StoryEditor
ObalaPALI NA ISPITU

‘Zapekao‘ Omiški most: pokretni dijelovi nisu se dali otvoriti, stručnjaci su očito uzalud upozoravali na taj problem

4. studenog 2020. - 09:40
Darko Skender

Ono što smo najavljivali još krajem prošle godine i ostvarilo se – kada se most preko ušća rijeke Cetine u Omišu otvori, više ga se neće moći zatvoriti!

Upravo je to detektirano tijekom redovite kontrole stanja mosta koji je jedina poveznica dvaju dijelova "gusarskoga" grada i njegova glavna ulica koja je u stvari državna cesta, Jadranska magistrala.

"Hrvatske ceste" su noćas imale planirano redovno održavanje tog objekta, pa su zatvorili cestovni promet preko Cetine kako bi njihovi stručnjaci "sinjali" sva oštećenja tijekom uporabe budući da se cijelo desetljeće nije radilo na sanaciji ove važne prometne točke.

Most je ponovno došao u žižu javnosti i zbog najavljenog zatvaranja ceste prema Gatima i Poljicima, na dionici kroz kanjon Cetine, pa su među prijedlozima premošćivanja rijeke bili i trajekt koji bi nešto uzvodnije "glumio" most, no tada se već počelo pričati kako je postojeći objekt moguće otvoriti, no ne i sigurno – zatvoriti.

Upravo to je ovom "inspekcijom" nadležnih i otkriveno tijekom protekle noći kada se obavljao pregled i kada je promet bio zatvoren. Samo što se ovog puta most nije mogao ni – otvoriti!

– Kolege s terena nam javljaju kako se most nije mogao otvoriti, oni ga zovu mali dio mosta, na krajnjem zapadnom dijelu, mehanizam nije reagirao kako bi trebao. Ako se ne može maknuti u uzvodnu stranu taj mali dio, onda se ne može otvoriti ni veliki, glavni dio mosta. No, ni u jednom trenutku nije došla u pitanje sigurnost cestovnog prometa. Most je jutros u funkciji, promet se odvija normalno – ističe Tamara Pajić, glasnogovornica "Hrvatskih cesta", te dodaje:

– Ovo je redovno ispitivanje stanja mosta, no mali most nije odradio ono što je trebao i radnici nisu mogli doći do glavnog dijela. Danas će nastaviti provoditi istraživanja gdje je nastao problem, pa ćemo tragom tih rezultata i odrediti novi termin za otvaranje glavnog dijela objekta.

Inače, most preko Cetine se ne diže u zrak, kao što je nekada mogao onaj stari Čiovski, kojem također predstoji obnova pokvarenog mehanizma i ostalih dijelova, nego se njegovi segmenti pomiču bočno, prema uzvodnoj i nizvodnoj strani rijeke.

Kako neslužbeno doznajemo, tijekom noći je sustav otklinjavanja "zaštekao", jedna strana tog malog dijela mosta se podigla pet-šest centimetara, a druga ne. A tek kada su obje strane jednako podignute, oslobađaju se klinovi i sekcija preko zupčanika putuje prema sjeveru i tada starta otvaranje mosta.

Inače, Slobodna je još u listopadu prošle godine objavila razgovor s čovjekom koji je imao tu čast da zadnji otvori Omiški most i da ga zadnji servisira prema svim pravilima struke. Riječ je o Ivi Jerčiću, kojeg naraštaji studenata splitskoga Sveučilišta znaju kao magistra znanosti koji im je predavao strojarstvo. 

"A ovako, moram reći da je potpuno ludilo to što se most godinama nije propisno održavao. Za to nema nikakva opravdanja. Ipak, ponavljam, njegova sigurnost za sudionike u prometu trebala bi biti neupitna jer smo ga mi ostavili u ispravnom stanju", kazao je među ostalim gospodin Jerčić, a čitavi razgovor pročitajte OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. lipanj 2021 04:30