- Evo vidite što rade. Zašto je ova dionica od Ravče do Ploča poskupjela za više od 400 milijuna kuna, zbog ovakvih i sličnih rabota - krenuo je s pričom Dražen Šalinović iz Lukavca.
- Hrvatske autoceste su napravile vijadukt do pola i sad ga spajaju s ostalim djelom autoceste 400 metara dugim nasipom, koji je 50 metara širok, a 40 metara visok. To nema nigdje, umjesto da produže vijadukt za još nekoliko stupova i riješe problem, oni nepotrebno grade taj nasip i uništavaju nam okoliš.
Ovo je čisto pranje love, tu treba dovesti 800.000 kubika materijala, a sve će to platiti porezni obveznici. Siguran sam da se ovim potezom pogoduje nekim izvođačima. Svaki dan na stotine kamiona ide po materijal na Ajdanovac, ako jedna tura otprilike dođe 400 kuna, sad zamislite koliko će to neplanirano poskupjeti radove.
Ovo će na kraju ispasti najskuplji vijadukt na trasi autoceste. Vidite, sad sliči na Avignonski most, a sigurno ga tako nisu projektirali - kaže Šalinović.
Po jednostavnoj računici, svaki kamion u prosjeku može prevesti dvanaest kubika materijala u jednoj turi. To bi značilo da za cijeli nasip treba 67.000 tura kamionima. Ako jedna tura košta 400 kuna, ispada kako troškovi nasipanja dosežu vrtoglavih 26,8 milijuna kuna.
Među izvođačima radova zapazili smo kamione “Georada”, “Vijadukta”, ali i brojnih privatnika. Ovaj problem zaintrigirao je i predsjednika Mjesnog odbora Velikog Prologa Ivana Franića, pa se odlučio kod izvođača radova raspitati o čemu se radi. Odnosno zašto se gradi nasip?
Iz HAC-a nema odgovora
- Ma zanimalo me s obzirom na to da će se tu graditi veliko odmaralište i kad turisti to vide sigurno neće biti oduševljeni. Pored toga pejsaž je trajno uništen ovim nasipom.
No, ljudi iz jedne tvrtke koja radi na ovoj dionici rekli su mi da se taj nasip gradi jer ih je strah da ne bi daljnjim miniranjem zatrpali kanal za odvodnju viška voda iz Rastoka prema Jezeru, koji se nalazi odmah ispod vijadukta.
Prema njihovim riječima, to je glavni razlog zašto se nisu gradili stupovi dalje, te produžio vijadukt - kaže Franić. Kontaktirali smo i HAC, da čujemo i njihovu stranu priče u vezi ovog slučaja, međutim, odgovor nismo dobili.