StoryEditor
Obala15 milijuna kuna

Novo lice Marine: suvremeni obalni pojas mijenja centar maloga mjesta smještenog u istoimenom zaljevu

31. svibnja 2020. - 09:20
Radovi se nesmetano odvijaju, a planirano je da budu završeni do ljeta 2021. godineJakov Prkić/HANZA MEDIA

Bila kakva bila, nova turistička sezona je tu - pred vratima. Svi oni koji Marinu posjete ovoga ljeta primijetit će da se gradi na sve strane, a posjetitelji koji će je za odmor odabrati dogodine, u ljeto 2021. godine, doslovno će ostati u šoku.

Naravno, pozitivnom šoku, jer će centar općine Marina dobiti novo lice, potpuno novi, suvremeni moderni obalni pojas dug čak 400 metara.

U Marini, najzapadnijoj općini Splitsko-dalmatinske županije, koja graniči sa Šibensko-kninskom županijom se radi, gradi, kopa...
Naime, u tijeku su radovi na izgradnji jednog od najvećih kapitalnih projekata uređenja kompletne obale u srcu ovog malog primorskog mjesta, i to na rekonstrukciji i uređenju postojeće obale koja će, prema najavama investitora, Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije i općine Marina, zablistati u punom sjaju pred ljeto iduće godine.

- Izgradnjom i uređenjem obale Marina će potpuno promijeniti svoj izgled u samom centru mjesta, i to na korist svih građana ali i brojnih turista koji odmor provode na tom području. Za razliku od prijašnjeg stanja koje nije bilo dobro, realizacijom ovog projekta koji će od prvih kuća uz rivu zauzeti pojas od oko 50 metara širine prema moru, uredit će se i gotovo 400 metara dužine nove obale. Naravno, sa svim pratećim sadržajima, počevši od izgradnje nove obalne konstrukcije podmorskog zida, nadmorskog zida, uređenja zaobalne operativne površine te radova hortikulturnog uređenja. Te radove izvodi naša ustanova i vrijedni su oko 15 milijuna kuna - pojašnjava nam prvi čovjek Županijske lučke uprave Domagoj Maroević.

Podmorski iskopi

Obišli smo gradilište kako bismo se uvjerili napreduju li radovi zacrtanim tempom, a vlasnik tvrtke “Akropolis” koja izvodi radove, Srećko Glavaš, veli nam da se sve odvija planiranom dinamikom.

- Do sada je napravljeno oko 40 posto radova. Od podmorskih iskopa, zemljanih i betonskih radova. Premda smo trebali napraviti otkop oko marinske kule, to se izmijenilo. Prije nekoliko dana sam razgovarao s načelnikom općine Antom Mamutom da vidimo hoćemo li raditi cijelo ljeto i dobili smo obećanje da će se sve napraviti da tako i bude. Ako i bude nekakvih ograničenja, mi uvijek imamo što raditi. Gradilište je u punom pogonu, kao što vidite ljudi rade u punom obimu i zadovoljni smo do sada napravljenim - kaže nam Glavaš.

Projekt, kako nam na terenu pojašnjava Remi Vuković, savjetnik za građenje Županijske lučke uprave, radi se zbog ravnomjernog razvoja svih mjesta u županiji, što je politika ove ustanove.

- Duž 400 metara nove obale planiran je privez za veće brodove s odgovarajućom dubinom gaza. Građevinski i građevinsko-pomorski radovi obuhvaćaju: uređenje obalne crte izgradnjom obalnog zida i šetnice u njegovu zaleđu, uređenje kolne prometnice širine 6 metara s nogostupom na južnoj strani, uređenje parkirališta, površinsku odvodnju kolnih i pješačkih površina, građevinske radove za postavu razvoda vode za opskrbu brodova, prateće radove za postavu elektroinstalacija za opskrbu brodova strujom i rasvjetu, dakle kompletna komunalna infrastruktura, kao i hortikulturno uređenje - kaže nam Vuković.

Uklanjanje nedostataka

Inače, projekt je rađen prema izmjeni i dopuni prostornog plana uređenja Općine Marina.

- Zahvaljujući dobroj suradnji s Općinom Marina, radovi se izvode u najboljem redu, a slijedi nam i suradnja s konzervatorima iz Trogira kad na red dođe uređenje oko zaštićene povijesne kule. Nova šetnica popločat će se našim domaćim kamenom iz tvrtke “Jadrankamen”. Uvijek nastojimo u naše projekte uključiti domaće tvrtke, a nije to slučaj samo na ovom gradilištu već diljem županije - naglašava naš sugovornik.

A da je ova investicija i više nego opravdana, svjedoči i stanje obale prije početka radova.

Veći dio obalnog pojasa u granicama zahvata formiran je u dužem vremenskom periodu nekontroliranim nasipavanjem materijalom dobivenim prilikom iskopa za novogradnje u mjestu, a često i otpadnim građevinskim materijalom.

Na pojedinim dijelovima obalne crte izgrađeni su improvizirani obalni zidovi, neuredne geometrije, loše kvalitete i vrlo upitne stabilnosti. Prometnica iza obalne crte nije imala pločnike, kao ni riješenu odvodnju, a samo manjim djelom bila je asfaltirana. Lokacija je izložena utjecaju valova generiranim vjetrom iz sektora sjever - istok, dok je iz ostalih sektora zaštićena, kao i dio akvatorija ispred postojeće obale koji je zaštićen lukobranom marine “Agana”.

Završetkom ove investicije općina Marina mijenja svoju vizuru, a uz ovu investiciju i brojne druge su u postupku realizacije, počevši od kuća za odmor do hotelskih sadržaja. A sve u cilju razvoja još bolje turističke ponude.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

10. rujan 2020 10:43