
Hvarani su s dosta optimizma dočekali vijest da će od Uskrsa na liniji između Staroga Grada i Splita zaploviti trajekt “Faros”, nazvan upravo prema starogrčkom imenu njihova škoja, što ga je “Jadrolinija” kupila u Grčkoj.
Riječ je o brodu izgrađenom prije 10 godina, kapaciteta 600 putnika i 160 vozila, a pokreće ga neobičajena pogonska kombinacija od dva “Caterpillarova” stroja, s ukupno 2000 konjskih snaga, te još dva stroja “Doosan”, južnokorejskih “korijena”, s 1600 “konja”, a osiguravaju maksimalnu plovidbenu brzinu od 14 čvorova. Trajekt se trenutačno nalazi u škveru u Kraljevici radi potrebnog opremanja i priprema za jadranska iskušenja.
Dr. Toni Lučić Lavčević, predsjednik Gradskog vijeća Staroga Grada, smatra da dojučerašnji “Stelios Filiagkos” nije pravi izbor za zahtjevnu prugu između Hvara i Splita, posebice u vremenskim uvjetima koji vladaju od jeseni do proljeća.
Bez svečanog dočeka
– Kao otočanin i osoba koja je u pet mandata dio lokalne vlasti, naslušao sam se izjava o potrebi za boljom povezanosti otoka s kopnom kao preduvjetu za bilo kakvo promišljanje o poboljšanju života na našim škojima. Očekivali smo brod putne brzine od barem 16 čvorova koji bi putovanje do Splita skratio na podnošljivih sat i pol te svojim karakteristikama učinio plovidbu ugodnijom po “težem” moru. Dobili smo obični trajekt koji, poput “Tina Ujevića”, smatram neprimjerenim za ovu liniju – tvrdi naš sugovornik.
“Faros” je proteklih godina plovio na pruzi dugoj 13 nautičkih milja, odnosno oko 24 kilometra, i to dijelom u velikom zaljevu.
– Kod nas će ovaj “otvoreni” trajekt ploviti na gotovo dvostruko dužoj ruti, preko dva zahtjevna kanala. To je dobro rješenje za turističku sezonu, što jamči brzi ukrcaj i iskrcaj vozila te bitno veći kapacitet od dosadašnjih brodova, što može pridonijeti smanjenju gužvi u lukama, ali to su samo tri mjeseca. A gdje smo mi otočani?! Nismo dobili ništa do običnog trajekta koji će, siguran sam, i dalje ploviti dva sata, i to zimi po neusporedivo gorim uvjetima na moru. Neko vrijeme smo imali “Petra Hektorovića” i iskusili sve blagodati pravog broda, a onda se godinama tresli u “Tinu Ujeviću”. Povremeno nam uvedu i “Zadar”, pa se osjećamo kao u transatlantiku – naglašava čelnik starogradskog Vijeća i dodaje:
– Trenutno pokušavam pronaći još jednu liniju na Mediteranu koja je pandan ovoj za Stari Grad, a koja se održava “otvorenim” trajektom. Do sada je nisam pronašao, ali još tražim. I na kraju, ako se mene pita, a ponešto se i pita, neće biti svečanog dočeka “Farosa” pri prvom uplovljavanju u našu luku, koja nosi isto ime kao i trajekt.
Od poslovodstva državnog brodara zatražili smo komentar navoda koje iznosi dr. Toni Lučić Lavčević.
Podizanje kvalitete usluge
– Brod “Faros”, koji je nedavno priključen floti “Jadrolinije”, svojim izvanrednim maritimnim karakteristikama u potpunosti odgovara svim uvjetima koncesijskih natječaja za linije u splitskom plovnom okružju. Dužina broda je 105 metara, a svojim velikim kapacitetom garaže i putničkog salona značajno će pridonijeti podizanju kvalitete usluge putnicima na liniji prema otoku Hvaru, a nakon što se detaljno pripremi, trajekt će biti spreman za sezonu. “Faros” može ploviti na linijama Split - Stari Grad, Split – Supetar, Split – Rogač te može zadovoljiti i uvjete plovidbe prema udaljenim jadranskim otocima. Vjerujemo da će ova prinova u floti zadovoljiti rastuće zahtjeve za uslugama prijevoza putnika i vozila u splitskom akvatoriju – ističu iz nacionalnog putničkog brodara.