StoryEditor
OtociPOZITIVA S BRAČA

Nautički turizam je najotporniji na koronavirus, a Milna je dalmatinski hit: U kolovozu smo puni gotovo kao i lani, traži se i po deset vezova više

Piše Ivica Radić
17. kolovoza 2020. - 21:56

Na Braču ovoljetni turistički hit nisu ni Bol ni Supetar nego Milna, središnje mjesto na zapadnoj strani otoka. U ovim najturističkijim kolovoskim danima u tom se gradiću traži soba više u hotelima, stol više u restoranima i vez više u marinama. Turistički semafor pokazuje da je prvih 10 dana ovog mjeseca u Milni boravilo 2137 gostiju koji su ostvarili gotovo 14 tisuća noćenja, a to u usporedbi s istim lanjskim razdobljem predstavlja 86 posto dolazaka i 81 posto noćenja.

Tijekom srpnja ostvareno je 31.250 noćenja ili 62 posto u odnosu na prošlogodišnje statistike, pri čemu su najbrojniji turisti bili su Nijemci, potom su slijedili domaći gosti, te Poljaci i Slovenci. Sve te podatke iznijela nam je Ana Grassi, direktorica ureda Turističke zajednice, koja je na naš upit čemu treba zahvaliti tako dobrim podacima uzvratila:

- Imidž destinacije ne gradi se zadnji čas već godinama, i to kvalitetnim marketinško-promidžbenim akcijama. Mi smo za vrijeme koronavirusa iskoristili i najmanju moguću priliku za promidžbu i oglašavanje. Takav rad donio je i rezultate.

Prema legendi Milna duguje svoje ime brodovima, priča, naime, kaže da bi se u doba venecijanske prevlasti na Jadranu za nevremena u nju sklanjali mletački brodovi pa je prozvaše Valle di mile navi, odnosno lukom tisuću brodova. Ipak, pravo porijeklo imena, kažu znalci, nešto je drukčije, ali će domaći svojim gostima često ponuditi ovu priču, želeći potkrijepiti tvrdnju da je njihova duboka uvala oduvijek bila sigurno utočište za velike i male brodove.

Danas Milna privlači nautičare iz svih krajeva svijeta, nudi više od 300 vezova raspoređenih u tri marine - ACI-jevoj, "Mille naves" i u uvali Vlaška, a tu su još sidrišta i privezišta. Među vitkim jarbolima luksuznih plovila najčešće se vijore zastave Njemačke, Italije, Austrije i Poljske.

- Nautički turizam je najotporniji na koronavirus. Obitelj ili prijatelji iznajme brodove i oni se druže međusobno i ne moraju komunicirati s drugim ljudima. Izolirani su upravo onoliko koliko žele - naglasila je Grassi.

image
Ana Grassi: Imidž destinacije ne gradi se zadnji čas već godinama

Kada je gužva u luci, a to je uglavnom kada na je pučini nevera ili prijeti nevrijeme, tada ima nautičara koji pomoć u traženju veza traže i od turističke direktorice.

- Ima dana ili noći kada se traži ne samo vez nego i deset vezova više. Bez nautičkog turizma Milna ne bi mogla živjeti, zato treba na kvalitetni način i osmišljenim akcijama podizati ukupnu kvalitetu usluga. Na nautici moramo graditi našu ekonomiju i prosperitet - kazao nam je sveprisutni Nenad Bonačić Vicić, popularni Slika, kojeg smo "trefili" na rivi.

Na brzinu nam je ispričao da više nije vatrogasni zapovjednik Milne jer je dao ostavku, a još ranijih godina je svoj hotel, pizzeriju i konobu dao u najam. Međutim, on bez turizma ne može pa sada svojim brodom prevozi goste na izlete i druge pomorske rute.

U Milni, ponajviše zahvaljujući nautičarima, ima 15 restorana i svi rade. Ima i onih koji ne primaju bankovne kartice već vrijedi pravilo "samo gotovina", što nije baš po volji ni dijelu inozemnih, kao ni dijelu domaćih gostiju, jer ni bankomati nisu uvijek svima pri ruci.

Velika je prednost mjesta u tome što je smješteno na raskršću pomorskih putova te je sigurna i zaštićena luka od gotovo svih vjetrova. Svjedoči to česta ljetna slika ispred Inine benzinske postaje, kada na red za ukrcaj goriva zna čekati konvoj brodova.
Vrlo popularno odredište je turističko naselje "Gava" koje posluje u sustavu supetarske tvrtke "Svpetrvs hoteli", a gostima nudi 189 soba s oko 650 postelja.

- Evo sinoć smo imali 185 zauzetih soba, a u srpnju je naša popunjenost iznosila 85 posto - naglasio je Petar Maričić, direktor "Gave", uz napomenu da ima dosta domaćih gostiju te Nijemaca i Poljaka.

Klijenti su zadovoljni, a budući da velika većina njih stiže osobnim automobilom, pojavio se problem sa slobodnim parkirališnim mjestima, pojasnio je Maričić, ali i to se rješava. U turističkom naselju zaposleno je stotinjak djelatnika, a za one koji nisu s Brača imaju zgradu u kojoj mogu smjestiti 73 radnika.

- Naše turističko naselje je smješteno izvan centra Milne pa je na neki način izolirano i odmaknuto od gužve i vreve. Isto tako, imali smo i uspješne promidžbene akcije - otkrio je Maričić tajnu uspjeha.

To bračko turističko središte je četiri puta dnevno brzobrodskim linijama povezano s pet otoka i dva grada. To su Šolta, Vis, Hvar, Korčula i Mljet te Split i Dubrovnik. Možda je to i razlog zašto se gosti u Milni zadržavaju nešto duže nego u drugim odredištima, jer imaju idealnu priliku mnogo toga vidjeti, a da ne mijenjaju mjesto boravka.

Mrduja se nije potezala, kalama se nije trčalo


Ovoga ljeta u Milni nije održano atraktivno natjecanje na moru "Potezanje Mrduje", kao ni "Kalaton", popularno trčanje kroz mjesne kale, osobito one s patinama godina i ožiljcima vremena na svojim fasadama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. rujan 2022 12:21