Sa sjeverne strane Kamešnice uvjereni su da im (i) ova cesta otvara perspektivu razvoja, a Livnjacima iseljenim u cetinsku dolinu te onima u Solinu i Kaštelima trebala bi omogućiti kraći i, nadaju se, češći obilazak rodnih ognjišta, možda jednom i povratak.
'Ispeglali' zavoje
Sve do početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća glavna prometna poveznica od Splita preko Sinja do Livna i dalje prema unutrašnjosti BiH bila je upravo cesta preko Vagnja. Makadamska, bez metra asfalta.
Na dionici od Vagnja prema Livanjskom polju zvanoj Draga bio je zavoj na zavoju, a zimi kada bi zavijao snijeg, bila je danima neprohodna. Tako je bilo sve dok se, prilikom gradnje HE Orlovac i akumulacijskog jezera Buško blato, nije izgradila nova cesta Trilj – Livno koja je staru cestu preko Vagnja bacila u drugi plan, gotovo u zaborav.
Prije nešto više od deset godina u Livnu je ponovno pokrenuta ideja o oživljavanju stare ceste prema Sinju preko Vagnja. Stručno idejno rješenje napravljeno je 2004. godine, a uskoro su na cestu stigli prvi teški građevinski strojevi. Oštri zavoji kroz Dragu počeli su nestajati, a nova trasa poprimala je konture slične brzoj cesti Solin - Klis.
Prije sedam, osam godina Livnjaci su za modernizaciju ceste preko Vagnja pridobili tadašnje čelnike Splitsko-dalmatinske županije Antu Sanadera i Luku Brčića koji su se izborili državnu cestu D-219 Sinj - Han - Vaganj ekspresno uvrstiti u planove državne cestogradnje, pa je ta cesta od Hana do granice s BiH ubrzo modernizirana, prije četiri, pet godina.
- Najveći dio sredstava za financiranje gradnje ove ceste osigurali su općina Livno i kantonalna Vlada te manjim dijelom Vlada Federacije BiH. Svi smo presretni što smo dobili modernu asfaltnu prometnicu prema Sinju i dalje prema Splitu. Građani je, za sada, još neće moći koristiti, iz dvaju razloga. Cesta jest asfaltirana, ali nije završena. Prije puštanja u promet na njoj još treba postaviti horizontalnu i okomitu prometnu signalizaciju i na velikom dijelu sigurnosne odbojnike. To će, vjerujemo, biti završeno najkasnije u proljeće - kazao je Branko Ivković, predsjednik Vlade Herceg-bosanskog kantona.
Na dionici od Vagnja prema Livanjskom polju zvanoj Draga bio je zavoj na zavoju, a zimi kada bi zavijao snijeg, bila je danima neprohodna. Tako je bilo sve dok se, prilikom gradnje HE Orlovac i akumulacijskog jezera Buško blato, nije izgradila nova cesta Trilj – Livno koja je staru cestu preko Vagnja bacila u drugi plan, gotovo u zaborav.
Prije nešto više od deset godina u Livnu je ponovno pokrenuta ideja o oživljavanju stare ceste prema Sinju preko Vagnja. Stručno idejno rješenje napravljeno je 2004. godine, a uskoro su na cestu stigli prvi teški građevinski strojevi. Oštri zavoji kroz Dragu počeli su nestajati, a nova trasa poprimala je konture slične brzoj cesti Solin - Klis.
Prije sedam, osam godina Livnjaci su za modernizaciju ceste preko Vagnja pridobili tadašnje čelnike Splitsko-dalmatinske županije Antu Sanadera i Luku Brčića koji su se izborili državnu cestu D-219 Sinj - Han - Vaganj ekspresno uvrstiti u planove državne cestogradnje, pa je ta cesta od Hana do granice s BiH ubrzo modernizirana, prije četiri, pet godina.
Promet od proljeća
- Na našoj strani cesta se gradila dugo, punih deset godina, ovisno o raspoloživu novcu. Od Ćajića lakta do Vagnja, odnosno do granice s RH, za potpunu rekonstrukciju trase na kojoj su dobrim dijelom tri kolničke trake, odvodnju i asfaltiranje utrošeno je oko 13,5 milijuna konvertibilnih maraka - kaže Ivica Brešić, direktor "Livnoputeva", glavnog izvođača radova.- Najveći dio sredstava za financiranje gradnje ove ceste osigurali su općina Livno i kantonalna Vlada te manjim dijelom Vlada Federacije BiH. Svi smo presretni što smo dobili modernu asfaltnu prometnicu prema Sinju i dalje prema Splitu. Građani je, za sada, još neće moći koristiti, iz dvaju razloga. Cesta jest asfaltirana, ali nije završena. Prije puštanja u promet na njoj još treba postaviti horizontalnu i okomitu prometnu signalizaciju i na velikom dijelu sigurnosne odbojnike. To će, vjerujemo, biti završeno najkasnije u proljeće - kazao je Branko Ivković, predsjednik Vlade Herceg-bosanskog kantona.
Samo Markulin i dr. Stipe JukićS južne strane Kamešnice slavlju na Vagnju od političara je nazočio samo Hrvoje Markulin, predsjednik Gradskog vijeća Sinja, a viđen je i dr. Stipe Jukić, predsjednik Viteškog alkarskog društva. |
Granični prijelaz od lipnja 2015.?S kolegama iz Hrvatske, iz Sinja i Splitsko-dalmatinske županije, ustrajat ćemo kod međudržavne komisije BiH i RH da se granični prijelaz Vaganj iz sadašnjeg malograničnog prekategorizira u granični prijelaz za putnike i robe koje ne podliježu posebnom inspekcijskom nadzoru, poput fitopatološkog, zdravstvenog, veterinarskog i slično. Vjerujemo da bi takav granični prijelaz mogao biti uspostavljen najkasnije u lipnju 2015. godine - veli Branko Ivković. |