Dalmacija Šibenik

vodički brodar ante cukrov preuredio ‘frušku goru’ za turiste

Nema ruzine: čamcem JNA na izlet po Kornatima

vodički brodar ante cukrov preuredio ‘frušku goru’ za turiste

Riječ je o vrhunskom brodu, takvi se više ne grade. Ima čak 11 nepropusnih komora i pojačana rebra, a građen je od specijalnog čelika SEnD kaže Cukrov

Riječ je o vrhunskom brodu, takvi se više ne grade. Ima čak 11 nepropusnih komora i pojačana rebra, a građen je od specijalnog čelika SEnD kaže Cukrov

Vodički brodar i poduzetnik Ante Cukrov vlastitim je novcem pretvorio 33 metra dug patrolni čamac bivše Jugoslavenske ratne mornarice u jedan od najbolje opremljenih i najluksuznijih izletničkih brodova u Hrvatskoj.

Patrolni čamac iz serije 170, koji je nosio ime “Fruška gora”, proizveden je 1988. godine u brodogradilištu Kraljevica.

Nakon propasti Jugoslavije trunuo je na mrtvom vezu u Crnoj Gori. Od Crnogoraca ga je otkupio biogradski Šangulin da bi konačno dospio u ruke Ante Cukrova, koji ga je, koristeći znanje i iskustvo šibenskih, vodičkih i stankovačkih obrtnika, pretvorio u ponos hrvatske turističke flote.

Cukrov sada u svojoj floti ima tri izletnička broda. Uz nadaleko poznatog veterana “Desta” i “Morsku vilu”, sada je tu i preuređeni patrolni čamac koji je dobio ime “Ina”.

 - Riječ je o vrhunskom brodu, kazao nam je Ante Cukrov.

 - Takvi se više ne grade. Ima čak 11 nepropusnih komora i pojačana rebra, a građen je od specijalnog čelika, tako da ni nakon 20 godina, iako nije održavan, na njemu nema ruzine.

Opremljen je tako da pruža maksimalan komfor za stotinu izletnika 
Foto: Stanko Ferić
U odličnom stanju bila su i njegova dva Mercedesova motora od po 2000 konjskih snaga. Tijekom rekonstrukcije dobio je novo lagano aluminijsko nadgrađe koje je izradila tvrtka Prizma Tome Radića, a opremljeno je tako da pruža maksimalan komfor za stotinu izletnika.

Ante Cukrov, koji je počeo voziti turiste na izlete u Kornate još 1985. godine produžavajući obiteljsku brodarsku tradiciju dulju od jednog stoljeća, oduvijek je želio imati siguran, brz i udoban brod za izlete u Kornate.

 - Kad smo počeli raditi, u Kornate smo plovili “Destom”, a plovidba je trajala u najboljem slučaju najmanje osam sati. Bila je to prava muka i za nas i za izletnike. Zbog predugog i prenapornog putovanja prestalo se ploviti kroz cijele Kornate do Slanog jezera u Telašćici na Dugom otoku.

Sada opet možemo voziti turiste na pravi izlet, tako da zaista dožive Kornate u cijeloj njihovoj ljepoti, da plovidba ne traje dulje od četiri sata i da su pri tome sigurni bez obzira na vremenske prilike.

Cukrovljeva tvrtka Destina d.o.o. uložila je u kupnju, rekonstrukciju i opremanje broda isključivo vlastiti kapital. Nije koristio nikakve pogodnosti i poticaje, ali ne sumnja u uspjeh ulaganja.

 - Vraški sam se zadužio, kaže, ali se ne bojim jer ću sve vratiti usprkos krizi i recesiji.

Naslovnica Šibenik