Dalmacija Šibenik

oživio otok mladosti

Novo ruho Obonjana: otok postaje raj za partijanere, pogledajte luksuzne šatore u kojima će uživati

oživio otok mladosti

Praktički cijelo desetljeće, otok Obonjan u šibenskom arhipelagu bio je turistički mrtav.

Otok mladosti, Sedmi kontinent, ili, jednostavno, raj za izviđače, kako su nekoć nazivali taj otok, od danas je opet živ na turističkom tržištu. No, na Obonjanu se više neće odmarati izviđači ili sudionici i gosti šibenskoga Međunarodnog dječjeg festivala.

Doduše, Obonjan će ostati rezerviran uglavnom za mlađe goste, ali one nešto dubljeg džepa. Prema najavama, na njega će mahom dolaziti britanski gosti. To je i logično s obzirom na činjenicu da je 43-godišnju koncesiju na upravljanje Obonjanom dobio britanski investitor, poznati glazbeni promotor "Sound Channel".

Oni su snage udružili s hrvatskom tvrtkom "Gratiosus" i slovenskim "Collegium Mondial Travelom" (CMT). Ta trojka će gurati projekt "Obonjan Rivijera". Pitanje je u kojem smjeru, jer "Gratiosus" je jedan od glavnih organizatora splitske Ultre.

– Istina, kao i na Ultri, i u ovome projektu 50 posto vlasništva imaju Britanci. No, na Obonjanu neće biti nastupi kao na Ultri, tu će biti laganija priča, drukčija vrsta zabave – kaže Igor Roki iz zagrebačke tvrtke "Gratiosus". 

Drugim riječima, vjerojatnije je da će Obonjan u glazbenom smislu koncepcijski biti bliži tišnjanskom Gardenu nego splitskoj Ultri. Inače, u turističkom smislu projekt "Obonjan Rivijera" koncipiran je kao naselje s luksuznim bungalovima i šatorima.

Na otoku su postavljene dvije vrste šatora ili bungalova – za dvije i za četiri osobe. I jedni i drugi bit će klimatizirani, svi će imati bežični internet. Uz to, svaki veliki šator za četiri osobe ima i vlastitu kupaonicu te sanitarni čvor, dok su za goste u manjim šatorima izgrađene odvojene kupaonice. Kroz naselje vode i posebni putovi, mahom s novim rasvjetnim stupovima.

Upravo je nova infrastruktura najveći zahvat koji je dočekao investitore na Obonjanu. 

– Nakon našeg preuzimanja uvidjeli smo da je gotovo sve na otoku bilo zapušteno i uglavnom neupotrebljivo. Zato smo izgradili tri i pol kilometra novog vodovoda, postavili tri i pol kilometra električnih vodova, u zemlju smo položili i deset kilometara kabela za internet, a pod zemljom je i tri kilometra novih cijevi za kanalizaciju. Do sada smo utrošili točno 11,2 milijuna eura, što će se popeti do 12 milijuna za ovu, prvu godinu – veli Roki. 

Naime, nastavak ulaganja u Obonjan najavljeno je i za iduće dvije godine. Investitori ističu da će dogodine uložiti još oko četiri milijuna eura, odnosno da će u prve tri godine investirati oko 20 milijuna.

Dakle, trenutačno je izgrađena tek trećina smještajnih kapaciteta. Zato je ove godine kapacitet ograničen na između 500 i 700 gostiju koji mogu istodobno boraviti na otoku.

Procjena je da će Obonjan raditi šest tjedana, što znači da bi ga ove sezone moglo posjetiti oko 3000 turista. Planirani kapacitet za 2017. godinu trebao bi biti podignut na 1500 turista odjednom, a u trećoj fazi 2018. godine on bi se trebao popeti na 2500 do 3000 gostiju, što bi u punoj sezoni ukupno trebalo donijeti do 150 tisuća noćenja godišnje.

Naslovnica Šibenik