StoryEditor
Obalasastanak u tijeku

Može li kompliciranije?! HV je spreman u par dana riješiti pontonski most koji bi spasio Poljičane, ali ‘Hrvatske vode‘ traže projekt, služnost...

28. rujna 2020. - 11:24
Dvije obale rijeke moraju se povezati cestovnim mostom i povezanim tunelimaBožidar Vukičević/Cropix

Nakon današnjeg sastanka predstavnika Grada Omiša, "Hrvatskih cesta", Ministarstva obrane, "Hrvatskih voda" i građevinske tvrtke "Strabag" znat će se kojim modelom će se "premostiti" najavljeno zatvaranje dionice prometnice Omiš – Gata na desnoj obali kanjona Cetine, a sve zbog sanacije litice iznad koje se gradi omiška obilaznica.

Kako doznajemo iz "Hrvatskih cesta", investitora projekta koji je, prema najavama tadašnjeg resornog ministra Božidara Kalmete, trebao biti završen još 2008. godine (!?), čime bi se nakon više desetljeća napokon anulirale prometne gužve i kilometarske kolone vozila kroz središte Omiša, na sastanku će se raspravljati o potencijalnoj izvedbi pontonskog mosta preko korita Cetine.

Nakon razgovora i dogovora trebali bi biti poznati svi detalji oko ključnih pitanja: hoće li se cesta prema Gatima zatvoriti i time stanovnike srednjih Poljica i putnike namjernike prisiliti na obilaznu i dvostruko dužu vožnju preko Žrnovnice ili preko Pavića mosta, ili postavljanjem pontonskog mosta "preskočiti" problem s kojim bi se mogli suočiti brojni građani s toga dijela teritorija Grada Omiša kojem administrativno pripadaju.

– Izvođačka tvrtka "Strabag" će početkom listopada pristupiti čišćenju kanjonske litice i uklanjanju nestabilnih kamenih blokova. Napominjemo kako se radi o iznimno opasnom i zahtjevnom pothvatu, a kojem prethode predradnje kao što su zaštita prometnice i svih instalacija u njoj, što uključuje i postavljanje 200 metara ogradnih betonskih elemenata i čeličnih limova iznad energetskih kabela, te nasipanje same ceste kako bi se kolnik i magistralni vodovod koji se nalazi na tom dijelu zaštitili od oštećenja uslijed pada kamenih gromada – pojašnjava Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću "Hrvatskih cesta", te dodaje:

– Radovi na obaranju nestabilnih dijelova litice uvelike će ovisiti o vremenskim (ne)prilikama, pa se zbog kiše ili jačeg vjetra neće moći obavljati. Procjenjuje se kako bi se navedeni radovi izveli tijekom mjesec i pol, te bi u tom roku cesta bila zatvorena.
Riječ je o nastavku radova na obilaznici grada podno dviju povijesnih gusarskih tvrđava, Mirabele i Fortice, u dužini od četiri kilometra, gdje su već izgrađena dva tunela, te u novoj fazi projekta treba izgraditi još jedan, ali i most preko Cetine, dug 150 metara. Troškovnik radova je oko 174 milijuna kuna, dok je izgradnja cijele obilaznice vrijedna više od pola milijarde kuna.

– Na ovako složenim i zahtjevnim objektima može doći do eventualnih dodatnih troškova tijekom izvođenja radova koje u ovom trenutku ne možemo predvidjeti. Ugovorni završetak svih radova predviđen je za točno dvije godine, odnosno u rujnu 2022. godine – najavljuju iz državne infrastrukturne tvrtke.

Kakva je procedura uoči pontonskog mosta, za koji je omiška vlast dobila jamstvo od predstavnika Hrvatske vojske da su ga spremni montirati u samo nekoliko dana, pitali smo odgovorne u "Hrvatskim vodama":

– Kada je potrebno izvoditi zahvate na česticama javnog vodnog dobra, investitor treba izraditi projekt, odnosno tehničko rješenje te "Hrvatskim vodama" dostaviti zahtjev za izdavanje vodopravnih uvjeta. Nakon izdavanja tog dokumenta, investitor prije postavljanja pontonskog mosta treba riješiti imovinskopravne odnose s "Hrvatskim vodama", a sve u skladu s Vladinom odlukom o visini naknade najma, zakupa, služnosti i građenja na javnom vodnom dobru.

"Hrvatske ceste" su od "Hrvatskih voda" zatražile raspoložive podatke (vodostaj, dubina korita...) za rijeku Cetinu, a sve u svrhu izvedbe ovog projekta. Tražene podatke smo im dostavili te smo spremni i dalje, u skladu sa svojim mogućnostima i zakonskim ovlastima, biti na raspolaganju u realizaciji projekta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

30. studeni 2020 11:50