StoryEditor
Obalanapokon

Opametila ih rekordna zapljena? U Pločama su očito osvijestili da su ‘vrata‘ za šverc droge u EU pa će drukčije pregledavati sumnjive kontejnere

Piše Stanislav Soldo
21. ožujka 2021. - 15:11

Nakon zapljene ogromnih količina kokaina koji preko luke Ploče ulazi u Hrvatsku, Carinska uprava konačno je odlučila nabaviti mobilni RTG uređaj za skeniranje sumnjivih kontejnera banana, uglavnom dopremljenih iz Južne Amerike u kojima se krijumčario kokain.

Kako doznajemo, u Carinarnicu u Pločama stiže mobilni rendgenski uređaj vrijednosti 2 milijuna dolara, koji će carinicima omogućiti bržu i učinkovitiju kontrolu kontejnera, što do sada nije bilo moguće, pa je luka Ploče mjesecima bila „meka“ krijumčara kokaina. Za razliku od Carinske uprave u Rijeci koja je nabavila mobilni RTG uređaj za kontrole robe u riječkoj luci, carina u Pločama kontrole je provodila „odoka“ pa ako bi se pokazalo da je nešto sumnjivo, dovodio bi se policijski pas. Upravo su zbog toga krijumčari kokaina birali kontejnerski promet preko Ploča.

image
Mobilni RTG snimljen u luci Rijeka - sličan uređaj, vrijedan dva milijuna dolara, uskoro stiže i u Ploče
www.carina.gov.hr

Budući da u luku Ploče godišnje dođe oko 1200 kontejnera banana, fizički je nemoguće prekontrolirati svaki kontejner pa će novi RTG uređaj (na kotačima) omogućiti skeniranje svih kontejnera, sumnjivih i manje sumnjivih. Tako će se pokušati spriječiti transport kokainskih pošiljaka preko luke Ploče, koja je zbog slabih kontrola postala ulaznim vratima narkodilerima za uvoz kokaina. Od kraja siječnja kada je započela intenzivna USKOK-ova policijska akcija razbijanja udružene zločinačke organizacije narkodilera kokaina, kada je uhićeno pet osoba, dolazimo do bilance od preko 200 kilograma kokaina, koliko se našlo u “kokainskim pošiljakama” na jugu Hrvatske, i osam osoba udruženih u dvije zločinačke organizacije.

Procjena rizika

Kokain u dolinu Neretve stiže u kontejnerima banana, a 72 kilograma kokaina koliko je bilo u posljednjoj zapljeni bilo je skriveno u ventilacijskom otvoru frigo kontejnera. To su zapravo složeni sustavi koji, među ostalim, imaju ventilacijske otvore u oplati kako bi unutarnja klima mogla raditi i hladiti, odnosno grijati teret koji se prevozi. Tim otvorima može se pristupiti s vanjske strane bez otvaranja kontejnera i diranja plombe. Dakle, kontejner ostaje neoštećen i plombiran, a prevozi nekoliko desetaka kilograma kokaina, do kojega krijumčari lako dođu odvrtanjem samo nekoliko zakovica.

image
HANZA MEDIA

Kako doznajemo, kompletan kontejnerski promet s drugih kontinenata prema Europskoj uniji najprije se prijavljuje u luke u Italiji, Grčkoj ili Malti, gdje ulazi u sustav, teret se pretovaruje na manje brodove, takozvane fidere i ide prema drugim lukama. U luci Ploče tako najmanje 24 sata ranije znaju koji teret dolazi i otkuda. Luka potom kontejnere istovara i skladišti na kontejnerskom terminalu. Na kopnu brigu o daljnjem prijevozu robe preuzima ovlašteni carinski zastupnik.

Uzimajući u obzir karakteristike robe, njezino porijeklo i odredište, carina procjenjuje rizik i prema tome izdvaja jedan dio kontejnera za kontrolu. Roba koja dolazi iz, primjerice, zemalja Južne Amerike može češće biti podložna kontroli nego roba koja dolazi iz zemalja EU-a. Takva roba mora prije napuštanja luke proći carinsku kontrolu, što će u Pločama sada RTG mobilnim uređajem biti puno lakše.

item - id = 1085599
related id = 0 -> 1138779
related id = 1 -> 1136732
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2021 18:27