StoryEditor
ObalaMOST PREKO ŠIRINE

U Split će se još dugo ulaziti u kolonama, ključni projekt za ‘otčepljivanje‘ najopterećenije prometne točke u Hrvatskoj zapeo na građevinskoj dozvoli

30. studenog 2021. - 09:07

Premda je u više navrata iz "Hrvatskih cesta" (HC) najavljivano da bi radovi trebali započeti nakon završetka turističke sezone, dugo očekivana rekonstrukcija raskrižja Širina u Solinu, druge točke u Hrvatskoj po godišnjoj frekvenciji prometa, još će (malo) pričekati.

Naime, kako tvrde iz spomenute državne tvrtke koja je investitor velikog projekta, vrijednog oko 172 milijuna kuna, odužio se postupak izdavanja građevinske dozvole.

Do tada se u sklopu pripremnih radova trenutno obavljaju arheološka istraživanja prema uvjetima Konzervatorskog odjela iz Splita, odgovara Tamara Pajić iz HC-ova Ureda za odnose s javnošću na naša pitanja vezana uz iskope koji se obavljaju na trasi budućeg nadvožnjaka preko Širine.

U sklopu istraživanja otvara se osam pokusnih sondi i izradit će se stručno izvješće o eventualnim nalazima u zoni antičke Salone, a taj bi dio radova, kako doznajemo, trebao trajati još danas. Vrijednost istraživanja iznosi gotovo 150 tisuća kuna, a izvođač je splitska tvrtka "Kaukal".

– Radovi na rekonstrukciji raskrižja Širina planiraju se započeti odmah nakon izdavanja građevinske dozvole. "Hrvatske ceste" pokrenule su postupke nabave za izbor izvođača radova i usluge stručnog nadzora nad rekonstrukcijom spomenutog raskrižja prije izdavanja građevinske dozvole kako bi se što prije osigurao početak radova te minimizirao utjecaj eventualnih žalbenih postupaka tijekom postupaka nabave.

Zbog okolnosti poput krize uzrokovane epidemijom COVID-a 19 i drugih okolnosti na koje HC nisu imale utjecaja, postupak izdavanja građevinske dozvole se odužio – navodi glasnogovornica Pajić.

U sustavu Ministarstva graditeljstva vidljivo je da je sva dokumentacija za ovaj projekt predana krajem lipnja, ali je predmet vezan uz ključni "papir" za početak radova još uvijek u – obradi.

Podsjetimo, izabrani izvođač rekonstrukcije raskrižja na Širini je samoborska "DIV Grupa", matična kompanija Tomislava Debeljaka, vlasnika splitskog škvera, a vrijednost radova je oko 172 milijuna kuna.

Rekonstrukcija Jadranske magistrale počinje od ulaza u Solin iz smjera Kaštela, na mjestu gdje se nalazi teatar iz doba rimske Salone, a radovima će biti obuhvaćen potez sve do nadvožnjaka kod trgovačkog centra "Salona Mall", mnogima još uvijek poznatijeg po prijašnjem nazivu "Mercator".

Projekt se sastoji od izgradnje mosta dugog 471 metar između postojećih razmaknutih kolnika kojim će se prelaziti Širina i rijeka Jadro, pa svi oni koji se ne namjeravaju isključiti s Magistrale, odnosno nastavljaju vožnju prema Splitu ili Kaštelima, neće "zapinjati" na semaforima i u kolonama.

– Novi most sa svojim uklopima na postojeće stanje državne ceste sastojat će se od dva odvojena kolnika sa po dva vozna traka.

Postojeće raskrižje zadržat će punu funkcionalnost, a projektnom dokumentacijom obuhvaćena je i njegova rekonstrukcija, koja uključuje obnovu kolnika, javne rasvjete, postojećih semaforskih uređaja te ostale signalizacije i opreme. Predviđena je i obnova dvaju postojećih mostova koji se nalaze na Magistrali – zaključuje Pajić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. srpanj 2022 02:47