Naime, obje prometnice koje s autoceste vode prema spojevima s Jadranskom magistralom kod Ploča nisu primjerene pojačanom sezonskom prometu, ali dio problema mogao bi se nastavit i nakon ljeta.
Prvu kritičnu točku predstavlja dijelom preuska i lokalnim prometom opterećena županijska cesta Vrgorac-Staševica-Ploče, na koju se putokazima s autoceste usmjeravaju putnici prema Dubrovniku, ali i prema Metkoviću iako je vožnja do toga grada prometnicom preko Malog Prologa 20-ak kilometara – kraća.
Strani turisti i neupućeni domaći vozači svakako će morati biti vrlo oprezni tijekom vožnje cestom preko Staševice zbog prolaska kroz niz naseljenih mjesta i poljoprivrednih zona gdje je nailazak na traktore i druge strojeve dio svakodnevice, posebice u sezonama berbe mandarina i drugih plodova, što bi moglo stvoriti kolone.
Drugi problem koji će pratiti sudionike u prometu na širem području Vrgorca i Ploča sve do kraja 2012. godine jest vožnja makadamom na dijelu državne ceste kroz mjesto Puljane sjeverno od Ploča.
Na tu će kritičnu točku “naletjeti” svi vozači koje iskustvo, intuicija ili navigacija u vozilu nakon izlaska s autoceste kod Vrgorca usmjeri prema Malom Prologu i brzoj cesti za Ploče.
Zbog izgradnje sjeverne dionice te brze ceste koja će povezivati grad Ploče i autocestovni čvor Ploče, što se nalazi u blizini granice s BiH, prometnice na području Kobiljače i Puljana u općini Pojezerje znatno su raskopane i oštećene, pa mnoge zna iznenaditi privremena signalizacija ili kratkotrajni prestanak asfalta. Iako se čini poput “kaubojske” ceste, taj je smjer ponekad puno povoljniji za nastavak putovanja od autoceste prema Pločama i Dubrovniku od spomenutog pravca preko Staševice.
Slično razmišlja i Mate Nikolac, poljoprivrednik iz neretvanske doline, koji upravo tom cestom često prevozi svoje proizvode kombijem prema Zagrebu.
- Od dvije loše varijante prilaska autocesti ipak češće odabirem ovu preko brze ceste i Malog Prologa. Kroz Staševicu i okolna mjesta je sada veći pritisak vozila, jer su, kako čujem, na izlasku s autoceste stavili table za taj smjer. Neka ljudi sami biraju kuda će voziti, ali stranci se čvrsto drže putokaza i navigacije, pa ih treba izbjegavati na cesti – dodaje naš sugovornik.
U svakom slučaju, nakon što je Dalmatina zakucala na vrata Vrgorca, te tom kraju i susjednoj Hercegovini dodatno približila Split i ostatak Hrvatske, otvorili su se novi problemi koji će trajati najmanje godinu i pol, dok se autocesta ne “protegne” još 10-ak kilometara prema jugu.
StoryEditorOCM
DalmacijaAUTOcestom PREMA JUGU
PROBLEMI KOD ČVORA VRGORAC Tragom putokaza među traktore
18. srpnja 2011. - 17:01
Iako su se već proteklog vikenda, prvog nakon otvaranja novoizgrađenog dijela Dalmatine između čvorova Ravča i Vrgorac, pokazale manjkavosti u kapacitetu naplatnih kućica na vrgoračkom Ajdanovcu, vozače koji putuju prema dolini Neretve i Dubrovniku, osim kolona na izlasku s autoceste, očekuju dodatne teškoće sve do kraja iduće godine kada je predviđen završetak izgradnje nove autocestovne dionice do čvora Ploče.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....