Točno za godinu dana, u jesen 2016. godine, trebale bi u promet biti puštene četiri trake državne ceste D8 na potezu Plano-Solin, sve u ukupnoj dužini od 20 kilometara, čime će napokon nestati prometna gužva od Trogira do Splita.

A ima već godinu dana, preciznije 19. studenoga 2014., otvoreno je gradilište na dionici Kaštel Gomilica - Kaštel Stari, pa smo opet na lice mjesta otišli provjeriti kako napreduju radovi.
- Zadovoljavajuće je, sve obavljamo u zadanom roku, vrijeme nas služi, većih problema na ovom poprilično zahtjevnom gradilištu nemamo - dočekao nam je Mario Šimundić, predstavnik investitora Hrvatskih cesta, nositelja projekta “teškog” 120 milijuna kuna.

Radi se punom parom na dva nova traka kolnika, onog na sjevernoj strani, gdje će u dužini od 5,5 kilometara osvanuti kompletno nova trasa, s “friškim” asfaltom, signalizacijom, zatvorenim sustavom kolničke odvodnje te riješenim oborinskim vodama, svim onim detaljima koji čine - cestu.

- Osim gradnje ceste, novih dviju traka, obavljamo i rekonstrukciju postojećih dviju traka. Kada napravimo novu dionicu, novi sjeverni kolnik, promet će se preusmjeriti na taj sjeverni dio, a zatim ćemo rekonstruirati onaj južni, stari - pojašnjava inženjer gradilišta Vladimir Barišić, u ime “Strabaga”. Na ovom gradilištu poslovnu udrugu čine tri tvrtke: uz “Strabag” tu su još “Lavčević” te Poduzeće za ceste Split, dok izmještanje postojećih instalacija obavlja “Tehno-elektra” iz Đakova.

Uz glavnu cestovnu trasu, radi se paralelno i na 3,3 kilometra zamjenskih cesta, jer treba omogućiti stanovnicima pristup glavnoj, državnoj cesti, preko projektiranih čvorova.

- Naučili smo kako možemo odmah iz kućnog dvora na glavnu cestu, kojom je predviđena dopuštena brzina od 80 kilometara na sat, no i to se mora u skoroj budućnosti riješiti. Mi ćemo veliku većinu prilaza glavnoj cesti s privatnih parcela riješiti putem paralelnih servisnih putova, koji će se priključivati na glavnu trasu D8 na za to projektiranim i napravljenim ugibalištima.

Samo manji dio priključaka bit će spojen izravno na D8, i to do izgradnje mreže zamjenskih cesta koje provodi Grad Kaštela, u čijem su prostornom planu ta rješenja već zastupljena, pa će sutra i ta cestovna komunikacija biti okončana. Do tada mi obavljamo svoj dio posla, pa ćemo na kraju na ovoj dionici od 5,5 kilometara imati četiri pristupna čvora glavnoj državnoj cesti. Ujedno, mogu slobodno kazati kako nije lako raditi uz prometnu cestu kojom dnevno prođe i preko 25.000 vozila, a ne smijete radovima na gradilištu ugroziti protočnost prometa - kazuje nam Šimundić, a potvrdu njegovih riječi dobili smo i od radnika.

Njih oko četrdeset radi od 7 do 17 sati na “Kaštelanki”, kako je već popularno zovu. Kada su na “dnevnom redu” zahtjevnije dionice, na gradilištu je i više od šezdeset trudbenika; građevinara, inženjera, armirača, vozača, mehaničara, prometnih inženjera...

- Tijekom jutra problem je kamionima i kombijima uključiti se s gradilišta na glavnu cestu. Gust je promet i nije jednostavan rad uz postojeću prometnicu - otkriva nam Mate Anušić, djelatnik Poduzeća za ceste Split, rodom iz Sinjske krajine, Donjih Glavica, dok zajedno s desetak kolega obavlja radove na novom rubnjaku jednog od dva buduća raskrižja sa semaforima, onom u Kaštel Lukšiću.

- Ma zato nas vrime služi - dobacuje 23-godišnji Ivan Bugarić iz Runovića, najmlađi radnik na gradilištu, dok mjeri cijevi za odvodnju oborinskih voda. Treba “ušminkati” sve iskope, nasipe, sustave kolničke odvodnje i propuste za vanjsku odvodnju, s novim asfaltom, a zatim i signalizacijom...

Puno je još posla, a najzahtjevniji je rad na vijaduktu gdje smo zatekli trojicu radnika, Antu i Franu iz Šibenika, te Marija iz Splita, koji su postavljali armature na monolitnu betonsku ploču vijadukta.

- Od objekata koje radimo na ovoj dionici, vijadukt preko željezničke pruge u Kaštel Kambelovcu je najzahtjevniji. Gradimo još i tri nadvožnjaka i jedan pješački nathodnik te jedan pothodnik, uz dva raskrižja sa semaforima, ono u Kaštel Lukšiću i Kaštel Gomilici - kroz buku mehanizacije govori nam Šimundić, dok pratimo užurbani rad građevinara i tehnike.

Svatko vodi svoju bitku s kamenjem, betonom, cijevima... koristeći se raznom tehnikom od bagera s teškim čekićem, do valjaka, pa grejdera za ravnanje, do velike dizalice od 150 tona za montažu, te kamiona s betonom...

Radi se bez zastoja, jer osim gradnje nove ceste, treba izmjestiti i postojeće instalacije, a kako zemljišne i katastarske knjige i nisu baš uredne, često kabeli od struje, telefona i cijevi vodovodne mreže baš i nisu smješteni tamo gdje - piše.
Većih problema, trenutno, na gradilištu nema, osim tek tri sporne točke vezane za imovinskopravne odnose. Kako taj detalj još nije riješen, na budućoj trasi državne ceste još se na tri mjesta “kočopere” objekti i maslinici, no skorom okončanju i tih predmeta nadaju se svi. I sami građevinari, ali i sutra građani, vozači koji će ovom cestom zahvaljujući četiri vozne trake, bez prometnih gužvi, sutra stizati do Splita i Trogira.

Što se trenutnih sužavanja ceste s dvije u jednu trake tiče, sve se rješava privremenom prometnom signalizacijom. Gužve će, nažalost, na tim dijelovima i dalje biti prisutne, sve dok se cesta ne pusti u promet u punom profilu.


PIŠE: Sandra BARČOT,
FOTO: Ante ČIZMIĆ/CROPIX


VIJADUKT, NADVOŽNJACI...

Od objekata koje radimo na ovoj dionici, vijadukt preko željezničke pruge u Kaštel Kambelovcu je najzahtjevniji. Gradimo još i tri nadvožnjaka i jedan pješački nathodnik te jedan pothodnik, uz dva raskrižja sa semaforima, ono u Kaštel Lukšiću i Kaštel Gomilici


Sufinanciranje iz Bruxellesa

Gradnja i rekonstrukcija 5,5 kilometara glavne, državne ceste te 3,3 kilometra zamjenskih cesta, kao i izmještanje postojećih instalacija, stajat će 120 milijuna kuna, no očekuje se i sufinanciranje iz EU fondova. Radove po nalogu investitora, Hrvatskih cesta, obavljaju Strabag, Lavčević i Poduzeće za ceste Split pod nadzorom Instituta IGH iz Zagreba, dok izmještaj instalacija, za koje je zaduženo poduzeće iz Đakova Tehno-elektra, nadzire Centar za organizaciju građenja Zagreb.









Naslovnica Split županija
Page 1 of 4FirstPrevious[1]234Last